Hoeft niet aan je Tesla te liggen. Alle Duitsers die op de meest linkse baan rijden geven lichtsignalen af
je weet wat Duitsers zeggen over de afkorting “NL” op ons kenteken.......
Nur Links
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoeft niet aan je Tesla te liggen. Alle Duitsers die op de meest linkse baan rijden geven lichtsignalen af
Heeft wellicht te maken met regelgeving.... Ik verwacht dat de baan voor je geheel vrij moet zijn voordat de auto mag gaan accelereren.
Als je heel even het “gaspedaal” indrukt gaat de auto wel versnellen.....
je weet wat Duitsers zeggen over de afkorting “NL” op ons kenteken.......
Nur Links
Het was niet stigmatiserend bedoeld. Het is gewoon een feit dat de Duitse berijders weinig geduld hebben op de linkerbaan hoewel het ook in Nederland voorkomt. Verder ben ik wel van de 1974-generatie maar ik zit liever in een hotel vol met Duitsers dan met Britten.Tnx, ik zal het eens proberen.
Laten we verder stoppen met het stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep.
Ook al merk ik dat veel Nederlanders dit gedrag richting Duitsers nooit zo erg vinden.
Waarschijnlijk praat een oorlog van 75 jaar geleden dit goed.
Het is gewoon een feit dat de Duitse berijders weinig geduld hebben op de linkerbaan
Verder ben ik wel van de 1974-generatie maar ik zit liever in het hotel vol met Duitsers dan met Britten.
Ik wil hier niet teveel over doorzeuren, ben ook niet heiliger dan de paus, maar bepaald negatief gedrag als feit toewijzen aan een complete bevolkingsgroep lijkt me nooit juist.
Ik zit liever in een hotel zonder europeanen, anders ben je te dicht bij huisHet was niet stigmatiserend bedoeld. Het is gewoon een feit dat de Duitse berijders weinig geduld hebben op de linkerbaan hoewel het ook in Nederland voorkomt. Verder ben ik wel van de 1974-generatie maar ik zit liever in een hotel vol met Duitsers dan met Britten.
Sorry Lim, maar net als de vorige, vind ik dit ook weer geen fijne opmerking. Niet chique zullen we maar zeggen.Eens kijken of een van de toppers hierboven er nog iets over durft te schrijven!
Dat mag je vinden net zoals ik iets mag vinden. Daar is een forum voor. Zolang het maar netjes gebeurd. En juist daar schort het aan hierSorry Lim, maar net als de vorige, vind ik dit ook weer geen fijne opmerking. Niet chique zullen we maar zeggen.
Spijker op den kop! Zolang het maar netjes gebeurd.. Maar ik vind het niet zo netjes (en niet nodig) om model 3 berijders te betichten dat ze in een 'arme mensen' Tesla rijden en ze daarna een beetje neerbuigend weg te zetten als 'toppers'.Dat mag je vinden net zoals ik iets mag vinden. Daar is een forum voor. Zolang het maar netjes gebeurd. En juist daar schort het aan hier
We agree to disagree. Wie de schoen past trekke hem aan. En nu spendeer ik hier geen woord meer aanSpijker op den kop! Zolang het maar netjes gebeurd.. Maar ik vind het niet zo netjes (en niet nodig) om model 3 berijders te betichten dat ze in een 'arme mensen' Tesla rijden en ze daarna een beetje neerbuigend weg te zetten als 'toppers'.
Maar he, freedom of speech
Klopt. Het komt niet te vaak voor, maar toch wel vaak genoeg dat het storend is. Het verschil is dat ze dat bumperkleven en rechts inhalen en afsnijden ook bij andere mensen doen die netjes rijden. Het is dus niet typisch gedrag bij Tesla's.Klopt, het zou mij ook een worst zijn.
Maar toch is geschetst gedrag van dat type bestuurder lastig, want het maakt de AP “zenuwachtig”.
De AP houdt netjes afstand, bijvoorbeeld. En of het nu instelling 1 of maximaal is, er wordt doorgaans vrolijk vlak voor je neus ingevoegd, want er is namelijk “plaats genoeg”.
Met het gevolg dat de AP gaat inhouden, vaak ver onder de maximum snelheid, wat de bestuurder achter jou weer “minder leuk” vindt. Agressie steekt de kop op en hop, rap erom heen, jou aankijkend, met een vuile blik.
Zomaar een van de vele voorbeelden.
Ik denk dat het geen “Tesla-tje pesten” is, maar gedrag dat we met zijn allen gewend zijn. De AP lijkt dan te “correct” en ongeduld en zelfs agressie steekt de kop op.
We zijn emotioneel nog niet klaar voor AP. Duurt nog een generatie of zo, denk ik.
Er is niet veel handmatig aan - zelf even het acceleratiepedaal induwen is al genoeg. Maar ik begrijp wel waarom je Tesla daar conservatiever in is: zolang je voorligger niet helemaal het rijvak heeft vrijgemaakt is het koffiedikkijken of ie effectief helemaal gaat/kan uitvoegen. Het komt niet vaak voor, maar ik heb al gehad dat iemand omwille van tragere voorliggers, invoegende mensen op de oprit of andere redenen plots toch terug hun rijvak innemen, en als je dan al zat te accelereren blijft er niks meer van je veiligheidsafstand over.Misschien ligt het aan mijn instellingen maar ik vind AP ook redelijk traag reageren om weer te gaan versnellen nadat een voorganger een baantje naar rechts is verschoven.
Ik ben geen hardrijder maar hou wel van vlot doorrijden en ik kan mij dan ook wel voorstellen dat sommige mensen vinden dat "die Tesla rijders" traag reageren als de voorganger opschuift.
Ik heb er dus wel wat begrip voor en ga dan ook soms wel even over op handmatig als ik wat auto's achter mij heb.
Godwin!Tnx, ik zal het eens proberen.
Laten we verder stoppen met het stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep.
Ook al merk ik dat veel Nederlanders dit gedrag richting Duitsers nooit zo erg vinden.
Waarschijnlijk praat een oorlog van 75 jaar geleden dit goed.
Volgende keer even op de claxon duwen, dan worden ze bewaard. Wel even wachten totdat die halvegare uit de buurt is