Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
In de post van @arri stond “Bij de BMW kun je zelf meesturen, om bijvoorbeeld iemand in te halen, en zonder dat het systeem zichzelf uit zet”.
Bij het inhalen zal eap geen piepjes en bliepjes geven en zal zichzelf niet uitschakelen. Om in te halen moet je namelijk richting aangeven en dan zal eap zelf de lane change gang zetten. Eap dwingt je om richting aan te geven, en dat is zoals het hoort bij een wisseling van rijbaan.
Dat werkt helaas alleen op de snelweg. Niet op N-wegen met twee banen dezelfde richting op.
 
Geen idee waarom 'velen van ons' geen richting willen aangeven. Als je in druk verkeer van baan wil wisselen met EAP wens ik je veel succes. Totaal onmogelijk, auto neemt dusdanig veel veiligheidsmarge in acht dat je bijna verkeersregelaars nodig hebt om iedereen achter je tegen te houden.

In tegenstelling tot de BMW, richtingaanwijzer even uit en van baan wisselen en de auto neemt het sturen weer over in de volgende rijstrook. Twee handelingen dus: 1x richtingaanwijzer, 1x sturen.
Ik denk dat de vergelijking niet helemaal opgaat. EAP doet dit volledig zelfstandig met inachtname van de geldende regels waar BMW een assistent aanbiedt die zich uitschakeld, de chauffeur de overtreding/actie laat uitvoeren en terug aangaat wanneer je weer in een rijstrook zit.

Resultaat lijkt op elkaar echter de implementatie ervan niet. De discussie tussen de 2 implementaties is verder dan ook subjectief. Persoonlijk vind ik de Tesla implementatie meer bewonderenswaardig maar in huidige verkeer, meestal door BMW chauffeurs 😂😜, minder bruikbaar.
 
Ik heb liever auto lane change dan zelf moeten sturen. En ja, bij druk verkeer is dat wat minder, maar de waarheid blijft natuurlijk dat je manueel dingen kan doen die volgens de letter van de wet niet mogelijk zijn. En bij druk verkeer auto lane change werkt ook, voor zover je achterligger niet aan het naderen is of ver genoeg verwijderd is, zoals het hoort.

Overigens kan ik elke Nederlander auto lane change aanraden om terug naar rechts te gaan. Ik zie zeer veel Nederlanders echt me komen couperen op minder dan 10 meter nadat ze me hebben ingehaald, het is echt belachelijk nipt. Dat, tezamen met dan het gas ervan af halen want ze reden te hard om me in te halen, is erg frustrerend want dan plots gaat mijn Tesla vertragen omdat de voorligger te kort voor me rijdt en vertraagt...
 
Ik heb liever auto lane change dan zelf moeten sturen. En ja, bij druk verkeer is dat wat minder, maar de waarheid blijft natuurlijk dat je manueel dingen kan doen die volgens de letter van de wet niet mogelijk zijn. En bij druk verkeer auto lane change werkt ook, voor zover je achterligger niet aan het naderen is of ver genoeg verwijderd is, zoals het hoort.

Overigens kan ik elke Nederlander auto lane change aanraden om terug naar rechts te gaan. Ik zie zeer veel Nederlanders echt me komen couperen op minder dan 10 meter nadat ze me hebben ingehaald, het is echt belachelijk nipt. Dat, tezamen met dan het gas ervan af halen want ze reden te hard om me in te halen, is erg frustrerend want dan plots gaat mijn Tesla vertragen omdat de voorligger te kort voor me rijdt en vertraagt...
Welja, elke Nederlander, en dan komt dat agressieve gedrag uit onderstaande artikel zeker bovendrijven

 
  • Funny
Reactions: Maarten
Na het lezen van dit onderzoek heb ik besloten om maar om Belgie heen te rijden richting de zuiderzon. Want kennelijk zijn er een paar individuen die netjes op autopilot rijden op de rechterbaan (altijd even couperen om te kijken of ze wel echt op autopilot rijden), en de rest zit -kennelijk- te snel rijdend, of dronken, of achter de telefoon, of agressief in hun eigen bubbel te wachten op een ongeluk.

Dan heb ik liever wat linksaf knipperende Duitsers omdat je maar 180 rijdt op hun linkerbaan.
 
  • Like
Reactions: Menabe
Na het lezen van dit onderzoek heb ik besloten om maar om Belgie heen te rijden richting de zuiderzon. Want kennelijk zijn er een paar individuen die netjes op autopilot rijden op de rechterbaan (altijd even couperen om te kijken of ze wel echt op autopilot rijden), en de rest zit -kennelijk- te snel rijdend, of dronken, of achter de telefoon, of agressief in hun eigen bubbel te wachten op een ongeluk.

Dan heb ik liever wat linksaf knipperende Duitsers omdat je maar 180 rijdt op hun linkerbaan.
Arri Arri toch
 
  • Like
Reactions: Krisja
Na het lezen van dit onderzoek heb ik besloten om maar om Belgie heen te rijden richting de zuiderzon. Want kennelijk zijn er een paar individuen die netjes op autopilot rijden op de rechterbaan (altijd even couperen om te kijken of ze wel echt op autopilot rijden), en de rest zit -kennelijk- te snel rijdend, of dronken, of achter de telefoon, of agressief in hun eigen bubbel te wachten op een ongeluk.

Dan heb ik liever wat linksaf knipperende Duitsers omdat je maar 180 rijdt op hun linkerbaan.

Elke BMW minder op onze wegen maakt het alleen maar een veiliger land voor de anderen...
Ari, bedankt voor deze voorzet 😂
 
Karpathy out…
Hij heeft (vooral) de hele Visual kant van FSD getrokken. Zou hij zo opzien tegen de doorontwikkeling AI van Teslabot, of nu toch ook tegen de grenzen van wat je van Elon nog kunt hebben zijn aangelopen? In ieder geval jammer voor Tesla!
Hij was al 4 maanden op *Sabbatical*, wat op zich al een bijzonder lange afwezigheid is voor een van de sleutelfiguren van de Tesla AI. Ik kan me niet voorstellen dat iemand van zijn kaliber zou stoppen in het walhalla van deep learning, tenzij hij volledig is opgebrand en bezweken onder de immense druk van FSD. Het ontwikkelen van nieuwe concepten is een, maar het vermarkten van een nieuwe technologieën in een eindproduct is een hele andere wedstrijd.
 
  • Informative
Reactions: Niek