Ik heb geen ervaring met hun eerlijk gezegd, ik verwacht eigenlijk wel dat hun weten wat ze doen.
Je kan er vrij simpel achter komen door vooraf aan een bedrijf te vragen of ze met hun R1234YF airco apparaat ook niet-hybrides servicen. Als ze dit wel doen zou je nog kunnen vragen of ze dan het complete apparaat incl leidingen flushen voordat ze hem aan een Tesla aansluiten, als ze dat niet doen of vragen 'waarom dan?' weet je genoeg.
Zeggen ze 'we doen enkel hybrides met het apparaat' of 'we flushen hem altijd van tevoren want een paar druppels minerale olie sloopt de aircocompressor van een hybride' is het redelijk veilig.
Ik ken een TS bij Toyota waar ik vroeger mee in de klas heb gezeten die heb ik mijn airco laten vullen nadat ik hem gerepareerd had. (hun hebben dus 2 verschillende apparaten staan, 1 voor hybride en eentje voor non-hybride) en hij vertelde mij dat het daar bij hun ook nog wel eens fout gaat bij andere monteurs en dan kost het zo'n bedrijf echt geld als er 1 een paar dagen later terug komt met 'mijn airco doet het niet meer na de service en er brand een lampje'...en dan denk je ik breng hem naar de dealer want die hebben er verstand van...
Minste risico blijft bij Tesla je A/C servicen al zeg ik dat niet graag