Het is rampzalig hoe Tesla voortdurend alleen uit gaat van de situatie in de VS en veel te weinig rekening houdt met afwijkende omstandigheden, zoals in Europa waar we midden in de aflevering van Model 3 zitten.
Vervolgens hebben overigens gelijke eigenaren in Nederland, die hun auto al geleverd gekregen hebben, verschillende informatie en beloftes gekregen. Iets wat ik niet aanvaardbaar vind en waarvan ik niet snap hoe je als bedrijf zo met je klanten om kunt gaan. Dat Tesla fouten maakt begrijp ik, maar dit is stom en ondoordacht, Ik denk dat advocaten hier een sterke zaak van zouden kunnen maken. Als we er een gezamenlijke rechtszaak zouden aanspannen.
Ik heb mijn 3 op 26 /2 geleverd gekregen, net als
@Lbl3, en ook geen SMS of mail ontvangen. Hoop nog wel op gratis AP en FSD voor € 3000, net zoals in
dit plaatje staat. Maar ik ben nu er volledig onzeker over of ik dat ook ga krijgen.
Ik ga morgen ook maar eens bellen. Niet dat ik verwacht dat het veel helpt, maar wat moet ik dan?
Als het kan ga ik FSD bestellen. Eventueel via een formeel schriftelijk bericht, dat ik uit ga van de belofte van gratis AP en dat ik gebruik wil maken van mijn recht om nu al FSD te kopen voor € 3000.
Overigens, toen ik mijn auto kocht heb ik bewust besloten om EAP later te bestellen voor € 5800 (of zelfs 7400) in plaats van over € 5300 bijtelling te betalen. Oude versie FSD was dan nog eens € 5000 meer (wat ik niet gedaan had).
Ik was dus bereid € 7400 uit te geven, bovenop de aanschafprijs.
Dat moet mijn referentie blijven, om mezelf niet gek te maken. Ook als Tesla afspraken en beloftes opnieuw zou schenden.
En dan is er nog het punt van gratis Superchargen. De belofte was 6 maanden. Maar nu staat in 'Mijn Tesla' dat ik Superchargen heb tot 7 augustus. Dat is 19 dagen korter dan beloofd. Want 6 maanden zou moeten zijn: tot 26 augustus.
Op zich niet zo'n punt, maar het is 5 % minder dan beloofd. Kan je ook diefstal noemen.
Ik word er overigens wel een beetje moe van dat mensen blijven schermen met hun reserveringsdatum of besteldatum. We weten nu wel dat die er niet toe doen qua rechten. Wie wanneer welke auto geleverd krijgt, wordt bepaald in Californië, en is een resultante van welke auto's op welke boot staan, hoe gemakkelijk aflevering kan plaatsvinden, douane formaliteiten, transport en afhandeling, en pure toeval.