Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Het vreemde is: enkel onze MICM3SR+ heeft er last van, de 2018 MS75D heeft geen enkel probleem. De Model 3 is al meerdere keren door Tesla onderzocht maar ze kunnen helemaal niets vinden, en ik heb ook (behalve thuis) helemaal geen laadproblemen met de Model 3. Als het zo'n draadbreuk zou zijn, waarom heeft enkel de Model 3 er last van?
Positie laadaansluiting tov lader is anders?
Als auto's op andere plek staan zal kabel ook anders lopen. (met effect op "mogelijk aanstaande" kabelbreuk)
 
Het vreemde is: enkel onze MICM3SR+ heeft er last van, de 2018 MS75D heeft geen enkel probleem. De Model 3 is al meerdere keren door Tesla onderzocht maar ze kunnen helemaal niets vinden, en ik heb ook (behalve thuis) helemaal geen laadproblemen met de Model 3. Als het zo'n draadbreuk zou zijn, waarom heeft enkel de Model 3 er last van?
Ook bij mij de MS geen probleem (enkel met M3 en MY)in het begin na half jaar zelfde probleem, oplossing kabel 20 cm ingekort aan de kant van de twc en aangesloten met de kabel iets verder in de kabelklem. Werkt op alle modellen (niet getest op x)
 
Hoe dan ook, als het bij het ene model wel werkt en het andere niet en de kabel als oorzaak wordt aangewezen^^, dan zal er toch minstens één draad bij de ene gebruikt worden die bij de andere niet gebruikt wordt.
Tenzij dat er kabouters inzitten die een voorkeur hebben om met de MS mee te rijden...
Hoe dan ook, als het bij het ene model wel werkt en het andere niet en de kabel als oorzaak wordt aangewezen^^, dan zal er toch minstens één draad bij de ene gebruikt worden die bij de andere niet gebruikt wordt.
Tenzij dat er kabouters inzitten die een voorkeur hebben om met de MS mee te rijden...
Zie mijn reactie in
Wanneer ik de kabel over de houder plaatste, kon ik met wat moeite het laden wel starten, de stekker zit bij de m3 zit in een grotere hoek waardoor de kabel anders buigt dan de MS
Misschien de gedeelte van de laders verder zetten in

Kwaliteit Tesla wall connector​

 
Last edited:
Overigens was mijn eerste melding van dit probleem aan Tesla van afgelopen april. Dat is nog binnen de garantie die in juli afliep. In mei is de auto nog bij Tesla geweest voor dit probleem dus op zich heb ik het wel binnen de garantie gemeld. Ze kwamen er pas toen de garantie afliep dat het probleem niet in de auto maar in de Wall Connector zit.

Lijkt haast wel alsof Tesla geen overkoepelend service-log bijhoud van alle Tesla producten maar iedere afdeling zijn eigen log. Benieuwd of ze nu toch coulance gaan toepassen. Ik vrees het ergste.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Overigens was mijn eerste melding van dit probleem aan Tesla van afgelopen april. Dat is nog binnen de garantie die in juli afliep. In mei is de auto nog bij Tesla geweest voor dit probleem dus op zich heb ik het wel binnen de garantie gemeld. Ze kwamen er pas toen de garantie afliep dat het probleem niet in de auto maar in de Wall Connector zit.

Lijkt haast wel alsof Tesla geen overkoepelend service-log bijhoud van alle Tesla producten maar iedere afdeling zijn eigen log. Benieuwd of ze nu toch coulance gaan toepassen. Ik vrees het ergste.
Dat verandert de zaak volgens mij nogal. Beetje korting op een nieuwe moet het toch wel opleveren.
 
Tesla gemaild en uitgelegd dat Tesla Tilburg in mei al vermoedde dat de Wall Connector de oorzaak van de problemen was, dus binnen de garantie. Het stoïcijnse antwoord:

‘Good morning Andreas,
Thank you for your reply.

The warranty time is 4 years and it will be applied from the date of the purchase.

Can also be found on the Limited warranty document within the Owner's manual https://www.tesla.com/sites/default...ll-connector-installation-manual-en-EU-v2.pdf

Kind regards/ Cordiali Saluti / Saludos cordiales,
Charging Support EMEA’

Geen enkele reactie op de data en reparatieinvoice die ik meestuurde.
 
Tesla gemaild en uitgelegd dat Tesla Tilburg in mei al vermoedde dat de Wall Connector de oorzaak van de problemen was, dus binnen de garantie. Het stoïcijnse antwoord:

‘Good morning Andreas,
Thank you for your reply.

The warranty time is 4 years and it will be applied from the date of the purchase.

Can also be found on the Limited warranty document within the Owner's manual https://www.tesla.com/sites/default...ll-connector-installation-manual-en-EU-v2.pdf

Kind regards/ Cordiali Saluti / Saludos cordiales,
Charging Support EMEA’

Geen enkele reactie op de data en reparatieinvoice die ik meestuurde.
Je antwoordt gewoon: bedankt voor deze bevestiging dat dit nog in garantie is, gezien aankoopdatum X en het stukgaan op datum Y.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: zkpq and Dikkie Dik
Ok, nu word ik echt boos. Tesla geïnformeerd dat de auto al in Mei bij Tesla is geweest vanwege charging issues. The invoice uit Mei vermeldt ook dat de Wall Connector waarschijnlijk service nodig heeft. Het antwoord van Tesla hierop:

"We base our decision solely on the day you informed Tesla about the issue and not on the day it was supposed to be broken. We can't proof that the unit failed on April as we haven't been informed by you about it.
We received an email from you the 1st of September when the warranty was already expired.
Due to the above reasons, we can't proceed with the replacement under warranty."

Wat ze bedoelen is dat "Charging Support EMEA" pas in september een mail van mij hebben gekregen. Dat klopt, nadat Tesla Tilburg er niet in slaagde het probleem op te lossen. Kortom, ze schuiven het nu af op verschillende bedrijfsonderdelen. Ik had kennelijk voor het aflopen van de garantie contact moeten hebben met Charging Support EMEA. Tesla Tilburg telt kennelijk niet als Tesla?
 
Waarom deed je niks toen (in de garantieperiode) al bleek uit onderzoek van Tesla Tilburg dat ‘ie kapot was?
Tesla gaf al aan dat het waarschijnlijk de Wall Connector was. MAAR ze wilden nog wat extra tests uitvoeren waardoor ik iedere keer wanneer ik het probleem had hen een berichtje moest sturen met de exacte data en tijdstippen. Waarna het weer twee weken en een reminder van mijn kant duurde voordat ze er iets mee deden.
 
Die heb ik gebeld en zei niets voor mij te kunnen doen: "je moet het regelen met Charging Support EMEA, die doen de laadpalen". Kastje-muur.
Waar heb je hem gekocht? Normaal is het de winkel die de garantie moet regelen en kunnen ze het niet zomaar doorschuiven naar een andere vennootschap.

Kortom, als je hem bij SeC hebt gekocht, zou ik zeggen dat je enkel nog met SeC communiceert in het Nederlands en dat ze het zelf maar intern moeten regelen. Dat je het defect binnen de garantieperiode hebt gemeld bij de plaats waar je zowel de lader als de auto gekocht hebt en dat er niet meer van je verwacht kan worden.
 
Last edited:
Tesla gaf al aan dat het waarschijnlijk de Wall Connector was. MAAR ze wilden nog wat extra tests uitvoeren waardoor ik iedere keer wanneer ik het probleem had hen een berichtje moest sturen met de exacte data en tijdstippen. Waarna het weer twee weken en een reminder van mijn kant duurde voordat ze er iets mee deden.
Ah, ik snap het. Dat maakt het extra zuur :(.