Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben tevreden met mijn keuze voor de intelligente luchtvering. Zeer handig dat hij de locaties onthoudt.

Nu vroeg ik mij af vanaf welke snelheid de wagen zich normaal terug lager zet?

Bij de aflevering had ik gehoord:
  • Very high: tot 18km/u
  • High: tot 36km/u
  • Standard: altijd
  • Low: snelheid vanaf instelbaar (100km/u bij mij)
Nu merk ik dat de wagen zelf de vering verhoogt, maar verlagen deed hij precies niet.
Vering stond op Very high en reed +- 60km/u zonder dat hij lager kwam (manueel dan zelf aangepast).

Automatische verlaging vanaf 100km/u heb ik ook nog niet gecontroleerd.
Ik ga dit straks nog eens allemaal testen.

Wat zijn jullie ervaringen? Geeft de wagen ook een boodschap op het display als hij zelf low selecteert?

Thanks!
 
Volgens de handleiding gaat de luchtvering automatisch lager als een hogere snelheid wordt bereikt.

Very high gaat tot 35 km/u. Bij 35 km/u en hoger gaat de vering automatisch naar high.
High gaat tot 55 km/u. Bij 55 km/u en hoger gaat de vering automatisch naar standard.
De vering gaat niet naar low of very low als een deur open is.
 
Ik ben tevreden met mijn keuze voor de intelligente luchtvering. Zeer handig dat hij de locaties onthoudt.

Nu vroeg ik mij af vanaf welke snelheid de wagen zich normaal terug lager zet?

Bij de aflevering had ik gehoord:
  • Very high: tot 18km/u
  • High: tot 36km/u
  • Standard: altijd
  • Low: snelheid vanaf instelbaar (100km/u bij mij)
Nu merk ik dat de wagen zelf de vering verhoogt, maar verlagen deed hij precies niet.
Vering stond op Very high en reed +- 60km/u zonder dat hij lager kwam (manueel dan zelf aangepast).

Automatische verlaging vanaf 100km/u heb ik ook nog niet gecontroleerd.
Ik ga dit straks nog eens allemaal testen.

Wat zijn jullie ervaringen? Geeft de wagen ook een boodschap op het display als hij zelf low selecteert?

Thanks!
I heb hetzelfde. Dacht dat hij vanzelf terug naar standard ging als ik na high verder reed. Maar moet manueel gebeuren. Ik heb de indruk dat hij enkel verhoogd. Als je 55km/u moet rijden...dan heb je een probleem in de bebouwde kom..zeker op een plaats waar men speciaal een vluchtheuvel heeft gelegd :)
 
Volgens de handleiding gaat de luchtvering automatisch lager als een hogere snelheid wordt bereikt.

Very high gaat tot 35 km/u. Bij 35 km/u en hoger gaat de vering automatisch naar high.
High gaat tot 55 km/u. Bij 55 km/u en hoger gaat de vering automatisch naar standard.
De vering gaat niet naar low of very low als een deur open is.

Heb in de file ook de manual gelezen (handig die Autopilot!). Maar deze stemt dus niet overeen met de realiteit. Ik kan op Very High rijden tot 55km/u. High daalt pas naar Standard vanaf 70km/u.

I heb hetzelfde. Dacht dat hij vanzelf terug naar standard ging als ik na high verder reed. Maar moet manueel gebeuren. Ik heb de indruk dat hij enkel verhoogd. Als je 55km/u moet rijden...dan heb je een probleem in de bebouwde kom..zeker op een plaats waar men speciaal een vluchtheuvel heeft gelegd :)

Inderdaad zelfde situatie hier, uitrijden van ondergrondse parking op Very High, 10 km verder (stadsverkeer) staat hij nog op Very High...

Heb daarnaast ook de Low setting getest. Nu ingesteld op 90 km/u, stijgt netjes vanaf dat je 90km/u aantikt, daalt terug vanaf +- 70 km/u.
Geen idee of de aanpassing van low naar standaard 20km/u is of vanaf een bepaald % onder de setting.

Enkel vergeten de locaties te verwijderen. Dus volgende keer gaat hij onderweg een aantal keer op en neer gaan....
 
Heb in de file ook de manual gelezen (handig die Autopilot!). Maar deze stemt dus niet overeen met de realiteit. Ik kan op Very High rijden tot 55km/u. High daalt pas naar Standard vanaf 70km/u.

Eigenaardig .... Mijn Classic gaat wel degelijk bij de opgegeven snelheden een standje lager. Meer mensen met dezelfde ervaring als MickC? Zo niet, zou er iets met je instellingen kunnen zijn misschien?
 
staat bij mij op 'always'.
als ik hem zelf manueel op hoog zet, gaat hij vrij snel (+/-25km/u) naar standaard.
naar laag moet ik eens nakijken. zal morgen testen en posten... nu even vieren :p
Dag Dirk,
Heeft de glorieuze overwinning van de Belgen vanavond je weer nieuwe levensmoed gegeven?
Hoe dan ook, ik ben blij dat je weer in ons midden bent.
Groeten,
Wim
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Makkelijkste manier om te testen is eigenlijk het luchtvering scherm open laten staan tijdens het rijden. Vanaf bepaalde snelheden worden de hoogtes grijs/onbeschikbaar en kan je ze niet meer instellen. Dit zijn dezelfde snelheden als wanneer de auto normaal terug verlaagd.
 
Als ik hem verhoog dan gaat hij niet automatisch naar beneden bij 55km/u. Ik vind het spijtig dat hij het manueel verlagen ook niet opslaat. Op die manier heb je enkel een aanpassing voor & na. Nu moet je echt optrekken om hem terug standard te krijgen. Ik heb trouwen geen "very low"...
 
Hey Noelis, je moet eens kijken op je scherm vanaf wanneer de hoogtes onbeschikbaar worden. Een voor en na optie had inderdaad handig geweest, dit omdat je dit toch maar 1x moet instellen (in tegenstelling tot de ICE concurrenten).
 
  • Like
Reactions: Noelis
Met een beetje vertraging; alsnog het resultaat van de test :
Very High blijft actief tot 35km/u
High tot 55km/u

bij mij gaat hij dan meteen van High via standaard naar Low; omdat ik 'always' aangeduid heb.

drie maal getest, drie maal zelfde resultaat.

En bij die snelheden worden de opties inderdaad ook grijs.


@Wim : zondagavond was het -eindelijk- eens een wedstrijd om vrolijk van te worden. we hebben er lang genoeg mogen op wachten.
 
Zojuist getest op mijn 'mooi rooie' MS LCI: Very High tot ca. 55 km/u, High tot ca. 70 km/u en Standard tot 80 km/u (omdat ik Low vanaf die snelheid heb ingesteld). Je ziet de auto in het scherm ook daadwerkelijk zakken en de opties worden ook hier grijs.

Het lijkt er dus op dat de "nieuwere" Tesla's een hogere snelheid toestaan bij een hogere instelling van de luchtvering.