TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Hoe vaak breng jij je Model S naar onderhoud?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Nexus, Jun 12, 2016.

Tags:
?

1. Volgens het boekje: 1x per jaar / 1x per 20.000 km

13 vote(s)
    34.2%
  2. Ik sla de 'kleine' beurten over: dus eens per 2 jaar / 40.000 km

7 vote(s)
    18.4%
  3. 1x per jaar, los van de km-stand

10 vote(s)
    26.3%
  4. Elke 80.000 km

1 vote(s)
    2.6%
  5. Nooit

3 vote(s)
    7.9%
  6. Willekeurig

3 vote(s)
    7.9%
  7. Anders, nl:

1 vote(s)
    2.6%
  1. Nexus

Nexus Member

Voor degenen zonder service abonnement...:

Wat zijn je overwegingen?

Ikzelf nader de eerste 20.000 km en volgens het officiële schema is het dan tijd voor een eerste beurt. Heel veel lijkt er echter niet te moeten gebeuren, wat inspecties en ruitensproeiervloeistof bijvullen... Ik twijfel nog wat te doen, en ben wel benieuwd hoe anderen hiermee om gaan.

2. jm71

jm71 Member

Eigenlijk moet de mijne weer eens, maar behalve wat defecte led-lichten in het remlicht is er weinig reden voor service. Zal binnenkort maar eens bellen, benieuwd of ik in 2016 nog terecht kan (of zijn de wachttijden voor service niet zo hoog meer?)

3. Thelosen

Thelosen Member

De wachttijden zijn niet zo lang meer. Daar lijken ze toch echt wat aan gedaan te hebben. Zonder spoed binnen vier weken een afspraak was voor ons al weer een tijdje geleden.

Nu 65.000 km (Dus iets over de derde termijn heen) gaat ie voor de beurt en voor het slecht vrijgeven van de laadkabel. Je moet soms een beetje proberen met het moment van uittrekken van de stekker.

Als de nieuwe bestuurdersstoel binnen is (een jaar geleden besteld in verband met speling en kraken), dan wordt die ook gemonteerd.

Bij 63500 een rangecharge gedaan en de accu is na bijna drie jaar nog gezond. (381km rated).

4. Namervio

Namervio Member

Heb na klein jaartje rijden (en 75K kilometers) de 80K beurt gedaan. Omdat ik al na een jaar uit de garantie zou schieten qua kilometers (echt foei Tesla) wilde ik me in ieder geval gemeld hebben met de zaken die onder de garantie geregeld zouden moeten worden. Heb het maar gecombineerd met een beurt - ik had ook nog wat credits die nu kon gebruiken. Ik vraag me af of het onderhoud echt nodig was. Service was als vanouds weer prima (de auto op vrijdagavond om 22:30 nog thuis gebracht) en de meeste zaken opgelost.

5. Carl

Carl Member

Voor consumenten kan die beperking tot 80K km niet gelden; maar zelfs als je professioneel hebt gekocht val je onder het 'normale' regime van garantie voor verborgen gebreken en zou het me (in België, maar vermoedelijk ook in NL) niet zo moeilijk lijken hard te maken dat bijv. een motor die het na 18 maand begeeft van het begin met dat gebrek was behept (tenzij je veel bent gaan drag-racen of zo...).

• Like x 1
  6. Namervio

Namervio Member

Dank Carl. Er is natuurlijk nog de 8 jaar voor aandrijflijn en accu. Maar ik vind dat bij een auto van 140k de allesomvattend garantie na 12 maanden niet al mag verlopen - de km grens is ouderwets. Tesla zal een probleempje op km. stand > 80.000 misschien best nog wel oplossen - of zich coulant opstellen - maar ik kan me voorstellen dat je een dergelijk discussie met een kleine 1-0 achterstand begint. (Maar ik heb gezien dat daar genoeg andere draadjes over volgeschreven zijn....:))

7. Top

Top Member

Volgens het boekje op aangeven van leasemaatschappij. Privé had ik waarschijnlijk 1x/40k km gedaan. Bij de beurt hadden ze op eigen inititief banden uitgelijnd en reeds net iets beter en zuiniger daarna.

8. timb

timb Member

Na 4 maand 25k km, mijn garantie gaat er normaal op minder dan een jaar door zijn. Onderhoud, nee dankje, de auto zal wel zeggen als ik binnen moet met een probleem

• Like x 1

Share This Page