Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt best veel mensen met AP HW2 rondrijden waarvan het nog steeds niet zeker is dat ook zij een upgrade naar HW2.5 of HW3 kunnen krijgen. Hier is meer veranderd dan alleen de AP computer. Ik meen te herinneren dat er extra (dubbele voor redundancy) bekabeling is aangelegd, camera's met een andere kleur, andere radar, en misschien nog wat dingen. Het bleef voor mij altijd onduidelijk waarom HW2 geen dashcam functie heeft gekregen.

Ik lees overal dat het alleen een kastje is wat geswapped wordt (2.5 vs 3.0). Heb je bron voor je info?
 
Ik lees overal dat het alleen een kastje is wat geswapped wordt (2.5 vs 3.0). Heb je bron voor je info?

Ik heb het over 2.0 vs 2.5.
Van 2.5->3 is het inderdaad alleen een computer die verwisselt wordt.

Een bron die wat uitleg geeft over 2.0 vs 2.5:
Tesla AP2.5 Update
Tesla released a minor update to the AP2 hardware suite in mid-July of 2017, coined AP2.5 (although, not officially by Tesla). It included an updated forward radar with slightly longer range (558 ft / 170 m) and the NVIDIA DRIVE PX 2 with secondary node enabled (for redundancy). It was a relatively minor update and doesn’t appear to have any discernible functional benefits currently
Tesla Autopilot AP1 vs AP2 vs AP3 - Differences Explained - AutoPilot Review

Er is hier zeker meer over te vinden. Sowieso is er dus 1 verschil merkbaar, namelijk dat AP2 auto's geen dashcam recording functie hebben, en AP2.5 wel.
 
Ik twijfel ook enorm HW2.5 met EAP aangeschaft vorig jaar in augustus. Voel me ook wel lichtelijk genaaid, aan de andere kant als de prijzen straks omhoog gaan en je hebt het niet gekocht en FSD blijkt beter dan verwacht heb ik spijt. Het is inderdaad een dure vorm van FOMO.

Ben ook benieuwd wanneer de prijzen van EAP -> FSD omhoog gaan? Ook in augustus?
 
Val daar Tesla toch niet mee lastig. Is al druk genoeg daar en je hebt die HW nu nog niet nodig. Je krijgt vast en zeker de beloofde upgrade als dit nodig blijkt.
Ik heb de SeC Den Haag daar wel mee lastig gevallen, want dat was trouwens niet de enige vraag en daarnaast wil ik graag een persoonlijke band opbouwen. Antwoord van Tesla leek mij trouwens heel logisch. Als het toegestaan wordt, dan wordt op dat moment de Software uitgerold en de hardware vervangen. Ik vraag het overigens altijd heel open en vriendelijk. Wordt nooit lastig; ook al ben ik het er niet mee eens. Bovendien houd ik altijd rekening met hun beperkte tijd en zeg dat ook vaak.
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp
Was het niet zo dat FSD voor model 3 bezitters €6,4k was en voor S en X bezitters de helft? Dit ivm ontbreken van bepaalde opties in de S en X?
De meeste bezitters van een S/X hebben al EAP i.p.v. AP en dan heb je al een aantal features die in het FSD pakket zitten. Heb je EAP, dan krijg je er op dit moment geen features bij. Alleen de belofte dat je op termijn echt FSD krijgt...
 
  • Like
Reactions: Bas.
Maar zou je dan wel HW3 krijgen ipv 2.5? Want dan doe ik het denk ik direct voor de 3200 die er nu bij mij bij staat.
Het is beloofd dat je AP3.0 krijgt als het nodig is. Nu is het bekend dat je voor FSD de AP3.0 nodig hebt, maar aangezien ik FSD niet op afzienbare tijd verwacht in Nederland denk ik dat je er lang op kunt wachten. Wellicht dat het al eerder noodzakelijk is voor features die in het FSD pakket komen, maar dat is allemaal speculatie. Het is in ieder geval niet zo dat je na aanschaf van FSD op korte termijn bij een SeC kunt langs gaan om AP3.0 te laten installeren. Overigens geeft het in de praktijk met de huidige software ook geen enkel voordeel, dus die noodzaak is er ook niet.
 
Het is beloofd dat je AP3.0 krijgt als het nodig is. Nu is het bekend dat je voor FSD de AP3.0 nodig hebt, maar aangezien ik FSD niet op afzienbare tijd verwacht in Nederland denk ik dat je er lang op kunt wachten. Wellicht dat het al eerder noodzakelijk is voor features die in het FSD pakket komen, maar dat is allemaal speculatie. Het is in ieder geval niet zo dat je na aanschaf van FSD op korte termijn bij een SeC kunt langs gaan om AP3.0 te laten installeren. Overigens geeft het in de praktijk met de huidige software ook geen enkel voordeel, dus die noodzaak is er ook niet.
Nou, ik zie nu al genoeg verschillen:
-snellere browser (nu onwerkbaar langzaam)
-zuinigere Sentry mode (minder energiegebruik tijdens sentry)
-4 camera's bij sentry ipv de huidige 3.
-letterlijk uit mijn Tesla pagina: "Summon: uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar."

Met bovenstaande en een mogelijk hogere restwaarde heb ik hier wel 3200 euro voor over.
-video kunnen kijken tijdens Superchargen (alleen via wifi?)
-Verkeerspion herkenning (traffic cones)