Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt er wel je levenswerk van gemaakt om alle negatieve berichten over de iPace te quoten hier zeg..
Misschien eens afwisselen met positieve berichten. Of negatieve over Tesla’s? Over te vroeg uitgebrachte software gesproken...
Edi99 haalt zijn verhalen van het Britse i-Paceforum (ik lees er ook wat mee) maar hij is inderdaad negatief selectief.
Het zou natuurlijk kunnen dat hij het verhaal van ene dr. Tube nog wilde brengen. Die rijdt, met een nagelnieuwe i-Pace, goed volgeladen en met roofbox, probleemloos 1000km naar Zwitserland. Zijn Conclusion

Long story short: very nice car to drive, charging without problems and very easy to drive in the mountains (I will post about that later!)
Dat mag dan ook wel eens vermeld worden.
Verder zijn er eigenaars van wie het verbruik hoog ligt, zeer hoog zelfs, bij niet voorverwarmde batterij en een korte trip, maar toch ook een chauffeur met een opvallend laag verbruik van 164 Wh/km. Zoals deze. Maar die vindt het dan maar niets om zo te moeten rijden. Er zijn er ook die bijna systematisch rond de 250 Wh/km lijken te zitten.
Het is ook geen ideale periode om kennis te maken met elektrisch rijden.
 
Last edited:
Edi99 haalt zijn verhalen van het Britse i-Paceforum (ik lees er ook wat mee) maar hij is inderdaad negatief selectief.
Het zou natuurlijk kunnen dat hij het verhaal van ene dr. Tube nog wilde brengen. Die rijdt, met een nagelnieuwe i-Pace, goed volgeladen en met roofbox, probleemloos 1000km naar Zwitserland. Zijn Conclusion


Dat mag dan ook wel eens vermeld worden.
Verder zijn er eigenaars van wie het verbruik hoog ligt, zeer hoog zelfs, bij niet voorverwarmde batterij en een korte trip, maar toch ook een chauffeur met een opvallend laag verbruik van 164 Wh/km. Zoals deze. Maar die vindt het dan maar niets om zo te moeten rijden. Er zijn er ook die bijna systematisch rond de 250 Wh/km lijken te zitten.
Het is ook geen ideale periode om kennis te maken met elektrisch rijden.

Idd, de negatieve berichtgeving over alles wat niet Tesla is, is sprekend op dit forum maar ook wel normaal. En toch blijft het "janken over tekortkomingen" thread een topscoorder... mijn directe collega in Schotland heeft zijn Ipace een maand, is er ondertussen mee op en af naar londen gereden en hij is nog steeds heel positief. Hij komt uit een A6 Quattro...
 
Idd, de negatieve berichtgeving over alles wat niet Tesla is, is sprekend op dit forum maar ook wel normaal. En toch blijft het "janken over tekortkomingen" thread een topscoorder... mijn directe collega in Schotland heeft zijn Ipace een maand, is er ondertussen mee op en af naar londen gereden en hij is nog steeds heel positief. Hij komt uit een A6 Quattro...

Te teneur is idd dat veel mensen blij lijken te zijn met slechte berichten over iPace, etc in plaats van echt te hopen dat het een mooie auto is.

Ook binnen de tesla gebruikers zijn er mensen die hopen dat zij een betere aandrijving of Ap hebben dan anderen en steeds selectief de bevestiging zoeken, ook al is dat niet het geval.

Als je zoveel bevestiging zoekt voor je eigen auto, is er vaak iets mis. Ik ben blij met mijn tesla, en ik hoop dat iedereen tevreden is met zijn auto.

Vaak zijn het dezelfde mensen die op vakantie het weer in andere landen checken en dan hopen dat het daar regent.
 
Ik heb hem nu een aantal malen in het dagelijks verkeer gespot; ik vind hem prachtig! Eerst in het wit, gebroederlijk neus aan neus met een MS aan een Allegro paaltje en de tweede keer zonet, een blauwe. Beetje vreemde kleur blauw, maar wel lekker... Ik vond hem heel 'dik' van achter..
 
Ik heb het hier enerzijds over niet ipace bezitters die enthousiast zijn over de auto en een praatje komen maken bij laadstations en of hun duim opsteken bij stoplicht.
Daarnaast, zijn mijn 4 collegas ook erg tevreden met hun keuze voor de ipace.

100kW laden is mij (net als vele anderen) helaas nog niet gelukt. Buiten dat maakt hij mijn verwachtingen meer dan waar.

Hoe ver komen jullie ermee? Bij een recente Italiaanse test waarbij een aantal EV's werd leeggereden en die werd gewonnen door een Model S die er na 533 km mee kapte, kwam de I-Pace slechts 315 km ver. Dat is toch eigenlijk triest als je bedenkt dat er een 95 kWh accu in ligt. De Model S kwam met 5 kWh meer dan 200 km verder. Is dit een negatieve uitschieter geweest? Komen jullie veel verder?
 
Hoe ver komen jullie ermee? Bij een recente Italiaanse test waarbij een aantal EV's werd leeggereden en die werd gewonnen door een Model S die er na 533 km mee kapte, kwam de I-Pace slechts 315 km ver. Dat is toch eigenlijk triest als je bedenkt dat er een 95 kWh accu in ligt. De Model S kwam met 5 kWh meer meer dan 200 km verder. Is dit een negatieve uitschieter geweest? Komen jullie veel verder?
Volgens mij is dat hetzelfde als vragen waarom een Dodge Ramvan zoveel minder ver komt op 1 liter benzine tov een Alfa Romeo 4C
 
Hoe ver komen jullie ermee? Bij een recente Italiaanse test waarbij een aantal EV's werd leeggereden en die werd gewonnen door een Model S die er na 533 km mee kapte, kwam de I-Pace slechts 315 km ver. Dat is toch eigenlijk triest als je bedenkt dat er een 95 kWh accu in ligt. De Model S kwam met 5 kWh meer dan 200 km verder. Is dit een negatieve uitschieter geweest? Komen jullie veel verder?

Op snelweg kom ik momenteel rond de 300. Als ik rond de 100-110 ga rijden ga ik richting de 350.
Hoop op ietsje meer in de zomer.
 

een leuke review, misschien niet helemaal juist te vergelijken met de X, die toch in een andere categorie is imho, maar uiteindelijk, voor huidige Jaguar eigenaars en andere, zeker aanmoedigend om de stap naar een EV te zetten.

Disclaimer: Heb niet alle posts hier gelezen, dus indien al gepost, niet slaan :oops: