Maarten CH
Member
Al haalt hij honderd kilometer op een liter brandstof, hij is 100% afhankelijk van fossiele brandstof en rijdt niet elektrisch. Zou dat zo zijn dan is een diesellocomotief, waar de diesel stroom opwekt voor de elektromotoren, volledig elektrisch want alle aandrijving komt uit elektriciteit. En, zoals eerder gezegd, is de Volt ook een volledig elektrische auto. Rijdt ik een berg op en af dan rijdt ik zelfs 50% van de tijd op helemaal niets.
Waar ik vandaan kom zegt men dan: "Aan mijn hoela!"
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met je eens!
Ik kreeg het niet in mijn hoofd hoe je met remenergie ("De auto laadt zichzelf tijdens het rijden op, door energie te gebruiken die vrijkomt wanneer u moet remmen en wanneer de auto uitrolt.") genoeg energie kan opwekken om 41% van de kilometers elektrisch te rijden.
Maar ik heb op de campagne site van Toyota gevonden: "Want de auto laadt zichzelf onderweg vanzelf op. Bijvoorbeeld tijdens het remmen of als u 'm laat uitrollen.". Ik neem aan dat bijvoorbeeld hier aangeeft dat er ook gewoon benzine wordt verstookt tijdens het rijden om de accu op te laden, iets wat nergens duidelijk te vinden is. Overal wekt men de illusie dat je elektrisch rijdt op energie die anders verloren zou zijn gegaan (remmen/uitrollen) en dat geeft natuurlijk een heel ander beeld in vergelijk met een rijdende benzine generator (even zwart/wit).
Misschien al geplaatst maar er ergeren zich nog meer mensen openlijk: Teun van de Keuken: Autofabrikanten slaan een hoop flauwekul uit - Opinie - Voor nieuws, achtergronden en columns