Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik haat autowassen. Mijn overbuurman doet het elke zaterdagmiddag. De stakker!:p
Ik was mijn Model S drie tot vier keer per jaar. Eigenlijk alleen als ie zo smerig is dat ik niet meer goed door de zij- en achterruiten kan kijken.
Mijn methode. Met hoge druk de aanhangende troep eraf spuiten. Dan 40 cc geconcentreerd Monello Artico Magico snow foam verdunnen tot 400 cc en de auto in een mooie witte jas spuiten. Met een mop op een korte steel de auto wassen. Zu nu en dan de mop even in een emmer water dopen.
Afspuiten en met een grote fleece doek drogen.
Al met al lijkt dit heel wat, maar is in een half uur klaar. Kost me in ieder geval veel minder tijd dan 7 km naar een wasstraat rijden, wachten in de rij, wassen en weer terug rijden.
Voel me geen stakker, eerder tevreden dat de S er weer letterlijk als nieuw bijstaat.
 
Ik was mijn Model S drie tot vier keer per jaar. Eigenlijk alleen als ie zo smerig is dat ik niet meer goed door de zij- en achterruiten kan kijken.
Mijn methode. Met hoge druk de aanhangende troep eraf spuiten. Dan 40 cc geconcentreerd Monello Artico Magico snow foam verdunnen tot 400 cc en de auto in een mooie witte jas spuiten. Met een mop op een korte steel de auto wassen. Zu nu en dan de mop even in een emmer water dopen.
Afspuiten en met een grote fleece doek drogen.
Al met al lijkt dit heel wat, maar is in een half uur klaar. Kost me in ieder geval veel minder tijd dan 7 km naar een wasstraat rijden, wachten in de rij, wassen en weer terug rijden.
Voel me geen stakker, eerder tevreden dat de S er weer letterlijk als nieuw bijstaat.
Met 4 keer per jaar ben je ook geen stakker. Is ook mijn frequentie. Maar wat is de kleur van je S??
 
Verder viel me op dat toen ik vandaag bij Breda naar België reed Spotify ermee stopte net na de grens en pas halverwege Antwerpen weer muziek ging maken, en op de terugweg hetzelfde - van Breda tot bijna Oosterhout geen muziek. En geen live verkeersinfo. Omdat de Sim moet overschakelen naar een andere provider? Kan ik dat ook forceren?

Ik heb het vermoeden dat dit enkel de eerste keer dramatisch is. Ik denk dat de wagen ‘leert’ hoe hij voorbij de grens een nieuw netwerk vindt.
 
Twee Belgen. Goede groep!!
Eu, we zijn met 9:p
de kuisploeg.jpg
 
Ik haat autowassen. Mijn overbuurman doet het elke zaterdagmiddag. De stakker!:p
Ik haat het ook. Met mijn oude autos ga ik niet door de wasstraat, die doe ik met het handje. Maar dat beperkt zich tot een paar keer per jaar... De daily drivers gaan door de wasstraat. Ik weet niet of midnight silver gevoelig is voor 'swirls'. Hij is wel gevoelig voor vuil:eek: Zijn voorganger (A7) was zilvergrijs (gaap) maar daar zag je niks op... De midnight silver Tes toont in no time vies, vuil en versleten en zodoende heeft hij vaak een wasbeurtje nodig. Met het handje zie ik niet zitten (hij is er voor mij, niet andersom;-)
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Hebben jullie "nieuwe berijders" dit ook gehad of probeert Tesla op deze manier de drukte ivm einde kwartaal te spreiden en zo de snelheid bij levering te verhogen?

Die heb ik ook gehad. Leek me wel aardig. Al met al heb ik de Tesla voor aankoop maar één keer gezien en gereden. Ik ga 6 juni naar Duiven...

Er mag overigens maar één gezinslid mee, dus dat wordt nog een discussie thuis...
 
Ik heb het vermoeden dat dit enkel de eerste keer dramatisch is. Ik denk dat de wagen ‘leert’ hoe hij voorbij de grens een nieuw netwerk vindt.

Ik vrees van niet. Ik rijd elk weekend de grens BE/NL over en telkens opnieuw hetzelfde probleem, in beide richtingen
Je kan de ‘reconnect’ wat versnellen indien je enkele minuten na het verlies van signaal naar een andere Tunein zender overschakelt, en daarna terug naar je oorspronkelijke Tunein/Spotify. Meestal heb je binnen de 5 min terug verbinding op het nieuwe netwerk
 
  • Informative
Reactions: Phil V