Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft wellicht te maken met regelgeving.... Ik verwacht dat de baan voor je geheel vrij moet zijn voordat de auto mag gaan accelereren.
Als je heel even het “gaspedaal” indrukt gaat de auto wel versnellen.....

Tnx, ik zal het eens proberen.

Laten we verder stoppen met het stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep.
Ook al merk ik dat veel Nederlanders dit gedrag richting Duitsers nooit zo erg vinden.
Waarschijnlijk praat een oorlog van 75 jaar geleden dit goed.
 
je weet wat Duitsers zeggen over de afkorting “NL” op ons kenteken.......

Nur Links

Haha, dat zeggen ze idd echt (heb een tijd in Duitsland gewoond).

De ander is overigens “als je vier keer je rijbewijs niet hebt gehaald, krijg je gratis een geel kenteken”

dus dan weet je wat “seinende” Duitsers tegen elkaar zeggen.
 
Tnx, ik zal het eens proberen.

Laten we verder stoppen met het stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep.
Ook al merk ik dat veel Nederlanders dit gedrag richting Duitsers nooit zo erg vinden.
Waarschijnlijk praat een oorlog van 75 jaar geleden dit goed.
Het was niet stigmatiserend bedoeld. Het is gewoon een feit dat de Duitse berijders weinig geduld hebben op de linkerbaan hoewel het ook in Nederland voorkomt. Verder ben ik wel van de 1974-generatie maar ik zit liever in een hotel vol met Duitsers dan met Britten.
 
  • Funny
Reactions: Stream and zkpq
Het is gewoon een feit dat de Duitse berijders weinig geduld hebben op de linkerbaan

Ik wil hier niet teveel over doorzeuren, ben ook niet heiliger dan de paus, maar bepaald negatief gedrag als feit toewijzen aan een complete bevolkingsgroep lijkt me nooit juist.

Verder ben ik wel van de 1974-generatie maar ik zit liever in het hotel vol met Duitsers dan met Britten.

Eens, geldt idem voor Russen.
 
Last edited:
Dat mag je vinden net zoals ik iets mag vinden. Daar is een forum voor. Zolang het maar netjes gebeurd. En juist daar schort het aan hier
Spijker op den kop! Zolang het maar netjes gebeurd.. Maar ik vind het niet zo netjes (en niet nodig) om model 3 berijders te betichten dat ze in een 'arme mensen' Tesla rijden en ze daarna een beetje neerbuigend weg te zetten als 'toppers'.

Maar he, freedom of speech:)
 
Spijker op den kop! Zolang het maar netjes gebeurd.. Maar ik vind het niet zo netjes (en niet nodig) om model 3 berijders te betichten dat ze in een 'arme mensen' Tesla rijden en ze daarna een beetje neerbuigend weg te zetten als 'toppers'.

Maar he, freedom of speech:)
We agree to disagree. Wie de schoen past trekke hem aan. En nu spendeer ik hier geen woord meer aan
 
Klopt, het zou mij ook een worst zijn.

Maar toch is geschetst gedrag van dat type bestuurder lastig, want het maakt de AP “zenuwachtig”.

De AP houdt netjes afstand, bijvoorbeeld. En of het nu instelling 1 of maximaal is, er wordt doorgaans vrolijk vlak voor je neus ingevoegd, want er is namelijk “plaats genoeg”.

Met het gevolg dat de AP gaat inhouden, vaak ver onder de maximum snelheid, wat de bestuurder achter jou weer “minder leuk” vindt. Agressie steekt de kop op en hop, rap erom heen, jou aankijkend, met een vuile blik.

Zomaar een van de vele voorbeelden.

Ik denk dat het geen “Tesla-tje pesten” is, maar gedrag dat we met zijn allen gewend zijn. De AP lijkt dan te “correct” en ongeduld en zelfs agressie steekt de kop op.

We zijn emotioneel nog niet klaar voor AP. Duurt nog een generatie of zo, denk ik.
Klopt. Het komt niet te vaak voor, maar toch wel vaak genoeg dat het storend is. Het verschil is dat ze dat bumperkleven en rechts inhalen en afsnijden ook bij andere mensen doen die netjes rijden. Het is dus niet typisch gedrag bij Tesla's.
 
Misschien ligt het aan mijn instellingen maar ik vind AP ook redelijk traag reageren om weer te gaan versnellen nadat een voorganger een baantje naar rechts is verschoven.
Ik ben geen hardrijder maar hou wel van vlot doorrijden en ik kan mij dan ook wel voorstellen dat sommige mensen vinden dat "die Tesla rijders" traag reageren als de voorganger opschuift.
Ik heb er dus wel wat begrip voor en ga dan ook soms wel even over op handmatig als ik wat auto's achter mij heb.
Er is niet veel handmatig aan - zelf even het acceleratiepedaal induwen is al genoeg. Maar ik begrijp wel waarom je Tesla daar conservatiever in is: zolang je voorligger niet helemaal het rijvak heeft vrijgemaakt is het koffiedikkijken of ie effectief helemaal gaat/kan uitvoegen. Het komt niet vaak voor, maar ik heb al gehad dat iemand omwille van tragere voorliggers, invoegende mensen op de oprit of andere redenen plots toch terug hun rijvak innemen, en als je dan al zat te accelereren blijft er niks meer van je veiligheidsafstand over.

8/10 geef ik geen gas bij. Op die 15" winst en navenant meerverbruik zal het echt niet steken.
 
Gisteren voor het eerst "coal rolling" in Nederland meegemaakt. We reden door Hilversum en kwamen achter een witte truck zonder oplegger te rijden. Er kwam zo nu en dan behoorlijk wat zwarte rook uit de uitlaat dus we dachten eerst 'die kan wel wat onderhoud gebruiken'. Maar al vrij snel zagen we dat de rook gecontroleerd werd gegenereerd. Toen we uiteindelijk door afslaand verkeer direct achter de truck belandden kregen ook wij de volle laag. Dit had ik op Teslarati.com al wel eens op de Amerikaanse snelweg gezien maar nu dus ook in NL. Toen ik een ruime afstand nam door snelheid te minderen viel het echt op dat de truck ons opwachtte bij een volgende rotonde. We bleven er ruim achter zitten zodat de lol er voor hem af was en toen ging hij over tot het 'coalen' van tegenliggers. Echt enorme roetwolken. Wat een lol zeg, sjongejonge.
Wij waren zo verbaast dat het niet meteen in ons opkwam het kenteken te noteren, maar dat ga ik de volgende keer zeker doen.