Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had geen idee dat ze hem aan moesten zetten voordat je kon laden. Zoals ik zei, het was alleen om te kijken of het werkte, want mijn auto was al praktisch volgeladen bij de Allego laadpaal die 20 meter verderop stond.

Geen idee of het daar nodig is hoor Koen. Ik weet dat het bij sommige DeC's nodig is. Ik ben er vrijdag denk ik dus zal het ook eens proberen :)
 
  • Like
Reactions: KoenvanH
Sinds deze week zijn de laadpalen op het werk in gebruik. Omdat de aansluiting precies naast de laadpoort zit en er weinig plek naast de auto is, is de lange meegeleverde kabel niet optimaal. Kan iemand een lichte en korte kabel aanraden (11kW) of heeft iemand ervaring met spiraalkabels van bv Phoenix?
 
  • Helpful
Reactions: Hans_TM3
klopt, die 4 aan de achterzijde. Het was voor mij meer een test of het werkte (antwoord: nee). Ik heb deze maand nog gratis laden met de Allego laadpas, dus had geladen bij de nieuwe snellader van Allego daar op het terrein. Vervolgens even geprobeerd te laden bij de DeC zonder te melden, maar misschien is dat het probleem geweest. Het groene lampje op de lader zelf brandde wel, maar dat zegt dus niks?
Afgelopen maandag heb ik hem om 14:00u nog gebruikt. Geen probleem. Niemand zit te wachten op een vraag of het mag. Toilet is ook gratis.
 
Nederland is redelijk goed voorzien, in Vlaanderen mogen we ook niet klagen. Maar tussen de SUc van Heusden Zolder en Arlon ligt een traject via Luik van zo'n 215 km met een hoogtevariatie van 600 meter(ardennen). Dat is in de winter met mijn volgeladen SR+ toch wel heel spannend. Ik rijd dan heel de tijd met de waarschuwing "Max 105km/h" voor de rest raak je dan zonder zorgen tot in Zuid Spanje.
 
Nederland is redelijk goed voorzien, in Vlaanderen mogen we ook niet klagen. Maar tussen de SUc van Heusden Zolder en Arlon ligt een traject via Luik van zo'n 215 km met een hoogtevariatie van 600 meter(ardennen). Dat is in de winter met mijn volgeladen SR+ toch wel heel spannend. Ik rijd dan heel de tijd met de waarschuwing "Max 105km/h" voor de rest raak je dan zonder zorgen tot in Zuid Spanje.
Vlak aan de afrit van Manhay op de E25 is er een Total met een DC 50kW. Neemt de spanning wat weg
 
CCS AutoCharge is bij mij door FastNed uitgezet omdat er ineens spook laadsessies in mijn account verschenen en dit lijkt te komen doordat er een Tesla met hetzelfde laadpoort ID op hun netwerk is verschenen. Blijkbaar is die ID dus niet helemaal uniek. FastNed zegt dat ze hier van Tesla geen response op krijgen. Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en met Tesla kunnen bespreken?
 
Brighton, 3kw laadpunt aan lantaarn paal.
Het kan.

En gratis ;-)
IMG_20191213_113638.jpg
 
OH OH OH

Ik was afgelopen weekend in Londen. Rij ik daar de red parking binnen bij Wembley. Op het oog geen plekken voor elektrische auto's. Ik parkeer 'm Model X ergens op de 5e verdieping, en loop naar de passagierskant om zeker te zijn dat m'm dochter de falcon wing door veilig kan openen.

En in m'n ooghoek zie ik iets.

IMG_0909 (1).jpeg



Blijkbaar hing aan elke pilaar een laadpaal ;)

Nu, goed, er ging wat mis met de betaling ofzo omdat ik een prepaid kaart had ipv een normaal parkeerticket, dus ik kon toch niet laden, maar blijkbaar was dus de hele parkeergarage zo ingericht dat aan elke 4-6 parkeerplaatsen je met een 7 meter lange Type 2 kabel wel kon laden.
 
Morgen ga ik naar de fittie tussen Rico en Badr kijken. Via de NewMotion app zie ik op het terrein geen laadvoorzieningen bij het GelreDome. Jammer dat er geen laadvoorzieningen lijken te zijn.

Als ik tot 90% laad dan moet ik voor m'n totale rit uitkomen op 11% met overal vMax maar ik doe meerdere ritten met diverse lange pauzes dat laden daar goed zou uitkomen. Misschien moet ik straks maar 100 gaan rijden.....
 
Morgen ga ik naar de fittie tussen Rico en Badr kijken. Via de NewMotion app zie ik op het terrein geen laadvoorzieningen bij het GelreDome. Jammer dat er geen laadvoorzieningen lijken te zijn.

Als ik tot 90% laad dan moet ik voor m'n totale rit uitkomen op 11% met overal vMax maar ik doe meerdere ritten met diverse lange pauzes dat laden daar goed zou uitkomen. Misschien moet ik straks maar 100 gaan rijden.....
Direct ten oosten van het stadion ligt een kantorenwijkje. Daar zijn vast wel wat laadpalen te vinden.
 
Morgen ga ik naar de fittie tussen Rico en Badr kijken. Via de NewMotion app zie ik op het terrein geen laadvoorzieningen bij het GelreDome. Jammer dat er geen laadvoorzieningen lijken te zijn.

Als ik tot 90% laad dan moet ik voor m'n totale rit uitkomen op 11% met overal vMax maar ik doe meerdere ritten met diverse lange pauzes dat laden daar goed zou uitkomen. Misschien moet ik straks maar 100 gaan rijden.....
Mc Donalds Gelredome Batavierenweg 29 Arnhem - Allego : oplaadstation in Arnhem