Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Ook al heb je de Tesla in de lease, dan nog is het ongepast neerbuigend. Deze 'poor mans Tesla' is de redding van Tesla. Alleen op de S en de X zouden ze failliet gaan, en dan sta je er mooi bij met je ' rich mans Tesla'....
Heb jij issues ofzo? Dat je het steeds over de poor mans Tesla hebt...... voel me eigenlijk een beetje aangesproken. Heb mijn M3 zelf betaald denk dat er weinig zijn die kunnen zeggen dat ze zelf een Tesla aftikken, zeker jij niet.
 
Ach ja alles is relatief....
De eerste auto die ik kocht was een rib uit mijn lijf maar ik heb er destijds met veel plezier in gereden.
Nu een M3 gekocht deed minder pijn maar het plezier is er niet minder om.
Voor de één is een auto van €500.000,— een poor mans car en voor de ander is een auto van €500,— een poor mans car. Belangrijk is dat je er zelf een goed gevoel bij hebt.
 
Ja hoor. Dit is namelijk al in meerdere topics naar boven gekomen. Sommige S rijders hebben zich veelvuldig laatdunkend uitgelaten over nieuwe 3 rijders (mensen die alleen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en geen enkele milieu intentie hebben. Ook het gedrag van de 3 rijders is veel asocialer dan S rijders). En daar is heel veel reactie op gekomen, net als nu. Als het gekscherend bedoeld was, moet je het dus in dat licht bekijken.
 
On-topic. Ik merk dat sommige weggebruikers weinig geduld hebben met de zich keurig gedragende autopilot. Dit komt, denk ik, omdat de verwachting anders is. Een “normale” (wat is normaal) automobilist is doorgaans net iets agressiever tijdens het inhalen en invoegen. De autopilot probeert altijd “netjes” dergelijke bewegingen uit te voeren. Dat wordt soms slecht begrepen en dan begint de “pret” van kleven, agressief inhalen en nakijken. Dat vind ik wel opvallend.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and zkpq
On-topic. Ik merk dat sommige weggebruikers weinig geduld hebben met de zich keurig gedragende autopilot. Dit komt, denk ik, omdat de verwachting anders is. Een “normale” (wat is normaal) automobilist is doorgaans net iets agressiever tijdens het inhalen en invoegen. De autopilot probeert altijd “netjes” dergelijke bewegingen uit te voeren. Dat wordt soms slecht begrepen en dan begint de “pret” van kleven, agressief inhalen en nakijken. Dat vind ik wel opvallend.
Hier kan ik mij volledig in vinden. Eerlijk gezegd interesseert mij dat helemaal niks. Dat is dan vooral een probleem voor die andere (vaak toch wel petje dragende) bestuurder.
 
Hier kan ik mij volledig in vinden. Eerlijk gezegd interesseert mij dat helemaal niks. Dat is dan vooral een probleem voor die andere (vaak toch wel petje dragende) bestuurder.

Klopt, het zou mij ook een worst zijn.

Maar toch is geschetst gedrag van dat type bestuurder lastig, want het maakt de AP “zenuwachtig”.

De AP houdt netjes afstand, bijvoorbeeld. En of het nu instelling 1 of maximaal is, er wordt doorgaans vrolijk vlak voor je neus ingevoegd, want er is namelijk “plaats genoeg”.

Met het gevolg dat de AP gaat inhouden, vaak ver onder de maximum snelheid, wat de bestuurder achter jou weer “minder leuk” vindt. Agressie steekt de kop op en hop, rap erom heen, jou aankijkend, met een vuile blik.

Zomaar een van de vele voorbeelden.

Ik denk dat het geen “Tesla-tje pesten” is, maar gedrag dat we met zijn allen gewend zijn. De AP lijkt dan te “correct” en ongeduld en zelfs agressie steekt de kop op.

We zijn emotioneel nog niet klaar voor AP. Duurt nog een generatie of zo, denk ik.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ach, ieder "premium" merk lokt wel afkeurende of denigrerende reacties uit.
Jaloezie is een eigenaardig beestje.
Mijn vrouw rijdt met een BMW cabriolet, de reacties die zij soms krijgt:rolleyes:
Ik heb de ultieme combinatie voor de deur staan, een BMW en een Tesla, laat maar komen die reactieso_O:D:D:D
 
On-topic. Ik merk dat sommige weggebruikers weinig geduld hebben met de zich keurig gedragende autopilot. Dit komt, denk ik, omdat de verwachting anders is. Een “normale” (wat is normaal) automobilist is doorgaans net iets agressiever tijdens het inhalen en invoegen. De autopilot probeert altijd “netjes” dergelijke bewegingen uit te voeren. Dat wordt soms slecht begrepen en dan begint de “pret” van kleven, agressief inhalen en nakijken. Dat vind ik wel opvallend.

Herkenbaar!! Had afgelopen skivakantie nog een gefrustreerde Duitse meneer in een mooie (dat dan weer wel....) Mercedes op mijn bumper hangen in redelijk druk verkeer. Ik reed op AP en ik vermoed dat Herr Frustie vond dat ik teveel ruimte op mijn voorganger hield, een andere verklaring kon ik niet vinden voor zijn woeste armgebaren en zeer goed functionerend groot licht... Ik blijf me verbazen over dat soort agressief gedrag en wens iedereen AP.
 
  • Like
Reactions: KL0809
Herkenbaar!! Had afgelopen skivakantie nog een gefrustreerde Duitse meneer in een mooie (dat dan weer wel....) Mercedes op mijn bumper hangen in redelijk druk verkeer. Ik reed op AP en ik vermoed dat Herr Frustie vond dat ik teveel ruimte op mijn voorganger hield, een andere verklaring kon ik niet vinden voor zijn woeste armgebaren en zeer goed functionerend groot licht... Ik blijf me verbazen over dat soort agressief gedrag en wens iedereen AP.

Misschien ligt het aan mijn instellingen maar ik vind AP ook redelijk traag reageren om weer te gaan versnellen nadat een voorganger een baantje naar rechts is verschoven.
Ik ben geen hardrijder maar hou wel van vlot doorrijden en ik kan mij dan ook wel voorstellen dat sommige mensen vinden dat "die Tesla rijders" traag reageren als de voorganger opschuift.
Ik heb er dus wel wat begrip voor en ga dan ook soms wel even over op handmatig als ik wat auto's achter mij heb.

Ik draag trouwens geen petje, hooguit een muts met wintersport. Heb wel een zwarte golf gehad ooit... :)
 
Herkenbaar!! Had afgelopen skivakantie nog een gefrustreerde Duitse meneer in een mooie (dat dan weer wel....) Mercedes op mijn bumper hangen in redelijk druk verkeer. Ik reed op AP en ik vermoed dat Herr Frustie vond dat ik teveel ruimte op mijn voorganger hield, een andere verklaring kon ik niet vinden voor zijn woeste armgebaren en zeer goed functionerend groot licht... Ik blijf me verbazen over dat soort agressief gedrag en wens iedereen AP.
Hoeft niet aan je Tesla te liggen. Alle Duitsers die op de meest linkse baan rijden geven lichtsignalen af
 
Misschien ligt het aan mijn instellingen maar ik vind AP ook redelijk traag reageren om weer te gaan versnellen nadat een voorganger een baantje naar rechts is verschoven.
Ik ben geen hardrijder maar hou wel van vlot doorrijden en ik kan mij dan ook wel voorstellen dat sommige mensen vinden dat "die Tesla rijders" traag reageren als de voorganger opschuift.
Ik heb er dus wel wat begrip voor en ga dan ook soms wel even over op handmatig als ik wat auto's achter mij heb.

Ik draag trouwens geen petje, hooguit een muts met wintersport. Heb wel een zwarte golf gehad ooit... :)
Heeft wellicht te maken met regelgeving.... Ik verwacht dat de baan voor je geheel vrij moet zijn voordat de auto mag gaan accelereren.
Als je heel even het “gaspedaal” indrukt gaat de auto wel versnellen.....
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar