Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
sterkte er mee inderdaad - is toch niet wat je voor ogen hebt als je gaat skiën
BTW - heeft het hotel een garage voor zover je kunt zien? (was mij niet duidelijk op de website..)
komend voorjaar rij ik van zuid naar noord met een 50 jaar oude dame - een dak boven haar hoofd zou mij dan wel goed doen slapen...
 
sterkte er mee inderdaad - is toch niet wat je voor ogen hebt als je gaat skiën
BTW - heeft het hotel een garage voor zover je kunt zien? (was mij niet duidelijk op de website..)
komend voorjaar rij ik van zuid naar noord met een 50 jaar oude dame - een dak boven haar hoofd zou mij dan wel goed doen slapen...
Nee, het parkeerterrein en de plek van de destination chargers zijn niet overdekt. De laadpunten zijn sowieso wat vreemd geplaatst, aan de gevel zonder een duidelijk parkeervak. Maar dat is voor jouw oude dame dan verder niet relevant.
 
Wintersport helaas voortijdig afgebroken (een omgeploegde zwarte piste in de avondschemering was net teveel van het goede voor mijn vrouw, met een gebroken schouder als gevolg).
Begint nou wel eng te worden twin bro:eek:. Mijn vrouw is op de 29e ook aan haar schouder geopereerd. 3 van 5 pezen/spieren waren gescheurd en zijn opnieuw vast gezet. 2 maanden niet autorijden en daarna nog 6-8 maanden revalideren. Sterkte met je vrouw.
 
Bedankt voor de beterschap wensen allemaal (het gaat wel hoor, en laten we eerlijk zijn, het belangrijkste is dat ze weer kan navigeren bij de e-rally in juni en dat gaat lukken ;-) ), maar ik wilde vooral de destination charger benoemen.
Ze zijn er namelijk wel: netjes, geen poespas en betaalbaar.
Je hebt nog steeds de juiste prioriteieten zo lees ik ;-) beterschap ze heeft nu wel alle tijd voor dat routeboek...
 
  • Disagree
Reactions: SpeedyEddy
Begint nou wel eng te worden twin bro:eek:. Mijn vrouw is op de 29e ook aan haar schouder geopereerd. 3 van 5 pezen/spieren waren gescheurd en zijn opnieuw vast gezet. 2 maanden niet autorijden en daarna nog 6-8 maanden revalideren. Sterkte met je vrouw.
Verdorie Hendrik, jij sterkte met je vrouw. Dat klinkt wat ernstiger dan bij mijn vrouw, al weten we daar nog niet precies wat de ernst is, maar ik denk dat het meevalt. Zullen we voortaan maar alleen op elkaar lijken met positieve dingen?

Om nog even in topic te blijven, het ontbijt in bovengenoemd hotel was ook prima.
 
  • Like
Reactions: HWS
De Supercharger in Poznan. Wel achter een slagboom en je moet wel parkeergeld betalen (3 Zloty per 30 minuten, e.g. € 0,75). Wel met een uitstekend restaurant met Poolse prijzen :)

2017-12-29 11.31.57.jpg
 
Op de heenweg naar Serfaus een overnachting met Dec geboekt in Röthis, Oostenrijk, hotel Rössle. Helaas minder goed bevallen. Het hotel is wat gedateerd. Ze hebben wel 3 Dec's, maar hier stond geen spanning op. Dit gemeld bij de receptie, maar om 22.00u werd er nog niet geladen. Dus maar even naar de receptie gebeld. Hadden we dit niet gecontroleerd, dan had ik 's morgens eerst nog moeten laden. Verder probeerden ze ons de kamer nog een keer te laten betalen, terwijl deze al vooruit betaald was en kregen we de bon van andere dagen van onze tafel in het restaurant onder onze neus. Niet weer voor ons dus.

Voor de volgende trip hebben we het Sheraton Panoramahaus in Dornbirn, Oostenrijk geboekt, niet eens veel duurder dan Hotel Rössle.
 
Net terug van een paar dagen Deidesheim, aan de Z-O-zijde van de Eifel.
Hotel Kaisergarten, staat prima aangeschreven en was ook daadwerkelijk goed.
'Wellness' en ontbijt aan de prijzige kant.
Tot mijn verbazing bij aankomst twee Dec's aanwezig, waren volgens het hotel nèt geinstalleerd.
Werkten prima en waren netjes tegen ICE'n beschermd met een opklapbaar paaltje.
Hotel is voor herhaling vatbaar.
Als je liefhebber bent van Riesling is deze plek perfect.
 
Op een andere manier ben ik ook weer positief over DeC's geraakt. Eerder deze week besloten om nog even er uit te gaan, 2 nachten in Winterberg. Daar zijn twee hotels met DeC's maar die waren vol. Dus hotel in de buurt. Hotel laat ik onbesproken, iets waarvoor ik duidelijk moeite moet doen.
Maar met DeC zou het zijn, vol vertrekken van huis en in één keer de 290 km rijden. Ter plaatse tussen aankomst en vertrek een paar uurtjes aan de lader en vandaag weer hetzelfde in omgekeerde richting.
Nu daarentegen, vol van huis en omdat niets er op wees dat ter plaatse geladen kan worden (wat bleek te kloppen) een stop bij SuC Kamen gedaan. Vreselijk weer woensdagmiddag, storm en regen en dik half uur bij Burger King doorgebracht. Ter plaatse is Conny's Dinner, een als goed bekend staand (Amerikaans) restaurant maar daar hadden we geen tijd voor. De SuC heeft, doordat er een palletlader bij is geplaatst, nu 10 stalls en het was toch druk. Echt een komen en gaan van Tesla's. Genoeg geladen om naar hotel te geraken en op de terugweg tot Moers te komen.
Vandaag deel twee met een stop bij volle SuC Moers, nog niet eerder zo druk gezien maar kan met tijdstip (lunch) te maken hebben.

Conclusie: In een geval als dit voorkomt een DeC dat ik tweemaal een SuC bezet moet houden en in totaal ongeveer anderhalf uur langer onderweg ben geweest.

Het zou mooi zijn als we een DeC offensief beginnen. Zijn er gezaghebbende media in de hotelbranche waar we ons redactioneel toe kunnen wenden? Zeker nu naast Tesla-dedicated wallconnectors ook vrijgegeven laders worden geplaatst voor andere EV's (type twee gaat voor AC laden zondermeer de standaard worden) als courtesy en betaald door Tesla zijn er geen belemmeringen lijkt me. Bovendien win win voor hotel en gast.

Iets voor 2018? Met hulp van Tesla?
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Hoeft voor mijnzelfs geen DeC te zijn. Eender welke laadpaal is ok.
Desnoods zelfs een shuko of rood stopcontact Shuko bij verblijfhotels dan. Bij doorreishotels volstaat dat niet.

Ik ga voor "gelijk goed". Heb teveel van die paaltjes gezien die dan bezet zijn (over night) door PHEV's, of het niet doen, of woekerprijzen hanteren wat ook de hotelhouder niet blij maakt, en al dan niet exotische pasjes hanteren.
Rode stekker, mits zelfde formaat kan handig zijn, maar is net als shuko behelpen.
En met een vrijgegeven DeC kan (zeker straks) elke nieuwe EV laden. En er zijn nog wat redenen die er hier niet zo toe doen.
 
Ik ga voor "gelijk goed". Heb teveel van die paaltjes gezien die dan bezet zijn (over night) door PHEV's, of het niet doen, of woekerprijzen hanteren wat ook de hotelhouder niet blij maakt, en al dan niet exotische pasjes hanteren.
Rode stekker, mits zelfde formaat kan handig zijn, maar is net als shuko behelpen.
En met een vrijgegeven DeC kan (zeker straks) elke nieuwe EV laden. En er zijn nog wat redenen die er hier niet zo toe doen.
Vaak is er al wel een krachtstroomaansluiting aanwezig. Het probleem zit vaak in de onbekendheid dat je hiermee ook uit de voeten kunt. Hier in Serfaus ook zo opgelost.

De aanwezige DeC’s bij een ander hotel (3 stuks) waren geiced en bij de vraag of ik er gebruik van mocht maken, kreeg ik de reactie dat deze alleen voor gasten zijn en er wel gebruik van mocht maken, maar max 1 uur. Uit mijn eerdere post is ook te herleiden dat de aanwezigheid van een DeC geen garantie is dat het dan wel goed gaat.
 
Vaak is er al wel een krachtstroomaansluiting aanwezig. Het probleem zit vaak in de onbekendheid dat je hiermee ook uit de voeten kunt. Hier in Serfaus ook zo opgelost.

De aanwezige DeC’s bij een ander hotel (3 stuks) waren geiced en bij de vraag of ik er gebruik van mocht maken, kreeg ik de reactie dat deze alleen voor gasten zijn en er wel gebruik van mocht maken, maar max 1 uur. Uit mijn eerdere post is ook te herleiden dat de aanwezigheid van een DeC geen garantie is dat het dan wel goed gaat.

Dat ze in beginsel alleen voor gasten zijn was een uitgangspunt. Dat men daar wat soepel in wil zijn is meegenomen maar ik zou zelf als hoteleigenaar die de stroom betaalt ze voor mijn eigen gasten houden in beginsel. Dat is ook hun USP. Ik heb één keer een DeC schandelijk ge-iced gezien en dat bij hotel gemeld. Fout was dat ze vlak bij de ingang van niet al te brede garage hingen maar er waren al plannen de vakken te verven. Ik weet niet of dat echt gebeurd is. In andere gevallen ging het om een Model S of ICE van de eigenaar zelf die er stond om icing te voorkomen en a la minute werd verplaatst.

Natuurlijk blijven er situaties waarin het fout gaat maar dat is dan geen reden om er van af te zien. Een rode stekker kan uitkomst gegeven maar is niet de oplossing. Wij kunnen met de UMC wel terecht maar anderen moeten weer laders gaan kopen om die te kunnen gebruiken. En dat is zonde.
 
in de kerstweek hebben gegeten in hotel met DeC in Italië. Van te voren netjes gebeld of het kan. Geen probleem !!!!
Komen we aan staat er een “Dikke BMW” op de DeC plaats. Lekker hoor !!! Rijdt de BMW net weg om aan de andere kant weer te parkeren. We zetten onze X meteen op de DeC plaats en met aankoppelen komt de BMW rijder aan gelopen en stelt zich voor als de eigenaar van het Hotel. Hij had zijn auto voor de zekerheid op de DeC plaats gezet om zo zeker te zijn dat we konden laden. Klasse Kerel !!!

Overigens hadden we lekker flesje mousserende Rosé

143C4E93-0A0A-4619-9DAF-1FF35055522F.jpeg
 
in de kerstweek hebben gegeten in hotel met DeC in Italië. Van te voren netjes gebeld of het kan. Geen probleem !!!!
Komen we aan staat er een “Dikke BMW” op de DeC plaats. Lekker hoor !!! Rijdt de BMW net weg om aan de andere kant weer te parkeren. We zetten onze X meteen op de DeC plaats en met aankoppelen komt de BMW rijder aan gelopen en stelt zich voor als de eigenaar van het Hotel. Hij had zijn auto voor de zekerheid op de DeC plaats gezet om zo zeker te zijn dat we konden laden. Klasse Kerel !!!

Overigens hadden we lekker flesje mousserende Rosé

Zo hoort het! Mooi flesje trouwens. Zou elke hoteleigenaar moeten weten hoe het gewaardeerd wordt.