You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap het automerken rivaliteit punt volledig, als je jaren lang vrijwel monopolist bent geweest in een niche markt dan is het wennen als er ineens concurrentie komt van de (andere) gevestigde orde.
Het bijzondere is dat mensen sneller een ongezouten mening geven via de sociale media. Daarbij wil men ook nog wel eens vergeten, dat de emotie in het geschrevene aanzienlijk minder tot uiting komt. Helaas.Ik neem de negativiteit enkel waar. Maar ik begrijp dat dat enkel meer sneren oproept.
Ps, Als iemand dit soort berichten online schrijft zie ik niet de behoefte ze in het echt te ontmoeten.
Met een bepaalde groep nieuwe Nederlanders en wielrenners behoren "we" tot de meest gediste groep van het land
Een kennis die half december zijn I-Pace in ontvangst heeft genomen, durfde het uiteindelijk niet aan om dezelfde rit als ons (Venlo - Serfaus vv) te maken. Deze rit doen we al sinds 2014 met een Tesla. In alle wijsheid heeft hij besloten om toch maar een ICE te huren. Zal snel veranderen als het laadnetwerk en de range verbeteren.Waarschijnlijker lijkt mij bij nader inzien dat de aandacht dan alsnog naar de Teslavloot gaat: de wachttijden bij de SuC zullen op de wintersportroutes wel flink oplopen dit seizoen. En de i-Pace rijder heeft tegen die tijd vermoedelijk al lang besloten om een ICE te lenen of met het vliegtuig te gaan.
In alle eerlijkheid, ik zie nog steeds geen concurrentie.
Een kennis die half december zijn I-Pace in ontvangst heeft genomen, durfde het uiteindelijk niet aan om dezelfde rit als ons (Venlo - Serfaus vv) te maken. Deze rit doen we al sinds 2014 met een Tesla. In alle wijsheid heeft hij besloten om toch maar een ICE te huren. Zal snel veranderen als het laadnetwerk en de range verbeteren.
Dat is nog het hele frustrerende aan de discussies die ik heb... Je hebt mensen die om allerlei redenen niet in een Tesla te krijgen zijn, gaande van ik wil mijn benzinemotor houden tot de range is niet voldoende. En dan komt dan zo een I-Pace en e-tron met aantoonbaar slechtere capaciteiten, en dan gaan diezelfde mensen heel verlekkerd naar die e-tron en I-Pace kijken want hohoho het is toch wel goedkoper dan zo een lelijke Model X, en met de e-tron krijg je een maand per jaar de mogelijkheid om een Q7 te huren.
En tegelijk weet je dat die eerste groep mensen gefrustreerd gaan geraken met laders die het niet doen en 6 maanden later hun EV inruilen op een hybride. En zo is de missie van de klassieke merken geslaagd?
De meeste mensen die een ongefundeerde mening spuien op social media over tesla weten helemaal niet wie EM is en zijn alleen maar tegen de verandering.Het feit dat Tesla een compleet gepolariseerd merk is heeft vooral met de communicatie van Musk zelf te maken met als resultaat dat een grote groep potentiële klanten niets van je moet weten... net zoals er vandaag velen zijn die niets van VW willen weten omwille van terechte redenen.
Dat zal allemaal zo zijn, feit is dat het allesbehalve van een leien dakje gaat om met een niet-Tesla EV een lange afstand te rijden waarbij je bent aangewezen op betaalde snelladers onderweg. Dat is eigen ervaring plus ervaring wat ik om de haverklap tegenkom van anderen.Toch wat kort door de bocht... er staan reeds heel wat 50kw snelladers (wellicht meer dan SUCs) in Europa en de uitrol van de 175 en 350kw laders is volop bezig.
Ze heeft in 2018 een BMW i3 gekocht
Je zou verwachten dat aan het einde het aantal gereden kilometers vermeld wordt, maar dat was blijkbaar niet zo indrukwekkend
Dat zo iemand niet even kritisch dat naleest en de gaten uitlegt? Waarom reed die S te ver? Hoe verging het de Model X?Ik zal met de deur in huis vallen: bij de start van deze test gaf de boordcomputer net geen 350 km actieradius aan. Ik begon met 120 km/h op de cruise control. Omdat ik de actieradius snel zag afnemen moest ik kiezen: of flink doorstomen en vrijwel zeker bijladen, of proberen om de Jag de test zonder bijladen uit te rijden. Ik koos voor het laatste en zette de cruise control op 100 km/h.
Daarmee wist ik de test uit te rijden om te arriveren met een reserve van 21 kilometer. Dat was ruim voldoende om een sprint naar Fastned Vundelaar te trekken.
De I-PACE deed de test (314 kilometer) in 3 uur en 25 minuten. Dat komt overeen met een gemiddelde snelheid van 92 km/h. Het testverbruik was 23,7 kWh/100 km.
De Tesla S 90 D deed de test in 3 uur 32 minuten. Het verbruik daarvan was 20,9 kWh/100 km. De S legde overigens flink meer kilometers af (346 als gevolg van een bestuurder die iets te veel in de watten was gelegd door de Autopilot). De Tesla Model X P 100 D had 24,8 kWh/100 km nodig. Kortom: de I-PACE kan zich in deze test uitstekend meten met deze concurrenten!
Waar een Tesla deze test moeiteloos aflegt, vergt dat met de Jaguar een flinke zelfbeheersing.
....
Van de Jaguar lees ik elders dat het een zuipschuit is. Zijn verbruik ligt op hetzelfde niveau als van de Model X.
Bij de start was de batterij overigens niet voor de volle honderd procent opgeladen (bij de Ampera-e en de S was dat wél het geval). Met nog 150 kilometer te gaan, gaf de X al signalen dat de rijsnelheid omlaag moest om de finish te halen. Die signalen heb ik bewust genegeerd. Bij aankomst zat er nog een bereik van 25 kilometer in de batterij. Zelf zat ik boordevol energie na een mooie tocht in een indrukwekkend stuk technologie.
Je zou verwachten dat aan het einde het aantal gereden kilometers vermeld wordt, maar dat was blijkbaar niet zo indrukwekkend
Who pulls the trigger?
Leuke test van de iPace.
Alhoewel hierover de meningen wel weer zullen verschillen.
Een beheerste bestuurder rijdt hiermee ook nog eens zuiniger dan met een Tesla X.
Los van weer een paar domme fouten in t artikel, cijfers van een X P en non P door elkaar halen, vind ik t wel een aardig artikel. En ik heb nog steeds de stelling hoe meer EV’s hoe beter. Of t nou Tesla’s zijn of niet.Who pulls the trigger?
Leuke test van de iPace.
Alhoewel hierover de meningen wel weer zullen verschillen.