robertvg
Extremely Well-Known Member
Hoeveel OBCs kunnen 17kW afnemen…Wat ik niet begrijp is dat de meeste palen op 16A zitten terwijl de aansluiting 25A is....
Daarnaast zitten er meestal 2 laadpunten op die 3x25 dus krijg je vaak maar 3x12
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoeveel OBCs kunnen 17kW afnemen…Wat ik niet begrijp is dat de meeste palen op 16A zitten terwijl de aansluiting 25A is....
Hoeveel OBCs kunnen 17kW afnemen…
Daarnaast zitten er meestal 2 laadpunten op die 3x25 dus krijg je vaak maar 3x12
On board charger denk ik.Wat is een OBC?
Als een PHEV aan een duo laadpaal ‘maar’ 2.7kW trekt is dat 12A op 1 fase en krijgt je Tesla op de andere aansluiting slechts 8.2kW.Zeker met de vele PHEV die maar enkele kW's trekken.
Als een PHEV aan een duo laadpaal ‘maar’ 2.7kW trekt is dat 12A op 1 fase en krijgt je Tesla op de andere aansluiting slechts 8.2kW.
Samen 11kW van de max 17kW.
Bij oudere duo laders zonder interne loadbalancing krijg je ook slechts die 8.2kW als die PHEV al vol is.
Maar een Tesla kan toch op wisselspanning maar met max 11KW laden? Ik kom met de MY in ieder geval niet boven de 16A terwijl ik een 32A lader heb.11 kW is een beetje langzaam maar van mij mogen er veel meer 22kW laders komen. Als ik ergens een meeting heb is het soms wel handig dat ik dan ondertussen 100 km extra range heb. Scheelt vaak net een stop.
Dus van mij mag elke parkeerplaats enkele laders krijgen. Ook tijdens vakantie vind ik het makkelijk dat hij lekker aan het laden is terwijl we in een stad zijn of aan het wandelen of fietsen.
Laden als je kunt i.p.v. laden als je moet.
Model 3 en Y zijn inderdaad beperkt tot 11kW. Model S en X konden tot 17kW aan, of hebben periodes gehad dat je optioneel een extra lader kon monteren die tot 22kW ondersteunde, afhankelijk van productiejaar.Maar een Tesla kan toch op wisselspanning maar met max 11KW laden? Ik kom met de MY in ieder geval niet boven de 16A terwijl ik een 32A lader heb.
Tesla Dec's zijn vaak snel genoeg daar kan ik met 16kW laden bijvoorbeeld bij een enkele v/d Valk en Bataviastad. Ik heb nog niet bij een andere openbare paal in NL geladen ik dacht dat die sneller waren dan 11 kW maar blijkbaar dus niet.Model 3 en Y zijn inderdaad beperkt tot 11kW. Model S en X konden tot 17kW aan, of hebben periodes gehad dat je optioneel een extra lader kon monteren die tot 22kW ondersteunde, afhankelijk van productiejaar.
Hoe kleiner de batterijen (terug) werden en hoe zuiniger de elektromotoren in Tesla's, en hoe meer snelladers er beschikbaar werden, hoe minder relevant het snelle AC laden werd.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik eens meer dan 14kW heb geladen met mijn Model X. Thuis kan ik, als alle omstandigheden goed zijn, misschien eens tot 13kW pieken, maar ik let er niet op.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik eens meer dan 14kW heb geladen met mijn Model X. Thuis kan ik, als alle omstandigheden goed zijn, misschien eens tot 13kW pieken, maar ik let er niet op.
Dat biedt mogelijkheden…Toch een klein probleempje met laden aan een Tesla supercharger laden met een niet Tesla...
Inderdaad, bij Tesla kan je niet ontkoppelen, maar wel laden stoppen. Dus een niet Tesla kan je gewoon ontkoppelen, en de laadpaal aansluiten op jouw wagen...Dat biedt mogelijkheden…
Maar snap het nog niet helemaal want ik dacht dat de drukknop:
1) een 433MHz signaal gaf om de laadklep te openen, en
2) de CP onderbreekt en dus het laden stopt. Ik dacht dat bij Tesla’s het laden aan een SuC ook tijdelijk stopt als je de knop indrukt, pas als je hem loslaat gaat het laden weer verder?
Mooie feature voor Tesla-rijders, weer heel vooruitziend van EMInderdaad, bij Tesla kan je niet ontkoppelen, maar wel laden stoppen. Dus een niet Tesla kan je gewoon ontkoppelen, en de laadpaal aansluiten op jouw wagen...
Ik ben er zeker van dat we over niet zo heel lang horen spreken over geweld/agressie aan laadpalen.Mooie feature voor Tesla-rijders, weer heel vooruitziend van EM
Er was enkele weken geleden een vrouw die op facebook een lange post schreef over het intimiderende gedrag van andere bestuurders terwijl ze staat te laden aan een snellader. Over mensen die zelfs proberen het portier open te doen van haar wagen. Mensen die naar haar blijven staren, terwijl ze in de wagen zit en die aan 't opladen is. Ik ben er echt zeker van dat dit uit de hand gaat lopen.Ik heb al eens een duw gekregen van een eigenaar van een BMW die niet fijn vond dat ie erop werd aangesproken dat ie een supercharger stall blokkeerde. Ik had net de laatste beschikbare stall kunnen nemen en met mijn formaat durf ik wel eens iemand aanspreken. Beetje tragisch dat zo een figuren bestaan, maar goed, zo een figuren zullen mij ook een figuur vinden.
In het begin stopte het laden...en werd de feature misbruikt door degene die op de zelfde transformator ging laden en prioriteit wilde hebben. Snel werd de knop uitgezet indien de eigenaar niet in de buurt van de auto was.Dat biedt mogelijkheden…
Maar snap het nog niet helemaal want ik dacht dat de drukknop:
1) een 433MHz signaal gaf om de laadklep te openen, en
2) de CP onderbreekt en dus het laden stopt. Ik dacht dat bij Tesla’s het laden aan een SuC ook tijdelijk stopt als je de knop indrukt, pas als je hem loslaat gaat het laden weer verder?
Ha nou je het zegt staat me dat ook bij inderdaad.In het begin stopte het laden...en werd de feature misbruikt door degene die op de zelfde transformator ging laden en prioriteit wilde hebben. Snel werd de knop uitgezet indien de eigenaar niet in de buurt van de auto was.
In mijn Audi etron GT kan instellen of the stekker van het slot (AC en DC apart) moet als het laden klaar is en de auto nog op slot.Ha nou je het zegt staat me dat ook bij inderdaad.
Dus die drukknop onderbreekt wel fysiek de CP (anders zou dit truckje bij niet-Tesla’s niet werken) maar softwarematig hebben ze geprogrammeerd: IF SuC then not release, continue chargesession.
Ben nou benieuwd wat er zou gebeuren als ik met mijn type2 AC kabel met Tesla knop een niet-Tesla zou laden en op die knop druk