Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Oftewel Level2+ Ford Mach E nog dit jaar. Handen niet meer aan het stuur. Dan moet Tesla dat dit toch ook dit jaar voor elkaar kunnen krijgen?
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Oftewel Level2+ Ford Mach E nog dit jaar. Handen niet meer aan het stuur. Dan moet Tesla dat dit toch ook dit jaar voor elkaar kunnen krijgen?
Ik dacht dat er in de US testen lopen met de interieurcamera.
 
Mooie
Oftewel Level2+ Ford Mach E nog dit jaar. Handen niet meer aan het stuur. Dan moet Tesla dat dit toch ook dit jaar voor elkaar kunnen krijgen?
Mooie ontwikkeling. Jammer dat mijn S geen interieur camera heeft .......Denk dat mijn ruim 5 jaar wachten niet beloond wordt met een hands off FSD :confused:
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Phil V

Zou het dan toch gaan gebeuren, ik/wij wachten al zo lang en gebruik NOA nauwelijks meer omdat het meer irritatie opwekt dan de rust die het zou moeten geven.
 

Zou het dan toch gaan gebeuren, ik/wij wachten al zo lang en gebruik NOA nauwelijks meer omdat het meer irritatie opwekt dan de rust die het zou moeten geven.
We rijden allebei een 2019 M3 met HW3 en ik ben juist erg tevreden over AP/FSD. De plotselinge remacties zijn (gelukkig!) over en m'n automatische groot licht kan ik uitzetten als daar aanleiding toe mocht zijn (en die aanleiding is er zelden -> het verbaasd me echt in positieve zin hoe de auto het groot licht zo perfect op tijd kan uitzetten bij tegemoet komend verkeer) Dus waar het voor bedoeld is (rijksweg / provinciale weg) werkt bij mij bijzonder goed!

Ik ben minder goed te spreken over alle FSD beloftes uit 2019 -> daar is weinig van terecht gekomen maar veel voor betaald. ("ECHT WAAR" stond nog bij 😅 ) Nu meer dan 200k verder gaat het bij deze M3 niets meer worden........

Nb: ik trek ervaringen van anderen niet in twijfel, het ruitenwisser draadje zegt genoeg over de verschillen tussen vrijwel dezelfde auto's.
 
Zou het dan toch gaan gebeuren, ik/wij wachten al zo lang en gebruik NOA nauwelijks meer omdat het meer irritatie opwekt dan de rust die het zou moeten geven.
Beschouw NOA maar als een staaltje van hoe FSD zal werken. Veel te traag en te defensief en dus eigenlijk niet bruikbaar.
Ik zou er niet te veel van verwachten.
Bij mijn MS (2016) had ik AP1 (ook met de belofte dat hij ooit automatisch zou rijden van A naar B). Ik was er heel tevreden van. Bij de aankoop van mijn MY 2022 getwijfeld en toch maar beslist om ‘slechts’ EAP te nemen.
Was na 6 jaar doorontwikkelen en 7 extra camera’s geen haar beter dan AP1. Grote ontgoocheling. Wel met NOA, maar zoals je zegt is die niet bruikbaar. Meer nog, hij temperde mijn verwachtingen in FSD en bewees mijn gelijk om het niet te nemen.
 
  • Like
Reactions: Roden787 and horta
We rijden allebei een 2019 M3 met HW3 en ik ben juist erg tevreden over AP/FSD. De plotselinge remacties zijn (gelukkig!) over en m'n automatische groot licht kan ik uitzetten als daar aanleiding toe mocht zijn (en die aanleiding is er zelden -> het verbaasd me echt in positieve zin hoe de auto het groot licht zo perfect op tijd kan uitzetten bij tegemoet komend verkeer) Dus waar het voor bedoeld is (rijksweg / provinciale weg) werkt bij mij bijzonder goed!

Ik ben minder goed te spreken over alle FSD beloftes uit 2019 -> daar is weinig van terecht gekomen maar veel voor betaald. ("ECHT WAAR" stond nog bij 😅 ) Nu meer dan 200k verder gaat het bij deze M3 niets meer worden........

Nb: ik trek ervaringen van anderen niet in twijfel, het ruitenwisser draadje zegt genoeg over de verschillen tussen vrijwel dezelfde auto's.
AP werkt inderdaad best goed op rijksweg, maar ik heb het niet over in 1 baan rijden.Mijn teleurstelling is vooral over NOA op de snelweg, van rijstrook wisselen werkt voor mij niet, ja misschien met een lege weg maar als er een beetje verkeer is dan krijg ik timeouts of nog erger een harde swing terug naar de rijstrook.De ritjes die ik doe op de rijksweg zijn meestal kort dus dan rij ik zelf.
 
als er een beetje verkeer is dan krijg ik timeouts of nog erger een harde swing terug naar de rijstrook.De ritjes die ik doe op de rijksweg zijn meestal kort dus dan rij ik zelf.
Herkenbaar. Gedraagt zich voor mij wel redelijk voorspelbaar wanneer ik
  • Wissel alleen in gang zet als hij niet ‘rood’ is
En
  • Of richtingaanwijzer vasthoudt tot-ie met een wiel goed in het andere vak is
  • Of richtingaanwijzer even doordruk (in de vaste positie).
 
  • Like
Reactions: job-lek
AP werkt inderdaad best goed op rijksweg, maar ik heb het niet over in 1 baan rijden.Mijn teleurstelling is vooral over NOA op de snelweg, van rijstrook wisselen werkt voor mij niet, ja misschien met een lege weg maar als er een beetje verkeer is dan krijg ik timeouts of nog erger een harde swing terug naar de rijstrook.De ritjes die ik doe op de rijksweg zijn meestal kort dus dan rij ik zelf.
Op zich werkt NOA prima zelf in de spits en inderdaad…. in de file gaat het niet goed werken. Als het erg druk is moet je echter niet altijd van baan willen wisselen op het moment dat je het zelf wilt, maar soms iets meer tijd nemen. Omdat het toch al druk is, maakt dat extra stukje geduld niet veel uit.
 
  • Love
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink

Zou het dan toch gaan gebeuren, ik/wij wachten al zo lang en gebruik NOA nauwelijks meer omdat het meer irritatie opwekt dan de rust die het zou moeten geven.
Ben benieuwd, dan weet ik eindelijk wat ik heb aangekocht voor die 7,5K 👍maar ik ga m’n adem niet inhouden.
 
Ik denk dat FSD gewoon ook niet klaar is voor Europa. Zelfs los van de UNECE regels.
Denk niet dat EU in het prioriteitenlijstje boven China staat.

Kip en ei.

In China staan ze overduidelijk positief tegenover dit soort systemen dus dan kan Tesla de Compute alloceren om FSDBeta te trainen.

Compute is de bottleneck op dit moment, Data genoeg, ook in Europa.

En we moeten ook niet doen alsof er een fundamenteel verschil is tussen autorijden in de VS versus Europa, wij mogen daar ook gewoon autorijden met ons EU rijbewijs en vice versa.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
En we moeten ook niet doen alsof er een fundamenteel verschil is tussen autorijden in de VS versus Europa, wij mogen daar ook gewoon autorijden met ons EU rijbewijs en vice versa.
Feit dat het mag zegt niet alles :)

Ik denk dat in NL (iig) vaak in de stad allerlei bewuste onduidelijkheid wordt gecreeerd (versmallingen zonder duidelijke voorrangsregels, fietssuggestiestroken waar je op moet rijden om niet tegen je tegenligger te botsen om er maar ff 2 te noemen).
Ik geloof dat alles >60KM/H geen probleem hoeft te zijn maar in de stad/dorp denk ik dat het best 'anders' is. En ja dat valt zeker te trainen maar dat is wel een behoorlijk fundamenteel andere training dan die je met de US data bereikt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
En ja dat valt zeker te trainen maar dat is wel een behoorlijk fundamenteel andere training dan die je met de US data bereikt.


V12 is end to end NN. Het enige verschil in training is de Data die je het NN laat zien. Er is méér dan voldoende Europese trainingsdata voor handen.

Ik ben ervan overtuigd dat op het moment dat UNECE een positief signaal afgeeft de clusters van Tesla EU data gaan staan stampen.