Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem de negativiteit enkel waar. Maar ik begrijp dat dat enkel meer sneren oproept.

Jm2c: Naar mijn beleving valt het wel mee. Lees maar eens terug, je zult niet heel veel 'uit de klauwen escalerende' discussies vinden. Wat ik wel constateer is dat de komst vd Model 3 voor veel nieuwe aanwas zorgt. Superleuk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Maar als je net een nieuwe kroeg binnenloopt moet je ook altijd even wennen. Vooral aan die luidruchtige stamgasten die al 100 jaar in hun hoekje zitten (hier bekend als de 3000plus-club;-))
Maar volgens mij gaan we hier met respect met elkaar om. In ieder geval heel veel meer dan dat ik op enkele andere fora zie:)
 
Beetje lasting om Amerikaanse modellen zo maar even naar de EU te verschepen en hier op kenteken te zetten.
Daarbij vinden de Amerikanen die 7500 tax credit ook wat waard, meer dan de extra bijtelling over het bedrag boven de 50k hier in NL.
Precies mijn punt, als ik schrijf blijkbaar ook gebrek aan inzicht.
Er is gegokt alles onder tax credit te verkopen ipv ze eerder voor de EU te gaan produceren waar ze 100% zeker afname hadden gevonden.

Is MIA niet eigenlijk onze eigen tax credit? Die is toch ook geld waard?

Daarnaast was de prijs boven de 50k was voor de early reserveringhouders ook makkelijker te accepteren geweest als het volledige bedrag 4% bijtelling was geweest.
Dit was voor iedereen die geïnvesteerd heeft met 1000 euro per auto in 2016 een mooie bonus geweest ipv dat het nu een maand uit maakt.
 
Het valt me op dat men enorm snel in de achterdochtige/ negatieve mode springt. Ben net een week actief hier en zie reacties op mensen die een ongeluk hebben gehad door/met autopilot met “foto’s of het is niet gebeurt” en “volgens mij lieg je en probeer je enkel tesla in een slecht daglicht te zetten”, opmerkingen dat je niet in China spulletjes mag kopen omdat je dan de Nederlandse ondernemer te kort doet en nu hier omdat er iemand iets positiefs zegt over een ander merk. Moet eerlijk bekennen dat ik van andere fora (niet per se tesla) een warmer gevoel krijg.

upload_2019-1-4_10-59-36.png

Het is opvallend dat er van uw 7 post er 4 rechtstreeks of onrechtstreeks naar mij gericht zijn . Zelfs in draadjes waar ik nagenoeg zelf niks post, zoals dit hier.
Als je me niet echt moet kan je ook gewoon op de "ignore" knop drukken bij mijn profiel. Dan hoef je mijn post niet te lezen. Want de kans dat ik in de toekomst op een andere manier ga reageren is uiterst klein.:)
 
  • Like
Reactions: FVO and robertvg
Ik vind het hier juist erg relaxed aan toegaan (zegt hij na een weekje of 2 ;)): erg informatief, veelvuldig op de inhoud, genoeg humor, en met goed portie 'oogkleppen op' (het is niet voor niets het Tesla forum).
Als ik het vergelijk met onder meer het fiets forum (ik beweeg mij al langer emissieloos voort), dan gaat het hier erg gemoedelijk. Al met al een plek waar ik graag kom. Nu maar hopen dat die Tesla niet gaat tegenvallen :p
 
Hoi Xfrank,

Dank voor deze statistieken.

In alle eerlijkheid interesseert het mij niet zo wie wat stuurt (ik had je naam nog niet eens gekoppeld aan de momenten waar ik aan refereer), ik lees enkel de inhoud.

Daarbij zie ik eerlijkheidshalve ook niet waarom ik je niet zou mogen. Daar heb ik niet echt aanleiding toe. Mijn reactie in dit topic was naar aanleiding van een reactie van iemand anders. Als je je aangesproken voelt dan mag dat maar was niet nodig. Ik wil niemand in zijn/haar persoon aanvallen, verre van.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank
Jm2c: Naar mijn beleving valt het wel mee. Lees maar eens terug, je zult niet heel veel 'uit de klauwen escalerende' discussies vinden. Wat ik wel constateer is dat de komst vd Model 3 voor veel nieuwe aanwas zorgt. Superleuk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Maar als je net een nieuwe kroeg binnenloopt moet je ook altijd even wennen. Vooral aan die luidruchtige stamgasten die al 100 jaar in hun hoekje zitten (hier bekend als de 3000plus-club;-))
Maar volgens mij gaan we hier met respect met elkaar om. In ieder geval heel veel meer dan dat ik op enkele andere fora zie:)

lijkt mij een goede synthese.

Het is verder ook zo dat er onder 'ons', die ouwe mannenclub, wat running gags de ronde doen.
Die voor nieuwkomers soms onbegrijpelijk, maar heel dikwijls misbegrepen worden.

En ja, soms is het dan beter om, net als in die kroeg, meewarig met het hoofd te schudden, en te zwijgen.
Omdat men de voorgeschiedenis niet kent.
 
Hoi Xfrank,

Dank voor deze statistieken.

In alle eerlijkheid interesseert het mij niet zo wie wat stuurt (ik had je naam nog niet eens gekoppeld aan de momenten waar ik aan refereer), ik lees enkel de inhoud.

Daarbij zie ik eerlijkheidshalve ook niet waarom ik je niet zou mogen. Daar heb ik niet echt aanleiding toe. Mijn reactie in dit topic was naar aanleiding van een reactie van iemand anders. Als je je aangesproken voelt dan mag dat maar was niet nodig. Ik ben niet zo van het op de man spelen namelijk.
Bedankt voor uw reactie. ;)
 
  • Like
Reactions: Hannes85
Jm2c: Naar mijn beleving valt het wel mee. Lees maar eens terug, je zult niet heel veel 'uit de klauwen escalerende' discussies vinden. Wat ik wel constateer is dat de komst vd Model 3 voor veel nieuwe aanwas zorgt. Superleuk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Maar als je net een nieuwe kroeg binnenloopt moet je ook altijd even wennen. Vooral aan die luidruchtige stamgasten die al 100 jaar in hun hoekje zitten (hier bekend als de 3000plus-club;-))
Maar volgens mij gaan we hier met respect met elkaar om. In ieder geval heel veel meer dan dat ik op enkele andere fora zie:)
Bedoel je de 300.000km+ club? Een heel klein clubje waar ik zelf bij hoor, en ik herken me eigenlijk niet zo in "luidruchtige stamgasten" zowel niet in de eerste term als de tweede... :D:p
 
  • Funny
Reactions: Onno and S-19910
Daar zou je dan in een apart draadje als introductie voor ons jonkies een mooi lijstje van kunnen maken :D

uiteraard niet.
wij, de ouwe-venten club, hebben er meer dan 6 jaar over gedaan om die 246,026 posts te lezen (en deels te schrijven).
jullie mogen ook een inspanning doen.:D

misschien moeten wij een test opstellen.:p:p

alvast veel leesgenot.
 
Je ziet ze gelukkig steeds vaker. Ik heb er vandaag al 3 gezien. Het helpt wel dat ik uitkijk op de A10. Ik vind de auto best geslaagd op achterkant na. Ik hoor ook steeds meer positieve geluiden op Twitter. Mooie aanwinst voor EV landschap. Denk dat het flink gaat helpen dat directie nu ziet dat men een superjaar heeft dankzij de I-Pace. Het ging namelijk al een paar jaar niet goed met JLR.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het valt me op dat men enorm snel in de achterdochtige/ negatieve mode springt. Ben net een week actief hier en zie reacties op mensen die een ongeluk hebben gehad door/met autopilot met “foto’s of het is niet gebeurt” en “volgens mij lieg je en probeer je enkel tesla in een slecht daglicht te zetten”, opmerkingen dat je niet in China spulletjes mag kopen omdat je dan de Nederlandse ondernemer te kort doet en nu hier omdat er iemand iets positiefs zegt over een ander merk. Moet eerlijk bekennen dat ik van andere fora (niet per se tesla) een warmer gevoel krijg.

Ik heb het idee dat het er hier best gemoedelijk aan toe gaat, zeker in vergelijking met andere fora. Natuurlijk, soms zouden we even tot tien kunnen tellen voordat we reageren. Want geschreven woord komt vaak wat ongenuanceerder en harder over dan gesproken woord. Maar het is hier tien keer beter dan elders, zo leert mijn ervaring. Veel nuttige discussies, veel kennis die gedeeld wordt, respect voor elkaar. En soms wat onenigheid: niks mis mee en doorgaans zonder gescheld.

Even de specifieke punten die je noemt:

- De opmerking dat je je spulletjes niet in China maar in Nederland moet kopen kwam van iemand die zelf die spulletjes in Nederland verkoopt, dus dat is begrijpelijk. :rolleyes:

- De achterdocht over nieuwe posters die met de deur in huis vallen over iets bizars dat ze hebben meegemaakt met hun auto, en wat potentieel schadelijk is voor het imago van Tesla. is verklaarbaar. Er is helaas veel haat in deze wereld tegen Tesla, daar hoef je alleen maar de comments op nu.nl bij een Tesla-bericht voor te lezen. Daar is het vooral onwetendheid. Maar er werken ook veel mensen voor bedrijven die veel te verliezen hebben als Tesla en Elon succesvoller worden (oliebedrijven, autofabrikanten, pomphouders, dealers). Daarnaast hebben we nog de petrolheads die elektrisch rijden als een bedreiging zijn voor hun 'traditie' (à la zwarte piet, vuurwerk, etc.). Kortom, veel (drog)redenen om Tesla te haten. Op het TMC-forum zien we helaas dat sommigen de daad bij het woord voegen en hier gaan zitten trollen. Sommige subforums zitten er vol mee. Op het Nederlandse deel valt het nog reuze mee. Maar het zorgt helaas toch voor achterdocht bij de Tesla-fans.

- De topics over I-Pace, E-Tron en andere merken zijn extra gevoelig voor wat negativiteit. Daar is toch sprake van een zekere rivaliteit tussen liefhebbers van bepaalde merken. Fans van de andere merken zouden best wat meer mogen erkennen dat Tesla toch wel erg ver voorop loopt met efficiency, laadgemak en interconnectiviteit, en dat een iets mooiere afwerking die achterstand niet goedmaakt. Tesla-fans zien te vaak de negatieve kanten van die auto's en zouden best wat meer open mogen staan voor de positieve kanten zoals een mooi exterieur en interieur, of uitstekende geluidsisolatie. Me included :oops:
 
Fijn en onderbouwd bericht right_said_fred! Wordt gewaardeerd.

Ik snap het automerken rivaliteit punt volledig, als je jaren lang vrijwel monopolist bent geweest in een niche markt dan is het wennen als er ineens concurrentie komt van de (andere) gevestigde orde.

Kopen van spulletjes in China veroordelen vind ik nog wat pijnlijk om te lezen en bevatten maar ca va.

De achterdocht vond ik wat lullig overkomen als iemand met zijn prachtige trots een ongeluk krijgt, zich verschrikkelijk voelt en bijval/begrip probeert te krijgen bij zijn mede Pioniers. Juist als het de eerste post is van iemand.
Ik was overigens niet bekend met de haat jegens elektrisch rijden/specifiek tesla. Dat verklaart het enigszins, hoewel je altijd voorzichtig moet zijn met (voor)oordelen.

Nogmaals dank voor de uitleg.