Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Laadje slim laden app?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb met mijn compagnon samen een slim laden app gebouwd: Laadje. Deze app laadt automatisch je Tesla op de momenten waarop de stroom het groenst en het goedkoopst is, waar je via spotmarktbeprijzing ook zelf voordeel van kunt hebben.

Ik begrijp dat ik hier geen commerciële posts kan plaatsen, maar ik ben wel erg benieuwd wie onze app al gebruikt heeft, en wat de ervaringen waren. We zijn erg op zoek naar feedback van gebruikers, om jullie de meest zinvolle functies te kunnen bieden.

Zou super zijn als dit hier kon!
 
Ik vind de website wel erg summier over 1. Hoe het nou precies werkt (in welke stap van het laadproces komt deze app er aan te pas? Werkt dit bij iedere publieke paal?) En 2. Waarom het noodzakelijk is om met mijn Tesla account in te loggen in jullie app.

In mijn optiek geef je erg veel op (security risk van je Tesla account) voor een paar centen. Momenteel dus niet aantrekkelijk als je het mij vraagt.
 
Ik vind de website wel erg summier over 1. Hoe het nou precies werkt (in welke stap van het laadproces komt deze app er aan te pas? Werkt dit bij iedere publieke paal?) En 2. Waarom het noodzakelijk is om met mijn Tesla account in te loggen in jullie app.

In mijn optiek geef je erg veel op (security risk van je Tesla account) voor een paar centen. Momenteel dus niet aantrekkelijk als je het mij vraagt.

Hoi Elnot, dank je voor je feedback! De app werkt bij elke laadpaal, niet alleen publiek maar vooral ook bij je thuis. (Publiek kun je CO2 besparen, thuis ook geld, mits je overstapt op een aanbieder met spotmarktprijzen). Hoe het werkt is: je komt thuis, plugt zoals normaal je Tesla in, en opent dan de app. Je klikt op Slim laden -> Eenmalig slim laden. Je stelt in hoe vol je accu bijv. de volgende morgen moet zijn en wanneer je weer wilt vertrekken. Je klikt Start slim laden en de app doet de rest!

Als je de app downloadt, zie je op het inlogscherm meer informatie over veiligheid. We hebben je Tesla credentials nodig om een Tesla-token op te kunnen halen. De credentials zelf bewaren we niet. Het token hebben we weer nodig om je Tesla slim te kunnen laden. Dit token heeft beperkte rechten, en als je uitlogt verwijderen we het weer. We hopen dat dit iets wegneemt van je begrijpelijke aarzeling.

Gaaf dat jullie zo'n app ontwikkelen!
Nu is Jedlix al bekend bij een aantal in dit forum en ook bij mij. Waarom zou ik over moeten stappen naar Laadje?
Kan je meer inzicht geven in hoe laadje en jullie werken?

Thanks Maurice!

Laadje gebruikt in tegenstelling tot Jedlix spotmarktprijzen. Dat betekent dat je kunt laden voor prijzen direct van de markt,, die goedkoper en variabel zijn, in plaats van eerst een gevestigde energieleverancier van jouw geld die variabele prijzen constant te laten maken, er BTW over te betalen, en daarna weer een deel van het geld als cashback terug te krijgen (nu zonder BTW). Bij ons laad je direct op spotmarktprijzen, en zoekt de app de goedkoopste tijden uit. Daarom denken wij dat we meer voordeel bieden.

Daarbij kun je bij ons ook een planning instellen: dan hoef je niet elke dag meer iets met de app te doen, maar gaat het slim laden volautomatisch.

En hoe voorkom je dezelfde phantom drain issues als bijvoorbeeld bij Jedlix?
Misschien kost het door die drain wel meer dan je bespaart?

Hi Bobby, we hebben gehoord dat dit bij andere apps een issue is, maar niet bij ons. Wij laten de auto gewoon uit staan als we niet laden en maken hem pas wakker als het laden begint. Er zou dus geen phantom drain op moeten treden.

We horen graag verdere feedback van jullie!
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Elnot, hier kun je nog wat duidelijker zien hoe het werkt: thuis inpluggen, instellen, en Start slim laden!

AvLRcVhQFS4S2O4rjGHv4Pw4wMreYK01XQp1_Nh5MyQiVbnZU5ReknIX0Q7ZpnsHb0WDh2xDpXd7PQP25owFR55JObOjnbtPaqry31wk85YCzllUIaySWQCSWQs2z8ah
 
Als je de app downloadt, zie je op het inlogscherm meer informatie over veiligheid. We hebben je Tesla credentials nodig om een Tesla-token op te kunnen halen. De credentials zelf bewaren we niet. Het token hebben we weer nodig om je Tesla slim te kunnen laden.
Het zou prettig zijn als je in jullie app ook alleen een token kan invullen. Zo weet de gebruiker 100% zeker dat het wachtwoord niet kan worden opgeslagen.
 
  • Like
Reactions: superOZz and Mark67
Het zou prettig zijn als je in jullie app ook alleen een token kan invullen. Zo weet de gebruiker 100% zeker dat het wachtwoord niet kan worden opgeslagen.
Begrijp ik, Richie. We hebben hier ook wel over nagedacht. Eén probleem is dat er geen nette manier is om je token te verkrijgen. Je kunt natuurlijk wel zelf Python scriptjes runnen en je token en voertuignummer in de app copy-pasten, maar voor veel gebruikers is dat te technisch.

We houden ons natuurlijk wel aanbevolen voor ideeën, en hoe meer gebruikers dit zeggen, hoe groter de kans dat we er iets voor gaan bouwen.
 
Begrijp ik, Richie. We hebben hier ook wel over nagedacht. Eén probleem is dat er geen nette manier is om je token te verkrijgen. Je kunt natuurlijk wel zelf Python scriptjes runnen en je token en voertuignummer in de app copy-pasten, maar voor veel gebruikers is dat te technisch.

We houden ons natuurlijk wel aanbevolen voor ideeën, en hoe meer gebruikers dit zeggen, hoe groter de kans dat we er iets voor gaan bouwen.
Natuurlijk snap ik dat het invoeren van een token niet de standaard zal zijn. Maar deze mogelijkheid via geavanceerde instellingen ofzo aanbieden zal veel privacy bewuste gebruikers over de streep trekken. Het bewijst ook meteen dat de app het wachtwoord zelf niet nodig heeft.
 
Op de site staat:”Je betaalt slechts 17 cent/kWh, waar dat bij traditionele energiebedrijven wel 22,7 cent/kWh is.”.
Wat is het voordeel als je totale verbruik meer dan 10.000kWh/jaar is? In dat geval is je daltarief tussen de €0,15 en €0,16 per kWh.

voorbeeldtarief van eneco:
Stroomtarief (all-in)
Leveringskosten normaaltarief : 21,05 ct. (0 - 10000 kWh)
Leveringskosten normaaltarief : 16,62 ct. (10000 - 35000 kWh)
Leveringskosten daltarief : 19,58 ct. (0 - 10000 kWh)
Leveringskosten daltarief : 15,14 ct. (10000 - 35000 kWh
 
Als je de app downloadt, zie je op het inlogscherm meer informatie over veiligheid. We hebben je Tesla credentials nodig om een Tesla-token op te kunnen halen. De credentials zelf bewaren we niet. Het token hebben we weer nodig om je Tesla slim te kunnen laden. Dit token heeft beperkte rechten, en als je uitlogt verwijderen we het weer. We hopen dat dit iets wegneemt van je begrijpelijke aarzeling.

volgens mij heeft het token alle rechten richting de auto.
 
Ik zie ook op jullie website dat je een slimme meter moet hebben, is dit correct? Is dit iets wat jullie eisen of is dit een eis van de partners?

Mocht ik mij nu niet aansluiten bij de partners waarmee jullie samen werken, is de situatie dan nog steeds gunstiger dan bij bijvoorbeeld een JEDLIX?
JEDLIX heeft afspraken met Tennet waardoor je met elke Energie leverancier een korting van minimaal 1ct p/kwh krijgt. Hoe zit dat bij Laadje?
 
Op de site staat:”Je betaalt slechts 17 cent/kWh, waar dat bij traditionele energiebedrijven wel 22,7 cent/kWh is.”.
Wat is het voordeel als je totale verbruik meer dan 10.000kWh/jaar is? In dat geval is je daltarief tussen de €0,15 en €0,16 per kWh.

voorbeeldtarief van eneco:
Stroomtarief (all-in)
Leveringskosten normaaltarief : 21,05 ct. (0 - 10000 kWh)
Leveringskosten normaaltarief : 16,62 ct. (10000 - 35000 kWh)
Leveringskosten daltarief : 19,58 ct. (0 - 10000 kWh)
Leveringskosten daltarief : 15,14 ct. (10000 - 35000 kWh
Hoi Mars2020 (gaan we dat halen, denk je..?)

Ik denk dat je stroomtarief boven de 10000 kWh (vooral) lager wordt omdat je in een lagere belastingschijf zit. Bij onze partners zijn die belastingschijven natuurlijk hetzelfde, waardoor je daar ook minder zult betalen boven die grens. De 17 cent/kWh is uitgerekend voor kleinverbruikers, incl. alles. Voor jou als grotere verbruiker zal dit dus nog voordeliger worden.

Linksom of rechtsom, als je laadt op de goedkoopste momenten, met stroom direct van de spotmarkt, denk ik dat dit altijd het goedkoopst is.
 
Ik zie ook op jullie website dat je een slimme meter moet hebben, is dit correct? Is dit iets wat jullie eisen of is dit een eis van de partners?

Mocht ik mij nu niet aansluiten bij de partners waarmee jullie samen werken, is de situatie dan nog steeds gunstiger dan bij bijvoorbeeld een JEDLIX?
JEDLIX heeft afspraken met Tennet waardoor je met elke Energie leverancier een korting van minimaal 1ct p/kwh krijgt. Hoe zit dat bij Laadje?
Klopt. Dit is een eis van de partners. Zonder slimme meter weten zij niet wanneer je stroom verbruikt hebt. En omdat ze met variabele prijzen werken, weten ze dus ook niet wat ze je moeten factureren. Daarom bieden zij alleen hun product aan als je een slimme meter hebt.

Laadje heeft die afspraken met TenneT niet. Het voordeel bij ons komt als je op spotprijzen overstapt. Wel is het zo dat het voordeel dat we dan kunnen bieden, waarschijnlijk (afhankelijk van je laadgedrag) meer zal zijn dan 1ct/kWh.