Ja, 1 knop erbij voor 'download beta' is ook een nieuwe UI.Blijkbaar komt v10 (limited beta release volgende week) ook met een nieuwe UI:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, 1 knop erbij voor 'download beta' is ook een nieuwe UI.Blijkbaar komt v10 (limited beta release volgende week) ook met een nieuwe UI:
In de laatste week komen er, al dan niet officiële, ramingen. Vrij snel in oktober volgen dan de formele cijfers.Einde Q3 is toch 30/9. Cijfers een paar weken later?
Nu ja, de nieuwe S zou ook geen stuur krijgen dus…
Ik heb de link niet meer maar meende gelezen te hebben dat dit voor de nieuwe S ook op tafel gelegen had maar ik kan mij vergissen dus mja..Was dat niet destijds Elon z'n wens voor de Model Y? Dat had ik niet gehoord voor de Plaid.
Ik weet wel dat Tesla paar jaar terug fly-by-wire steering wilde toevoegen. Heeft een aantal voordelen.
- Kan gefixeerd worden tijdens autonoom rijden
- Kan een heel dynamisch stuur karakter krijgen (langzaam vs snelrijden) met ook een hele andere uitslag die niet met een fysieke koppeling mogelijk is
- Kan desnoods verwijderd worden
- Geen issues met stuurstang lengte dus het stuur kan bij lange mensen nog veel dichterbij geplaatst worden.
Probleem is dat in alle landen en zelfs in de US de regel is dat stuur en rem niet fly-by-wire mogen zijn dacht ik.
Die wegen daar in OekraĂŻne zijn zo verschrikkelijk slecht, dat ze vierkante verkeersdrempels hebben van 10 cm hoog, anders zou je ze niet merken onder het rijden. Ik zie weinig verschillen met de rijstijl van een 80 jarige -en die mogen hier ook de weg op- dus kom maar op met die download button. Niks meer aan doen!FSD beta nu ook in Europa!
FSD beta nu ook in Europa!
Youtube video van een Model 3 met FSD beta 8.2 in Kiev Ukraine
Klopt, maar het is wel FSD Beta 8.2 uit maart dit jaar, er is veel verbeterd sinds die tijd. Zie alleen al die auto-detectie in vergelijking met een recente build: dat is een wereld van verschil.Fantastisch, die zie je maar hoe verschrikkelijk FSD afhankelijk is van HD maps. Veel van de situaties die ze delen zijn echt tenenkrommend slecht dat je bijna niet kunt voorstellen dat daar map data voor nodig is om de auto op de juiste plek te houden. Maar toch tof dat het wel te activeren is.
Moet er niet aan denken dat dat hier door Tesla zo in NL uitgerold zou worden in deze staat.
Email van Tesla van eind 2019:Tom heeft ook een video gemaakt over de Tesla FSD in Oekraine.
Voor mij is dit heel duidelijk. In december 2019 heeft Tesla mij een email gestuurd dat ze AP moesten beperken vanwege de europese regelgeving. Ja zelfs mijn AP1 tesla is beperkt. Nu is Oekraine niet officieel onderdeel van de Europese unie kwa regelgeving, dus hier geldt de europese nerf niet. Tesla kan daar dus FSD testen om zo de europese omgeving en regels te beginnen te leren.
Klopt, maar het is wel FSD Beta 8.2 uit maart dit jaar, er is veel verbeterd sinds die tijd.
Toch wel gek hoe Elon er steeds weer in slaagt om hoge verwachtingen te scheppen en dat dit zo maar geslikt wordt. Los van het feit of het dit keer nu inderdaad echt een grote verbetering is of niet (en ik hoop echt wel dat het zo is), als je de geschiedenis van de AP beloftes bekijkt zou geen kat hem eigenlijk nog mogen geloven.Email van Tesla van eind 2019:
Onze laatste software-update bevat enkele wijzigingen aan huidige Autopilotfuncties die invloed hebben op het functioneren van Autopilot op uw Model S.
Gezien de verschillende onderzoeken die lopen in Amerika, is het de vraag of het nog langer *geslikt* wordt.Toch wel gek hoe Elon er steeds weer in slaagt om hoge verwachtingen te scheppen en dat dit zo maar geslikt wordt.
Daarom geloof ik nog niet in FSD beta voor europa. Niet vanwege de tijdslijn van tesla maar vooral vanwege het beleid van Brussel.
Zolang de FSD geen rijexamen kan afleggen, zullen ze geen typegoedkeuring geven voor FSD. Of deze nu level2 of level5 is, lijkt me niet relevant. Waar Tesla voorheen functie voor functie (Lane assist, Cruise Control, Inhalen, Parkeren) los kon testen/goedkeuren, is FSD alles of niets = rijexamen. En dat gaat niks worden kan ik je nu al vertellen.Kun je aangeven welk beleid momenteel voorkomt dat AP niet als Level 2 zonder interventions volledig autonoom kan rijden op de snelweg?