Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook al in een I-Pace gezeten en het interieur is inderdaad mooi afgewerkt, maar niet het interieur wat ik wil. Ik ben bijvoorbeeld wel klaar met een schakelpook in de middenconsole, en bijgevolg zou ik prijs/kwaliteit voor de Model 3 kiezen, of even wachten op de Model Y.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Niet voor het een of ander maar heb jij te klagen over de geluidsinstallatie van de 3?? (premium interieur)

Ik ben geen audiofiel pur sang die .flacs ligt af te spelen maar dit is nu net een van de features in de M3 waarvan ik erg blij word.

Was het die Meridian optie?
Je gaat mij niet horen klagen over de geluidsinstallatie van de model 3.
Ik schrijf gewoon dat ik de geluidsinstallatie in de iPace geweldig goed vond (dat viel me eigenlijk onmiddellijk op) dus niet alles aan het infotainment was slecht. En ik dacht nadat ik met de wagen had gereden dat ik de duurdere, optionele sound-installatie had, maar dat bleek dus niet het geval te zijn...
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Je gaat mij niet horen klagen over de geluidsinstallatie van de model 3.
Ik schrijf gewoon dat ik de geluidsinstallatie in de iPace geweldig goed vond (dat viel me eigenlijk onmiddellijk op) dus niet alles aan het infotainment was slecht. En ik dacht nadat ik met de wagen had gereden dat ik de duurdere, optionele sound-installatie had, maar dat bleek dus niet het geval te zijn...
De geluidsinstallatie van de Ipace viel mij erg tegen. En dat was het dure systeem waarnaar ik luisterde. Het geluidsbeeld was zeker niet mooi met een duidelijk traceerbare subwoofer. Dan ben je dus gezakt in mijn ogen. Dat doet Tesla veel beter met grotere speakers zonder subwoofer.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Van alle EVs die ik ooit reed, vond ik de I-Pace de meest overtuigende rijervaring geven en ik vond het ook wel de mooiste.
De afmetingen van de auto maakten het voor mij een niet zo bruikbare auto (met 3 op de achterbank? koffer?) maar vooral de laadmogelijkheden (7 kW AC en <100kW max DC) vond ik een sterk argument tegen. Nu had dat laatste vanwege Corona en de afgelaste reizen dit jaar geen verschil gemaakt.
 
Ik heb de IPace ook al van in z'n begindagen getest en is één van de betere EV's waar ik mee heb gereden: stilte, comfort (first edition). Echter was het Infotainment traag en achterhaald en ook de (boord)lader was ondermaats. Beiden werden nu bijgewerkt en dit kan dus weer een volwaardig alternatief zijn voor wie meer comfort en luxe zoekt. Hou wel rekening met een hoger verbruik, zeker in vergelijking met een Model3. Persoonlijk zou ik nog steeds voor de M3 kiezen omwille van de (maandelijkse) evolutie en het lager verbruik. Een pluspunt is zeker ook de SuperChargers bij verre afstanden (je moet je nooit zorgen maken). Toen ik met de IPace rondreed moest ik wel tijdig nadenken waar ik zou laden, dit probleem heb je met Tesla niet (of veel minder). Iemand die een 'klassieke' auto(concept) zoekt, dagelijks thuis of op het werk kan laden en van comfort houdt, maakt volgens mij met de IPace een zeer goeie keuze.
 
Volgens de website van Tesla wel een sub;
Premium audiosysteem – 14 luidsprekers, 1 subwoofer, 2 versterkers, en Immersive Sound
Je hebt gelijk maar je kunt op je gehoor de subwoofer niet traceren. Of je hebt de lage tonen te ver open gedraaid. Bij een installatie waar je de subwoofer ‘los’ in het geluidsbeeld hebt ‘hangen’ hebben de speaker geen goede aansluiting op elkaar.
 
Ik heb nog maar 1x een installatie gehoord waar ik de subwoofer niet kon plaatsen, en dat was bij een uitermate dure set van Kharma (200k+) met een subwoofer die speelde van -18 Hz-40 Hz.

Alle andere subwoofers, zonder enige uitzondering prima kunnen localiseren. En dan hebben we het over hele dure sets, en niet in een omgeving met de akoestiek van een plastic zak zoals een auto, hoe goed de set in de auto ook is.

Meestal wordt de subwoofer te hard gezet in vergelijking met de rest trouwens.

Disclaimer, ik doe al 45 jaar iets met high end audio maar heb geen gouden oortjes.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Het 1 fase laden en trage media systeem zijn (waren?) belangrijke tekortkomingen van de Jag. De iPace voelt “premium” maar tegelijkertijd ook oud bollig. De M3 voelt dan weer modern maar ook “IKEA” aan. Ik vond de rijbeleving, heerlijke zetels, algehele bouwkwaliteit en afwerking van de EV400 (First Edition) zo sterk dat deze mijn voorkeur had boven de Tesla M3. Helaas voor mij is de iPace niet tijdig geleverd. Anderzijds, ik rijd nu met plezier in mijn M3 en kan ook genieten als ik een mooie iPace zie (wat overigens gewenning vereiste want bij de onthulling bij de dealer vond ik het geen mooie auto).
 
Ik heb gelezen dat de installatie van de M3 door ex engineers van B&O werd ontworpen.

Nu zal @horta B&O wel niets vinden als professional :p (en misschien terecht) maar ik als leek kan een (goede) installatie van B&O altijd wel pruimen.....en dan heb ik het niet over wat m’n tegenwoordig in een Peugeot 206 schroeft en dan met veel bombarie een (in dit geval) BOSE sticker langs alle kanten op de wagen plakt.

Fun fact from a guy (very) in the know at tesla. Why is the sound system in Model 3 the best we’ve ever tested fitted to a car? They hired ex-B&O engineers that were tasked with designing and sourcing the best speakers and amplifiers on the market. The end result is a sound system that sounds better than the $12,000 Bang and Olufsen option on an Audi A8. Once you remove licensing and branding, you can have the same sound quality without the incredible price tag and lack of design flexibility,
 
  • Funny
Reactions: job-lek and horta
De I-Pace is in 2019 uitgeroepen tot de "auto van het jaar". We zijn sinds de introductie 1,5 jaar verder... Afgaande op de cijfers die Autoweek laat zien zijn er dit jaar 16 (!) stuks van verkocht. Er staan er 273 op AutoTrack, waarvan 50 gloednieuw. Dit is denk ik toch niet wat JLR er van had verwacht... Dat "auto van het jaar" wordt wel heel letterlijk genomen zeg maar. Is dat nu een range issue, slechte software? of mn imago na alle negatieve publiciteit?

Schermafbeelding 2020-10-12 om 10.14.10.png
 
Hebben niet gewoon alle auto’s in dat prijssegment sinds 1-1-2020 last van het 8% bijtellingsregime met € 45K cap, gecombineerd met de beschikbaarheid van meer aanbod in de lagere prijssegmenten?

Klopt.
En toch zijn de verschillen aanzienlijk. Model S nog steeds 154 stuks.
Zie ook Tesla Model S verkoopcijfers Nederland
Model X ook nog 156 stuks.
Tesla Model X verkoopcijfers Nederland

Jaguar doet 't dus wel heel wat slechter.
Goede verklaring kan ik daar ook niet voor bedenken.