Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Dan zou hij ongeveer met 50km beter doen dan de Tesla...knap.... ;)
Ik vermoed dat er toch een aanzienlijk stuk niet autostrade bijzat. Indien niet, neem de ipace...ga je nooit halen met de m3 lr awd

Doe effe met abbr oostende -> groningen aan max 120km/u, na 356km sta je te laden met een awd lr ... en met de ipace, al doe je er 20% bij...
In diezelfde test haalde de Model 3 Dual Motor 440 km.

En ik neem echt geen iPace, Model 3 is al lang besteld.
 
Ik zou het eerlijk gezegd opvallend vinden moest de iPace zuiniger zijn dan de Model Y. Beiden horen wat hoog op de poten te staan, maar er zitten zoveel kantjes, hoeken en vouwen aan het design van de iPace dat de lucht niet anders kan dan verstoord worden, en dus weerstand veroorzaken.
 
In diezelfde test haalde de Model 3 Dual Motor 440 km.

En ik neem echt geen iPace, Model 3 is al lang besteld.

Dat dacht ik ook niet :D maar vergeet die 400 km maar op de autostrade, in de test die je aanhaalde, reed men aan een maximum snelheid van 112km/u (70Mph) en lager. Na 16K kilometer kan ik nu met zekerheid zeggen dat dit een utopie is in de "winter" aan Belgische autostrade snelheid. Alles onder de 110 is hij erg zuinig, alles daarboven, doet pijn. Nu ja, de meeste mensen doen niet 100% autostrade op 1 charge dus no worries!

Ik ben wel benieuwd naar de zomer .....
 
Ik zou het erg knap vinden als de iPace bij normaal rijden maar 10% moet inleveren op een Model 3. Daarmee zou die dus zuiniger zijn dan een Model S en met een SUV-achtig uiterlijk is dat gewoon erg netjes.
De i-pace heeft een accu van 90kWh. Daar was ongeveer 84 kWh van beschikbaar, en dat is nu waarschijnlijk flink opgetrokken.
Dus 10% inleveren met een accu die bijna 25% groter is. In relatief koude omstandigheden, waar het ontbreken van de warmtepomp in de model 3 ook aantikt...
Ik zou het eerlijk gezegd opvallend vinden moest de iPace zuiniger zijn dan de Model Y. Beiden horen wat hoog op de poten te staan, maar er zitten zoveel kantjes, hoeken en vouwen aan het design van de iPace dat de lucht niet anders kan dan verstoord worden, en dus weerstand veroorzaken.
Het frontaal oppervlak van een i-Pace is een pak kleiner dan dat van een X. En hij weegt 300 kg minder, is meer dan 10 cm minder hoog en ook wat minder breed. Ik zeg niet dat hij zuiniger is. De model X was er niet bij in die vergelijkende test.
 
In de carwow range-test haalde de i-Pace op 356 km, grotendeels op autostrade, bij 10°C en met verwarming op. Het testvoertuig was ook uitgerust met optionele grotere velgen. Dat was voor de update. Daar is dus 8 - 10 % bijgekomen, dus bijna 400 km.
Range is niet het probleem van de iPace, gewoon de laadsnelheid (en dan vooral thuis)

Edit: het carwow verhaal vertelt heel weinig over het bereik (net opgezocht), er is wel een andere, volstrekt onrealistische range test in omloop waarbij er optimaal teruggerekend wordt hoe de range van een Ipace uitvalt na een klein stukje, ik meen een kilometer of 60 of zo, rijden en daarna weer volladen (warme accu, etc.).

Jaguar I-Pace is heel wat realistischer.

Vergeet ook niet dat de auto, net als een M3P uitnodigt tot hard rijden, en we weten allemaal wat dat met bereik doet. ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JanG007
Je moet dan wel weer zelf terug rijden, en minder kofferruimte. En tragere en slechtere infotainment. En Jaguar afwerking en kwaliteit.
Ik heb met beide wagens een testrit gereden. Het interieur van de i-Pace vond ik echt wel wel beter afgewerkt dan dat van de Tesla 3. De sportzetels van de i-Pace zaten uitzonderlijk goed en de geluidsinstallatie was subliem.
En de kofferruimte van de iPace is echt niet kleiner dan die van de Model 3

Het infotainment was wel een ramp, en dan vooral omdat het helemaal niet intuïtief was. Gewoon echt 'ruk'. Ik wou tijdens de testrit iets aanpassen, en dat was me na 2-3 minuten nog niet gelukt. Ik heb het toen opgegeven :D

Wel snel zijn want was maar een tijdelijk model dacht ik gelezen te hebben.
Tsja, wanneer ik kijk naar de aanbieding die ik van Jaguar kreeg in februari, is dat toch niet zo tijdelijk. Wanneer ik die EV320 exact dezelfde uitrusting geef als die EV400 toen, kom ik op een prijsverschil van exact 456 EUR. Ik weet natuurlijk niet of ik op een EV320 nog korting zou krijgen...
Maar het landschap is ondertussen ook veranderd: je koopt nu een redelijk goed uitgeruste BMW iX3 voor 70kEUR met vergelijkbare WLTP.-range, ik denk niet dat Jaguar veel keuze heeft. En onvoldoende i-pace verkopen is CO2 boete betalen vermoed ik, want een PHEV is bij jaguar op niet zoveel modellen beschikbaar dacht ik

Ik herinner me nog de tijd dat kwaliteit en Jaguar niet vaak in één zin genoemd werden.
Dat klopt. Maar het interieur van de iPace wordt als het beste interieur van Jaguar beschouwd. Ik weet het , an sich wil dat nog niet zoveel zeggen, maar het interieur is echt wel OK.