Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam/Sentry Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag melding dat USB vol zat en inderdaad dat was zo. Echter irritatie was er wel weer.
Ik heb een 128Gb Samsung USB. Auto ziet hem alleen als ik hem op een Mac formateer in MS-DOS FAT32......hiermee heb ik slechts een partitie van 32GB. Op zich wel te overleven, echter hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik gewoon 128Gb kan gebruiken. Als ik hem in WIN10 formatteer, dan kan hij niet gelezen worden en werkt Sentry dus niet.

Iemand tips.......voor een tech noob
Die 32GiB limiet heb je juist níet als je op een Mac formatteert, het is een kunstmatige grens die MS oplegt om mensen NTFS te laten gebruiken.
 
  • Like
Reactions: FrankV
Vandaag melding dat USB vol zat en inderdaad dat was zo. Echter irritatie was er wel weer.
Ik heb een 128Gb Samsung USB. Auto ziet hem alleen als ik hem op een Mac formateer in MS-DOS FAT32......hiermee heb ik slechts een partitie van 32GB. Op zich wel te overleven, echter hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik gewoon 128Gb kan gebruiken. Als ik hem in WIN10 formatteer, dan kan hij niet gelezen worden en werkt Sentry dus niet.

Iemand tips.......voor een tech noob

Even zoeken op GuiFormat. Met die tool kun je grotere volumes maken met FAT32. Daarna kun je gewoon de volledige 128GB gebruiken. ;)
 
  • Like
Reactions: FrankV
Hoe zou ik hem op een Mac moeten formateren dan, welke keuze moet ik dan maken?
In aanvulling op bovenstaande, wellicht heeft Windows al een 32 GB partitie gemaakt - die moet je dan eerst verwijderen aangezien het anders niet uitmaakt hoe je die formatteert. Even goed kijken in Disk Utility, en zeker weten dat je de juiste schijf onder handen aan het nemen bent :D
 
Waarschijnlijk is de schijf door de vele overschrijvingen versleten. Ik zou sowieso een schijf/stick met foutmeldingen niet meer gebruiken. Zo duur zijn die dingen niet ;-)

dat snap ik maar dat is in dit geval niet het geval. de stick is nieuw, ik heb m 1 x uitgelezen (testje), daarna een paar maanden in auto gehad, ik gebruik sentry mode zelden, alleen in parkeergarages. Dus de stick is niet zo snel vol.
maar helaas nu corrupt...
 
dat snap ik maar dat is in dit geval niet het geval. de stick is nieuw, ik heb m 1 x uitgelezen (testje), daarna een paar maanden in auto gehad, ik gebruik sentry mode zelden, alleen in parkeergarages. Dus de stick is niet zo snel vol.
maar helaas nu corrupt...
Probeer hem eens opnieuw te formatteren volgens de hierboven omschreven methode. Mogelijk dat dit je probleem oplost. Welke stick heb je?
 
Rij toch al heel wat jaren maar dit nog nooit meegemaakt.


Bij een wegversmalling zag ik een opening die ik met mijn Model 3 makkelijk kon halen. De auto die van de andere richting af kwam was het er niet helemaal mee eens en ging gewoon midden op de weg rijden nadat ik al voorbij de wegversmalling was en al voldoende rechts zat. Hij flitste ook nog met zijn lampen en gaf mij de keuze, ontwijken of tegen elkaar aanrijden. Natuurlijk gekozen voor ontwijken aangezien ik mijn eigen auto en mijn leven wel wat meer waard vind dan zo'n idioot op de weg maar moest toch best snel sturen. Erg gevaarlijk rijgedrag als je het mij vraagt. Ik had natuurlijk kunnen stoppen en wachten tot hij ook voorbij de wegversmalling was maar vond dit niet echt nodig, was meer dan genoeg ruimte wat mij betreft. Wat vinden jullie hiervan?
 
Weet iemand of de setting in de app voor de activatie van de bewakingsmodus gesynced wordt met de setting voor de bewakingsmodus in de auto.
Heb in de auto aangegeven dat thuis Sentry niet actief hoeft te zijn en had op vakantie de bewakingsmodus geactiveerd via de app.
Nu zie ik thuis een aanzienlijke drain overnight (ong 6% per nacht) en dat had ik voor de vakantie dus nooit.