Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Wij bellen ook gewoon 0032 voor Belgische nummers; onze Nederlandse buitenlandvoorloopcode is namelijk 00. Dit doet je telefoon netjes voor je.

+32 x xxxxxx x is gewone de notatiewijze voor <lokale voorloopcijfers voor buitenland> <landcode Belgie> <binnenlandse nummer in het betreffende land>

Op deze manier kan een mobiele telefoon altijd de juiste nummerreeks maken vanuit elk land.
 
Dit doet je telefoon netjes voor je.

Helaas niet. Dat is een instelling per telefoon. De instelling was vroeger ook anders (lokaal, thuis of vragen), zover ik me kan herinneren.

In Android:
Screenshot_20220214-135645_Call settings.jpg


Dus het is niet bij iedereen hetzelfde. En als het nummer nooit gebeld is, zal het niet juist gokken. Dus ze hadden gewoon de "+31" of "+32" erbij moeten zetten.
 
Direct opslaan dat nummer. Veel kans dat, als je in panne staat, het scherm het ook niet doet of dat je buitengesloten bent.
Je kan het nummer gewoon op internet vinden hoor.

 
Gisteren mijn eerste ervaring met het SeC Purmerend. In A'dam was men tot de conclusie gekomen (na 2 dagen) dat mijn luchtvering links achter vervangen moest worden (krakend geluid bij drempels). Bij het SeC in Purmerend was de eerste vervang mogelijkheid.

Na 2 uur was het probleem opgelost. Bleek geen defecte luchtvering te zijn, maar enkele loszittende delen. Dus in het vervolg rijd ik wel iets langer en tevens meer parkeerruimte en vriendelijke service en communicatie.
 
Vanwaar ben je? Ik ben zeer te spreken over SeC Hasselt, maar ook goeie ervaringen in Zaventem en Aartselaar.
Lijkt er op dat het een Amsterdams SeC probleem is. Hoor ook goede verhalen over Zwolle, Arnhem en andere steden. Denk dat Amsterdam veel te druk is en de "whatever" houding die Vincent beschrijft herken ik ook wel. Purmerend gaf je duidelijk het gevoel dat je klant was
 
Bij SeC Amsterdam hebben ze een paar maanden geleden onder garantie de koplampen vervangen en de linkerdeur greep.

Jank 1: Mobile service heeft later de deurgreep opnieuw moeten afstellen bij mij voor de deur.
Greep stak teveel uit en maakte een schrappend geluid bij het in- en uitgaan.

Jank 2: Vandaag tijdens de APK keuring word ik door Tesland gebeld dat de auto is afgekeurd omdat beide koplampen niet goed zijn afgesteld.
Dat gaat Tesland nu voor mij zonder extra kosten fixen om door de APK herkeuring te komen.

Waarom gaan dit soort vervangingen bij Tesla niet in 1x goed? Een kwaliteitsmedewerker die de eindcontrole na afloop uitvoert, zou wellicht het verschil kunnen maken. Scheelt een hoop berichtjes in dit draadje :rolleyes:
 
Bij SeC Amsterdam hebben ze een paar maanden geleden onder garantie de koplampen vervangen en de linkerdeur greep.

Jank 1: Mobile service heeft later de deurgreep opnieuw moeten afstellen bij mij voor de deur.
Greep stak teveel uit en maakte een schrappend geluid bij het in- en uitgaan.

Jank 2: Vandaag tijdens de APK keuring word ik door Tesland gebeld dat de auto is afgekeurd omdat beide koplampen niet goed zijn afgesteld.
Dat gaat Tesland nu voor mij zonder extra kosten fixen om door de APK herkeuring te komen.

Waarom gaan dit soort vervangingen bij Tesla niet in 1x goed? Een kwaliteitsmedewerker die de eindcontrole na afloop uitvoert, zou wellicht het verschil kunnen maken. Scheelt een hoop berichtjes in dit draadje :rolleyes:
Als je een kwaliteitsmedewerker nodig hebt als tollgate om alle fouten er uit te halen, gaat er in de basis iets niet goed. Het lijkt Er op dat of de werkdruk of de kwaliteit van het geleverde werk, niet op hetzelfde niveau zit als de overige SeC’s.

Mijn MS heeft een hele dag in SeC Amsterdam binnen gestaan, om tot de conclusie te komen dat de lucht vering vervangen moest worden. SeC Purmerend komt er na een ‘before and after’ proefrit achter dat het niet de vering zelf is maar de bescherm kap die gewoon los zit. In mijn optiek en met mijn zeer beperkte kennis, lijkt mij dat gewoon een kwestie van aandacht en uitvoeren van een goede analyse. Had ik toch voor SeC Amsterdam hebben gekozen voor de reparatie, dan had men waarschijnlijk wel de vering vervangen en was het probleem er misschien nog steeds geweest…
 
Bij mijn 2015 S85 heb ik sinds kort gemerkt dat het voetencompartiment bij de passagierskant en ook aan de bestuurderskant (in mindere mate) behoorlijk nat is. Er komt dus water naar binnen vanuit de onderkant. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien onderkant beschadigd door het schrapen over een drempel, zou dat kunnen?
 
Bij mijn 2015 S85 heb ik sinds kort gemerkt dat het voetencompartiment bij de passagierskant en ook aan de bestuurderskant (in mindere mate) behoorlijk nat is. Er komt dus water naar binnen vanuit de onderkant. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien onderkant beschadigd door het schrapen over een drempel, zou dat kunnen?
Heb ik ook gehad aan de bestuurders kant. Lag bij mij aan body paneel wat regen binnen liet druppelen. ASY-BRIGHT was het onderdeel op de factuur.
 
Bij mijn 2015 S85 heb ik sinds kort gemerkt dat het voetencompartiment bij de passagierskant en ook aan de bestuurderskant (in mindere mate) behoorlijk nat is. Er komt dus water naar binnen vanuit de onderkant. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien onderkant beschadigd door het schrapen over een drempel, zou dat kunnen?
Ja via de raam afdichting. Bij mij sloot deze aan achterkant van het raam (bestuurdersportier) niet meer lekker af. Via het rubber liep het dan de auto in. Je zag eigenlijk niets aan het rubber dat deze nat was oid. Het water liep dan onder de plastic dorpel de voetenruimte in. Ligt ook dikke laag isolatie in dus duurt wel even voordat het droog is. Ik heb het er zover mogelijk uitgetrokken en over kachel laten drogen. Via bodemplaat is volgens mij niet mogelijk op basis wat ik toen zag.
 
Last edited:
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Tarik en ik ben 12 jaar ondernemer in Amsterdam.

Opzoek naar een electrische auto kom je al gauw uit bij Tesla. Aangezien Tesla al een tijdje electrische auto's verkoopt ging ik ervan uit dat de expertise wel op zijn plaats zou zijn. Een Tesla Model X 90d occasion gezien en ik belde al snel voor een afspraak om de auto te komen bezichtigen. Omdat de auto bij Tesla stond en zei beweren dat de auto op honderden punten gecontroleerd wordt de keuze niet al te lastig zou zijn om voor een occasion bij Tesla te kiezen.

Nauw.... Pfff... De grootste fout in mijn ondernemdende carriere......

In mijn eerste week nadat ik de auto had opgehaald, gaf de climate control het al op. De Faclon doors lieten opgehoopte regenwater naar binnen maar het ergste van allemaal is dat de voertuig +/- 170km aan actieradius heeft. Ver van wat zei dus aangeven. Het probleem aangegeven en ze geven aan dat er niks "raars" met de accu aan de hand is. Dan denk ik bij mijzelf als jullie geen probleem vinden dan kan er ook niks opgelost worden..... Ik geef vervolgens aan dat ik gebruik wil maken van de herroepingsrecht omdat ik de 13e dag al bekend heb gemaakt dat ik de auto niet wil als het probleem niet binnen redelijke termijn opgelost kan worden.

Nou.... Hier komt het.....

Tesla geeft dus aan dat ik de auto zakelijk gekocht heb, terwijl ik de auto voor privé doeleinden gekocht heb. Enkel de financiering ging via mijn onderneming. Aanbetaling heb ik via mijn privé rekening gedaan en heb niks zakelijk afgeschreven (Dus ook niet de BTW terug gevraagd). Ook reageren zei niet op e-mails maar gelukkig heb ik alle gesprekken met hen opgenomen.

Ze hebben mij een electrische blik verkocht die ik niet als een normale auto kan gebruiken. Ik ga het nu juridisch opzoeken en zal niemand maar dan ook niemand aanraden om een Tesla aan te schaffen. Heb dit advies al neergelegd in mijn directe omgeving. De service is ver te zoeken en dat een bedrijf als Tesla zo met hun klanten omgaat is ongekend.

Mocht iemand advies hebben sta ik daar zeker voor open.

Mvg,
 
Gaf de auto 170km rijbereik aan of heb je er zelf maar 170km rijbereik uit gekregen? Welk gemiddeld verbruik heeft de auto?

Heb je een factuur op de onderneming of op je naam? Of ben je ZZPer zonder vennootschap? Hoe zou de financiering via je onderneming gaan terwijl je de wagen privé zou kopen?

Heb je de wagen vanop afstand gekocht, of in de showroom? Wat staat er in de koopovereenkomst qua herroeping?
 
  • Like
Reactions: job-lek