Krisja
Active Member
Dat juist dat communicatie draadje door je M3 wel gebruikt wordt en door je MS nietwaarom heeft enkel de Model 3 er last van?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat juist dat communicatie draadje door je M3 wel gebruikt wordt en door je MS nietwaarom heeft enkel de Model 3 er last van?
Positie laadaansluiting tov lader is anders?Het vreemde is: enkel onze MICM3SR+ heeft er last van, de 2018 MS75D heeft geen enkel probleem. De Model 3 is al meerdere keren door Tesla onderzocht maar ze kunnen helemaal niets vinden, en ik heb ook (behalve thuis) helemaal geen laadproblemen met de Model 3. Als het zo'n draadbreuk zou zijn, waarom heeft enkel de Model 3 er last van?
Ook bij mij de MS geen probleem (enkel met M3 en MY)in het begin na half jaar zelfde probleem, oplossing kabel 20 cm ingekort aan de kant van de twc en aangesloten met de kabel iets verder in de kabelklem. Werkt op alle modellen (niet getest op x)Het vreemde is: enkel onze MICM3SR+ heeft er last van, de 2018 MS75D heeft geen enkel probleem. De Model 3 is al meerdere keren door Tesla onderzocht maar ze kunnen helemaal niets vinden, en ik heb ook (behalve thuis) helemaal geen laadproblemen met de Model 3. Als het zo'n draadbreuk zou zijn, waarom heeft enkel de Model 3 er last van?
Dat draadje gebruiken ze allebeiDat juist dat communicatie draadje door je M3 wel gebruikt wordt en door je MS niet
Wanneer ik de kabel over de houder plaatste, kon ik met wat moeite het laden wel starten, de stekker zit bij de m3 zit in een grotere hoek.Dat gebruiken ze beide
Dat draadje gebruiken ze allebei
Hoe dan ook, als het bij het ene model wel werkt en het andere niet en de kabel als oorzaak wordt aangewezen^^, dan zal er toch minstens één draad bij de ene gebruikt worden die bij de andere niet gebruikt wordt.
Tenzij dat er kabouters inzitten die een voorkeur hebben om met de MS mee te rijden...
Zie mijn reactie inHoe dan ook, als het bij het ene model wel werkt en het andere niet en de kabel als oorzaak wordt aangewezen^^, dan zal er toch minstens één draad bij de ene gebruikt worden die bij de andere niet gebruikt wordt.
Tenzij dat er kabouters inzitten die een voorkeur hebben om met de MS mee te rijden...
Dat verandert de zaak volgens mij nogal. Beetje korting op een nieuwe moet het toch wel opleveren.Overigens was mijn eerste melding van dit probleem aan Tesla van afgelopen april. Dat is nog binnen de garantie die in juli afliep. In mei is de auto nog bij Tesla geweest voor dit probleem dus op zich heb ik het wel binnen de garantie gemeld. Ze kwamen er pas toen de garantie afliep dat het probleem niet in de auto maar in de Wall Connector zit.
Lijkt haast wel alsof Tesla geen overkoepelend service-log bijhoud van alle Tesla producten maar iedere afdeling zijn eigen log. Benieuwd of ze nu toch coulance gaan toepassen. Ik vrees het ergste.
En als je nu eens tot aan het SeC rijdt en een verantwoordelijke (met slagkracht) vraagt voor een gesprek?Geen enkele reactie op de data en reparatieinvoice die ik meestuurde.
Je antwoordt gewoon: bedankt voor deze bevestiging dat dit nog in garantie is, gezien aankoopdatum X en het stukgaan op datum Y.Tesla gemaild en uitgelegd dat Tesla Tilburg in mei al vermoedde dat de Wall Connector de oorzaak van de problemen was, dus binnen de garantie. Het stoïcijnse antwoord:
‘Good morning Andreas,
Thank you for your reply.
The warranty time is 4 years and it will be applied from the date of the purchase.
Can also be found on the Limited warranty document within the Owner's manual https://www.tesla.com/sites/default...ll-connector-installation-manual-en-EU-v2.pdf
Kind regards/ Cordiali Saluti / Saludos cordiales,
Charging Support EMEA’
Geen enkele reactie op de data en reparatieinvoice die ik meestuurde.
Waarom deed je niks toen (in de garantieperiode) al bleek uit onderzoek van Tesla Tilburg dat ‘ie kapot was?Wat ze bedoelen is dat "Charging Support EMEA" pas in september een mail van mij hebben gekregen. Dat klopt, nadat Tesla Tilburg er niet in slaagde het probleem op te lossen.
Tesla gaf al aan dat het waarschijnlijk de Wall Connector was. MAAR ze wilden nog wat extra tests uitvoeren waardoor ik iedere keer wanneer ik het probleem had hen een berichtje moest sturen met de exacte data en tijdstippen. Waarna het weer twee weken en een reminder van mijn kant duurde voordat ze er iets mee deden.Waarom deed je niks toen (in de garantieperiode) al bleek uit onderzoek van Tesla Tilburg dat ‘ie kapot was?
Die heb ik gebeld en zei niets voor mij te kunnen doen: "je moet het regelen met Charging Support EMEA, die doen de laadpalen". Kastje-muur.Ruzie maken over email is dom. Je moet met een service delivery kerel uit Tilburg praten. Het loont echt niks dat je zelf binnen de Tesla organisatie gaat zitten graven.
Waar heb je hem gekocht? Normaal is het de winkel die de garantie moet regelen en kunnen ze het niet zomaar doorschuiven naar een andere vennootschap.Die heb ik gebeld en zei niets voor mij te kunnen doen: "je moet het regelen met Charging Support EMEA, die doen de laadpalen". Kastje-muur.
Ah, ik snap het. Dat maakt het extra zuur .Tesla gaf al aan dat het waarschijnlijk de Wall Connector was. MAAR ze wilden nog wat extra tests uitvoeren waardoor ik iedere keer wanneer ik het probleem had hen een berichtje moest sturen met de exacte data en tijdstippen. Waarna het weer twee weken en een reminder van mijn kant duurde voordat ze er iets mee deden.