Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Zit er ook aan te denken. Sept 2017 MS met AP2.0 en EAP. Nog 2.5 jaar leasing te gaan.
Begrepen dat ik alleen iets zal merken van FSD als AP3.0 is geinstalleerd.
Moet dan wel binnen de komende 2.5 jaar worden ingebouwd......

Ik zit ook te twijfelen. Zojuist contact gehad met Tesla Eindhoven over de retrofit van hw3.0 en dit kreeg ik als antwoord:

--
Beste Paul,

Als u beschikt over de oude hardware(2,5) en u heeft fsd aangeschaft dan krijgt u de upgrade.
Zodra er nieuwe functies beschikbaar zijn voor fsd waar de nieuwe hardware noodzakelijk is word er contact opgenomen om deze te vervangen.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik graag van u.
--
Hier maak ik niet uit op dat je zelf een update kunt aanvragen, maar ik zal dit nog eens expliciet navragen.

Edit (hier staan genoeg ervaringen): Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

Het is wel heel verleidelijk, zeker omdat ik de auto straks hoogstwaarschijnlijk ga overnemen van "de eigen zaak", maar zijn er momenteel echt verbeteringen behalve het zien van stoplichten?
 
Last edited:
HW2.5 naar HW3.0 schijnt relatief gemakkelijk te gaan. Van HW2.0 naar 3.0 moet er meer worden aangepast.
Als dit weer 1 jaar gaat duren voordat Tesla aanbied de upgrade door te voeren heb ik weinig profijt van de software upgrade.
 
Ik zit ook te twijfelen. Zojuist contact gehad met Tesla Eindhoven over de retrofit van hw3.0 en dit kreeg ik als antwoord:

--
Beste Paul,

Als u beschikt over de oude hardware(2,5) en u heeft fsd aangeschaft dan krijgt u de upgrade.
Zodra er nieuwe functies beschikbaar zijn voor fsd waar de nieuwe hardware noodzakelijk is word er contact opgenomen om deze te vervangen.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik graag van u.
--
Hier maak ik niet uit op dat je zelf een update kunt aanvragen, maar ik zal dit nog eens expliciet navragen.

Edit (hier staan genoeg ervaringen): Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

Het is wel heel verleidelijk, zeker omdat ik de auto straks hoogstwaarschijnlijk ga overnemen van "de eigen zaak", maar zijn er momenteel echt verbeteringen behalve het zien van stoplichten?

Het gaat niet om wat het systeem nu kan maar om de potentie. Mijn vrouw schrikt zich elke keer rot wanneer ik een nieuwe update uitprobeer en het systeem weer eens iets totaal onverwachts doet. Maar ik vind het fantastisch de ontwikkeling op deze manier van nabij mee te maken. En er zit zeker progressie in.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ik zie net in de mail een berichtje van Tesla NL, voor een software upgrade om onze MX naar Volledig Zelfrijdende Besturing te upgraden. Als het alleen om een software upgrade gaat heeft het weinig zin, onze MX is MCU1 en HW2.0. Dan vind ik dat bedrag (inruil daarvoor willen ze van mij dan 2400 eurietjes hebben) voor een stukje software die je officieel niet mag gebruiken in NL, wat ik als het wel is toegestaan waarschijnlijk amper ga gebruiken, best veel en voegt het m.i. weinig toe aan de beleving (soms avonturen) die wij momenteel hebben als cruisecontrol of AP zijn ingeschakeld.
Meer mensen door Tesla NL benaderd voor deze upgrade? Ik zou enthousiaster worden als ze een MCU upgrade met een leuke zomeractiecoronakorting zouden aanbieden.
 
Ik zie net in de mail een berichtje van Tesla NL, voor een software upgrade om onze MX naar Volledig Zelfrijdende Besturing te upgraden. Als het alleen om een software upgrade gaat heeft het weinig zin, onze MX is MCU1 en HW2.0. Dan vind ik dat bedrag (inruil daarvoor willen ze van mij dan 2400 eurietjes hebben) voor een stukje software die je officieel niet mag gebruiken in NL, wat ik als het wel is toegestaan waarschijnlijk amper ga gebruiken, best veel en voegt het m.i. weinig toe aan de beleving (soms avonturen) die wij momenteel hebben als cruisecontrol of AP zijn ingeschakeld.
Meer mensen door Tesla NL benaderd voor deze upgrade? Ik zou enthousiaster worden als ze een MCU upgrade met een leuke zomeractiecoronakorting zouden aanbieden.

krijg je dan geen hw3? en een mcu upgrade?
 
krijg je dan geen hw3? en een mcu upgrade?
Ze hebben het over een software upgrade, niet over een systeem upgrade.
4B2C6FE5-2749-403D-9E33-E263C78DC89A.jpeg
 
Ik heb vandaag op de M3P toch maar basic AP laten activeren. Helaas moet e.e.a. nog langs de leasetoko en hoop ik dat dit voor 1 juli allemaal is geregeld aangezien het zelf toevoegen via de app er voor mij als 2de account niet in zit. Uiteindelijk heb ik heel AP niet gemist maar de prijs is nu scherp genoeg om toch maar over stag te gaan voor de resterende 150.000km.
 
Ze hebben het over een software upgrade, niet over een systeem upgrade.
View attachment 556216

Dat doet dan toch weer pijn. Nu 2400, destijds 3200. Echt, de loze woorden van E.M. dat het echt enkel duurder zal worden. Niet dus... enkel goedkoper en de lange wachter wint. Gedaan omdat ik 5400 echt teveel vond. Nu achteraf kunnen komen voor 2400 en dan ook niet eens die extra bijtelling waar ik door Tesla Delivery ook mee werd genaaid.

upload_2020-6-25_22-9-17.png
 
Last edited:
Ik kan mij niet goed voorstellen dat met het FSD aanbod je op termijn geen HW3 krijgt. Juist om die reden wordt het (o.a. op het Engelstalige forumdeel) aangeschaft...
Onder andere FSD price to be reduced to $3K for EAP owners
En in dit draadje Tesla, TSLA & the Investment World: the 2019-2020 Investors' Roundtable
post# 172964 (...)He set up an appointment for HW 3 upgrade after his purchase. He just received an email back with an appointment cancellation due to a surge in EAP->FSD upgrades as of recent and they are setting up appointments by the purchase date.(...)
 
@Dutchmaccer : voor auto's met EAP (= FSD zonder de city/stoplicht functionaliteiten). EAP is in feite voorlopig zeker wel het meest concrete wat ze in Europa / Nederland kunnen bereiken vermoed ik, echter krijg je enkel met FSD de HW3.0 upgrade en zal je in de toekomst dus ook alle improvements op city-gebied en mogelijk meer ontvangen.

Let wel: EAP kostte destijds ook al circa 5000 EUR. Het is dus niet dat degenen met EAP ineens een superaanbieding hebben gehad, want alles bij elkaar opgeteld zou je 5000 + 2400 = 7400 EUR betalen voor FSD. Dat is een vrij "normale" prijsstelling voor het FSD package in de afgelopen tijd. Vanaf 1 juli zou dit dus verhoogd worden.

En, inderdaad @ramonneke, het is enorm zuur als je dit al aangeschaft had voor 3200 EUR (of zelfs 6400 EUR) in de wetenschap dat Elon gezegd had dat het alleen maar duurder zou worden. De twijfelaars (zoals ik) profiteren weer van een aanbieding. Helaas gebeurt dit veel vaker binnen Tesla, de groep die als eerste een Tesla aanschaft, of in dit geval een functie van Tesla, worden benadeeld over de groep die later een Tesla of functie aanschaft.
 
Dat doet dan toch weer pijn. Nu 2400, destijds 3200. Echt, de loze woorden van E.M. dat het echt enkel duurder zal worden. Niet dus... enkel goedkoper en de lange wachter wint. Gedaan omdat ik 5400 echt teveel vond. Nu achteraf kunnen komen voor 2400 en dan ook niet eens die extra bijtelling waar ik door Tesla Delivery ook mee werd genaaid.

View attachment 556288

Ik begrijp heel goed wat je zegt en zou zelf ook dit gevoel hebben.
Sterker nog -> zelf ook meegemaakt met M3 uit februari 2019.
Vooral onder dreiging van prijsstijgingen FSD voelt erg slecht....

Maar anderzijds zie je prijsverlagingen bij heel veel merken.
Om bij EV te blijven -> E-Golf ca. 10k goekoper / E-Ampera ca. 15k goedkoper / etc.
Samenvattend -> niet oke maar komt bij heel veel automerken voor :rolleyes:
 
Het probleem is niet de prijsverlaging, het probleem is dat E.M. z'n woorden niet nakomt. Hierdoor schaad hij het vertrouwen naar zijn consumenten en geloof ik praktisch geen enkele uitspraak meer over kosten dan wel data over de beschikbaarheid van features dan wel z'n stokpaardje om zich te verschuilen achter "wetgeving".

Had hij die uitspraken niet gedaan dan had het ook niet zuur aangevoeld want zo is de markt maar doe dan gewoon dat soort uitspraken niet.