Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn ervaring lijkt me echter niet (noodzakelijk) representatief voor Tesla, daarom wil ik zoeken naar een oplossing (en de wagen verkopen met dergelijke historiek lijkt me ook niet echt verstandig). Wat is realistisch, dat wil ik weten. Steeds naar het SeC blijven lopen?

Verkopen! Maar ja, dan zadel je een ander er weer mee op. Ethische bezwaarlijk maar wellicht de enige oplossing.
 
Een rood pictogram met de omtrek van het voertuig met pijlen omhoog en omlaag.
Als een storing is gedetecteerd waardoor het adaptieve luchtveringsysteem wordt uitgeschakeld, gaat een rood controlelampje op het instrumentenpaneel branden. Neem contact op met Tesla.

Oke, dit lijkt mij een fout in één van de sensoren als het steeds terug komt.
Als er iets fundamenteels fout zou zijn dan zou iedereen dat moeten hebben lijkt mij.

Probleem is dat men vaak alleen statisch kan testen.
Ik heb zelf in het begin veel problemen met de AP gehad.
Steeds als men ging testen werkte alle camera's prima. Uiteindelijk na maanden steeds terug bleek de linker repeater steeds even op zwart te gaan.
Dat gebeurde alleen tijdens het rijden.

Ik vraag mij af of ze dat bij jou niet kunnen zien of er een fout in de logging zit en welke sensor er dan uit gaat.
Dat hebben ze wellicht ook geprobeerd rijdend te testen omdat die connector nog buiten je dashboard steekt.
Als het niet de sensoren of de centrale unit zijn dan blijft eigenlijk alleen het kabeltje naar de sensoren over.
Is voor een garage een takkenklus om uit te zoeken maar moet te vinden zijn.
 
Je klaagt bij Tesla ipv ermee te blijven rijden en op een forum te klagen.

Wooter, kom op zeg! Het is toch duidelijk dat hij bij Tesla aanklopt? Hij weet zich geen raadt met de houding van Tesla net als vele anderen.

Natuurlijk mag hij hier OOK klagen. Graag zelfs want we moeten realistisch blijven dat de S/X gewoon geen top modellen zijn qua service met als toppertjes de draagarmen, HVAC, DRL's en 12V accu. Ja, zat mensen hebben geluk maar het is stupide dat draagarmen en DRL's zo vaak sneuvelen!

Mijn draagarmen zijn nog niet stuk maar mijn auto blijft kraken tenzij net gesmeerd. Volgens Tesla heel normaal..... ik wacht weer even tot het echt weer te irritant wordt en ga ik weer terug :)

De DRL's ben ik niet blij mee wetende dat de auto over 7 maanden uit de garantie gaat en ze waarschijnlijk binnen 2 jaar weer stuk zijn. Dat voor een auto die net 40k heeft en ik heb denk ik nu circa 7k nieuwe DRL's.

Tesla gaat het niet fixen en al deze S/X zijn legacy. Daarom waarschijnlijk nooit meer een S/X voor mij want die vallen niet onder massa productie en krijgen niet de liefde van verbeteringen die de 3/Y wel krijgen. Ik zeg waarschijnlijk omdat ik hopelijk nog lange tijd zonder issues in m'n S kan blijven rijden en daar hangt vanaf of ik m'n volgende auto weer een Tesla zal worden..

Verder heb ik niets meer dan LOF voor Rotterdam SeC. Het personeel is werkelijk altijd vriendelijk en behulpzaam. Ook afgelopen dinsdag weer toen ik voor de recall terug ging. Ik had ook nog tussentijds een email gestuurd om naar de HVAC te kijken maar dat was niet toegevoegd maar was geen probleem en werd meegenomen als ik een tijd kon wachten. Lekker gaan werken in de wachtruimte en ik denk 2 uur later reed ik met een gecalibreerde HVAC naar huis

Nog geen idee of het m'n vreemde HVAC gedrag heeft verholpen maar er waren wel sensoren met een afwijking dus ik hoop van wel. Time will tell maar op dit moment zijn de echt lage temperaturen weg. Wel binnenkort op wintersport dus dat is de vuurdoop....

Het personeel kan er b.v. niks aan doen dat de auto's stuk gaan met deze bekende issues.


Wat dat betreft mis ik vaak dingen in de S maar ben ik ook vaak gigantisch blij dat het er juist niet in zit... kan allemaal stuk, vooral dingen die bewegen en moet er niet aan denken dat je daar dan steeds voor naar het SeC moet gaan met leveringen problemen en uurloon.
 
Het is toch duidelijk dat hij bij Tesla aanklopt? Hij weet zich geen raadt met de houding van Tesla net als vele anderen.
Welke houding?

Ik lees nergens dat het het SeC dat moeilijk doet. Ik lees dat ie in de basis de technologie van Tesla in twijfel trekt want dat ding gaat onaangekondigd in noodloop.

Ik heb ook zo een BMW gehad (jaja, weeral) en dat ding heeft meerdere keren bij de dealer en specialist gestaan voor nieuwe sensoren en kabelboom aan stevig wat centjes, en raakte ook nooit opgelost. Maar ik ga niet beweren dat de S54-motoren van BMW brol zijn.

Ik heb mijn probleem opgelost door het ding in te ruilen voor een Model X.
 
Over "Janken over tekortkomingen" gesproken:
Ik heb verleden week, na 2 jaar, mijn YT-Subscription op Ben Sullins STOP gezet.
Dit na aanleiding van zijn laatste video over de Kia EV6. Clickbait-Title "I drove the Tesla-Killer". In zijn "Review" maakt hij dan vervolgens GEEN ENKELE vergelijking met de Tesla Model 3.
Ik vind het ook totaal onaanvaardbaar dat hij voor deze "review" een uitgebreide Wine & Dine met overnachting van KIA heeft verkregen.
Als ik bij mijn werkgever van een klant of leverancier "Gifts & Hospitality" groter dan 50€ ontvang, dan moet ik eerst bij mijn Compliance Officer passeren. In dit KIA geval, moet ik mij sowieso geen illusies maken, het antwoord van de CO-Officer zou NJET zijn.

Ik heb Ben Sullins deze twee opmerkingen in de commentaren achtergelaten en ben dus vertrokken.
Ik wil hem wel geloven dat hij geen "Shorter" is, maar zijn motivatie ligt hem in YT-clicks. Niet meer en niet minder.
#ByeByeBen.
 
Heel wat Tesla-youtubers hebben gemerkt dat er wat een overaanbod is van goednieuws-shows, en dat de views en bijbehorende inkomsten van Tesla gerelateerde filmpjes wat tegenvallen. Ook is het referral-programma weggevallen, waardoor heel wat Tesla youtubers heel wat gratis auto's hebben gewonnen en nog wachten op hun meerdere Roadsters...

Da's allemaal opgedroogd, maar de facturen blijven bij meneer Sullins en andere wel binnenkomen. Dus moeten er andere inkomstenstromen aangeboord worden. Je kan dat op zijn Bjorn's aanpakken en al heel vroeg een breed gamma van BEV's blijven testen, of zoals meneer Sullins de markt aanboren van Tesla haters.

Want maak je geen illusies, er zijn nog genoeg mensen die gewoon een auto willen waar er een handbak en stuur in zitten, en er genoeg diesel in kan om 1200km in één ruk te rijden, en het knap vervelend vinden dat de buren een quasi gereserveerde parkeerplaats hebben in de straat door zo een stomme laadpaal.

En ernaast heb je wel al de EV rijder die Tesla's hopeloos te duur en elitair vind, net als een moderne Prius, of van mening is dat een amateur uit Zuid-Afrika geen goeie auto kan bouwen maar BMW, Audi e.a. dat wel goed kunnen.

En ja, die mensen willen bereiken voor Youtube views en clicks kan ook financieel interessant zijn.

Het staat alleen gek als het door iemand wordt gedaan die vroeger nog een sofa heeft gekocht en geleverd aan Elon...
 
Welke houding?

Ik lees nergens dat het het SeC dat moeilijk doet. Ik lees dat ie in de basis de technologie van Tesla in twijfel trekt want dat ding gaat onaangekondigd in noodloop.

Ik heb ook zo een BMW gehad (jaja, weeral) en dat ding heeft meerdere keren bij de dealer en specialist gestaan voor nieuwe sensoren en kabelboom aan stevig wat centjes, en raakte ook nooit opgelost. Maar ik ga niet beweren dat de S54-motoren van BMW brol zijn.

Ik heb mijn probleem opgelost door het ding in te ruilen voor een Model X.
Dat zeg ik toch allemaal niet?
Ik stel alleen vast dat mijn wagen wel zéér veel problemen kent (en dan heb ik het nog niet eens gehad over de storende geluiden in het interieur en de groenaanslag in de achterlichten).
Ondanks dat blijf ik in het merk (en zelfs in mijn wagen) geloven. Service afspraak is ingeboekt, en het SeC zal er ongetwijfeld alles aan doen om dit op te lossen.
Na een historiek van bijna 2 jaar lijkt het mij niet onbetamelijk om mijn ervaringen hier te delen, voor wat het waard is. Als ik het fout bekijk, dan hoor ik het graag. Wel jammer dat ik meteen in de hoek gezet wordt, mij moet verantwoorden en gemodereerd moet worden.
 
Dat zeg ik toch allemaal niet?
Ik stel alleen vast dat mijn wagen wel zéér veel problemen kent (en dan heb ik het nog niet eens gehad over de storende geluiden in het interieur en de groenaanslag in de achterlichten).
Ondanks dat blijf ik in het merk (en zelfs in mijn wagen) geloven. Service afspraak is ingeboekt, en het SeC zal er ongetwijfeld alles aan doen om dit op te lossen.
Na een historiek van bijna 2 jaar lijkt het mij niet onbetamelijk om mijn ervaringen hier te delen, voor wat het waard is. Als ik het fout bekijk, dan hoor ik het graag. Wel jammer dat ik meteen in de hoek gezet wordt, mij moet verantwoorden en gemodereerd moet worden.
👍

Heeft ook een beetje met de geschiedenis te maken hier en er lopen er nog steeds een paar rond.

Geschreven tekst op een forum komt altijd anders over dan wanneer je dat face-to-face doet.

We hebben hier ook een MX rijder gehad die wel altijd plankgas wilde rijden met dat ding maar het gek vond dat hij de NEDC norm niet haalde.
Daardoor was alles slecht aan zijn auto en Tesla waren oplichters. Dat hij met zijn oude X5 ook maar de helft van de NEDC norm haalde was wel normaal en geen probleem.

Daarom het delen van problemen is denk ik nooit een probleem en dan denk ik dat iedereen en ook @wooter 100% met je meedenken.

Ik gok dat het dan ook goed is om zoals ik eerder heb aangegeven eens goed met het SeC te praten over het elimineren van onderdelen waarin het kan zitten. Maar dat ze het ook rijdend moeten testen.

Zelf heb ik veel problemen gehad met het volledig uitvallen van de navigatie zodat ik in het buitenland kwam en dat kwam dan ook niet meer terug.
SeC Rotterdam heeft dit uiteindelijk gefixed en ze zijn daarvoor zelfs gaan testen door even een ritje naar Antwerpen te maken. (Uiteraard met mijn toestemming)
 
Oke, dit lijkt mij een fout in één van de sensoren als het steeds terug komt.
Als er iets fundamenteels fout zou zijn dan zou iedereen dat moeten hebben lijkt mij.

Probleem is dat men vaak alleen statisch kan testen.
Ik heb zelf in het begin veel problemen met de AP gehad.
Steeds als men ging testen werkte alle camera's prima. Uiteindelijk na maanden steeds terug bleek de linker repeater steeds even op zwart te gaan.
Dat gebeurde alleen tijdens het rijden.

Ik vraag mij af of ze dat bij jou niet kunnen zien of er een fout in de logging zit en welke sensor er dan uit gaat.
Dat hebben ze wellicht ook geprobeerd rijdend te testen omdat die connector nog buiten je dashboard steekt.
Als het niet de sensoren of de centrale unit zijn dan blijft eigenlijk alleen het kabeltje naar de sensoren over.
Is voor een garage een takkenklus om uit te zoeken maar moet te vinden zijn.
Heb dit probleem "storing is gedetecteerd waardoor het adaptieve luchtveringsysteem wordt uitgeschakeld, gaat een rood controlelampje op het instrumentenpaneel branden" dit weekend ook gehad, had een afspraak gemaakt voor ander probleem en opmerking aangepast en dag later werkte alles terug was na update 2022.4
 
De software van de auto is 2020.48.37.8, gebaseerd op de release van week 48 uit 2020.
De offline navigatie kaarten zijn 2019.21-12489 van week 21 uit 2019.
Dit ziet eruit als min of meer standaard voor een MCU1.

De kaarten op scherm zijn van 2022, maar deze wordt door Google onderhouden en bijgewerkt.
Hiervoor is geen update van de kaarten in de auto nodig.

De laatste offline kaarten voor MCU2 zijn versie 2021.8 van week 8 uit 2021.

teslafi
Als je deze link bekijkt weet ik niet of je dit direkt zo kunt zeggen. Als ik kijk zijn er toch nieuwere versies op MCU2 of misschien wel MCU1 gezet.

De 37.8 update is rond oktober 2021 uitgebracht en de 2019.21-12489 gaat nu rond. Als dit volgens jouw niet uitmaakt waarom worden ze dan ge-update?
 
De 2020.48.37.8 Is van ongeveer okt 2021 en de 2019.21-12489 is vrij recent. En morgen is je autosoftware up to date vanaf 10 feb. :p
De 37.8 update is rond oktober 2021 uitgebracht en de 2019.21-12489 gaat nu rond. Als dit volgens jouw niet uitmaakt waarom worden ze dan ge-update?
Je bent een jaar verkeerd. Het gaat om 2020.48. Ik heb die in december 2020 gekregen en daarna niets meer. In augustus 2021 heb ik de MCU upgrade gedaan en sindsdien ben ik weer volledig mee. Gisteren nog 2022.4.5 gekregen.
 
Spotify is koekoek in de Tesla. Vanochtend weer.

Na baby shark hebben mijn kinderen een nieuw favoriet liedje. Voor de mensen die nog een kinderwens hebben, hier is de link:

Mijn kinderen wilden mijn vrouw inwijden in deze grandioze muziekkunst. Echter wilde het liedje niet afspelen - de hele afspeellijst zat door elkaar en speelde steeds een ander liedje af dan waarop geklikt werd. Geluk bij een ongeluk, maar heb liever een betrouwbare muziekspeler.
 
  • Like
Reactions: Dan84
"Failure is an option here. If things are not failing, you are not innovating enough"

Even voor de duidelijkheid. Als je (snel) innoveert, maak je absoluut fouten. Je kan namelijk gewoonweg niet voorspellen hoe iets daadwerkelijk werkt zonder het te proberen. Maar... als je fouten maakt, betekent niet automatisch dat je snel innoveert. Een koe is een dier, maar een dier is niet een koe.

Er zijn meer CEOs die hetzelfde zeggen, maar dan net wat andere vorm. Als je kijkt naar het versnellen van innovatie, gaat het niet om het fouten maken, maar hoe met kwaliteit omgegaan wordt. De iPhone was innovatief in 2007, maar crashte nog wel eens - een paar jaar later was de iPhone nog steeds innovatief en zeer stabiel. Heb zelf nooit ene iPhone gehad, maar hoor van vrienden vooral de "doet het gewoon" als veel genoemd voordeel.

QualityDrivesInnovation.jpg


Zie ook Quality Shifts From Measurement To Driver Of Innovation, Say Top CEOs

Elke gebruiker heeft een bepaalde resistentie voor een hoeveelheid problemen in een product of service. Hier op het forum hebben sommigen 100% resistentie (en klagen nooit) en anderen hebben het wel gehad (en die klagen wel). Realiseer dat de hoogte van die resistentie niet goed of fout is bij wie dan ook. Wat wel: hoe minder resistentie nodig is, hoe beter het merk.
 
  • Like
Reactions: job-lek