Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag even janken.

Van de Italiaanse auto's van mijn zoon en dochter weten we inmiddels wat S.H.I.T. is
Self Healing Italian Technology..


Mijn Tesla had dit gisteren ook.
Frunk open melding terwijl deze dicht zit, CC en EAP niet willen werken en hij reageerde ook niet meer op de keyFob.:mad:

10 uur later zonder wat te doen werkt alles weer zoals het hoort.:oops:
 
Geen embedded Album Art meer voor muziek op USB sinds twee updates geleden.
Ik vrees dat dit geen bug is maar zo bedoeld is van Tesla:-(
Dus, it is what it is....maar ze krijgen me niet op Spotify!
 
Heb je deze bug al gerapporteerd of enkel hier gemeld? Tesla leest dit forum niet he :)
Ik laat dat over aan de Amerikanen in hun Tesla Forum. Verschillende users daar hebben dit al gedaan via "Bug Report".
Mijn M3 staat in het Nederlands. Als ik daar een "Foutmelding" via Voice Command roep, geen kat die erna luistert volgens mij.
 
Ik laat dat over aan de Amerikanen in hun Tesla Forum. Verschillende users daar hebben dit al gedaan via "Bug Report".
Mijn M3 staat in het Nederlands. Als ik daar een "Foutmelding" via Voice Command roep, geen kat die erna luistert volgens mij.

Dat werkt al super lang niet meer. Gewoon ouderwets via de email naar je service center. Wel even opstellen in het Engels zodat ze het enkel naar de juiste afdeling kunnen forwarden.
 
Dat werkt al super lang niet meer. Gewoon ouderwets via de email naar je service center. Wel even opstellen in het Engels zodat ze het enkel naar de juiste afdeling kunnen forwarden.

Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan - Kent iemand het email adres van Tesla Service Center in Zaventem (BE) ?
 
Eén of twee keer per week krijg ik een push bericht dat een van de ramen van de M3 open staat. En idd, dat is dan ook het geval. Ze staan dan een heel klein stukje open, dus niet op de 'vent' stand. En niet altijd hetzelfde raam, maar wel soms twee ramen tegelijk met enige regelmaat. Ik zou denken: user error bij het uitstappen, maar de eerste 12 maanden van onze relatie zag ik dat nooit.

Eigenlijk zien we het pas gebeuren sinds we pak 'm beet twee maanden geleden een probleem hadden waarbij het LA raam niet naar beneden ging terwijl iemand het LA portier open en weer dicht deed. Ojee, snel weer open. Resultaat: plaatselijke chrome delete in de sierstrip. Omdat bij het openen van het portier natuurlijk nu wél het raam eerst naar beneden ging. Geen echt probleem, die krassen, maar probleem wel gemeld aan het SEC. Die zouden er remote eens naar kijken. Diezelfde week bleken er meerdere keren zomaar opeens een of meerdere ramen open te staan. En dat is sindsdien het geval.

Ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen aan een service rep dus ik laat het er voorlopig maar bij, maar apart is het wel. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ergens in de krochten van het Tesla concern een veel geplaagde software techneut af en toe met haar muis klikt op een van onze ramen. Gewoon omdat het kan :)
 
Eén of twee keer per week krijg ik een push bericht dat een van de ramen van de M3 open staat. En idd, dat is dan ook het geval. Ze staan dan een heel klein stukje open, dus niet op de 'vent' stand. En niet altijd hetzelfde raam, maar wel soms twee ramen tegelijk met enige regelmaat. Ik zou denken: user error bij het uitstappen, maar de eerste 12 maanden van onze relatie zag ik dat nooit.

Eigenlijk zien we het pas gebeuren sinds we pak 'm beet twee maanden geleden een probleem hadden waarbij het LA raam niet naar beneden ging terwijl iemand het LA portier open en weer dicht deed. Ojee, snel weer open. Resultaat: plaatselijke chrome delete in de sierstrip. Omdat bij het openen van het portier natuurlijk nu wél het raam eerst naar beneden ging. Geen echt probleem, die krassen, maar probleem wel gemeld aan het SEC. Die zouden er remote eens naar kijken. Diezelfde week bleken er meerdere keren zomaar opeens een of meerdere ramen open te staan. En dat is sindsdien het geval.

Ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen aan een service rep dus ik laat het er voorlopig maar bij, maar apart is het wel. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ergens in de krochten van het Tesla concern een veel geplaagde software techneut af en toe met haar muis klikt op een van onze ramen. Gewoon omdat het kan :)
EDIT!!!! Probeer eens een recalibratie: raam naar boven en daarbij de knop nog eens 30 seconden extra vasthouden, daarna naar beneden en 30 seconden vasthouden en dan nog eens naar boven 30 seconden extra.

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Epyx and ramonneke
Haha, ik kan ook elke seizoenswisseling mijn ramen opnieuw laten afstellen. Nu al 5x laten uitvoeren. Of de ramen gaan niet meer dicht of (als het wat waait) dan sluiten ze buiten de sponning. Voor de zekerheid een rolletje ducktape mee in de frunk, tot nu toe krijg ik ze nog altijd dicht :)
 
EDIT!!!! Probeer eens een recalibratie: raam naar boven en daarbij de knop nog eens 30 seconden extra vasthouden, daarna naar beneden en 30 seconden vasthouden en dan nog eens naar boven 30 seconden extra.

Ja, dat heb ik gedaan. Kostte weer 6 minuten van mijn leven :) Maar sindsdien is het alweer een paar keer gebeurd, dus ik geloof niet dat dat het probleem oplost.

Ach, het is allemaal sufficiently advanced technology. En als je daar maar voldoende aan blijft frunniken dan komt dat altijd op een punt dat het niet meer van magie is te onderscheiden. En sommige aspecten van de M3 hebben dat punt al ruim bereikt.


Voor de zekerheid een rolletje ducktape mee in de frunk, tot nu toe krijg ik ze nog altijd dicht

Ja,kom zeg, er zijn grenzen. Ik ga de ramen niet dichtplakken met ducttape. Het is geen Lada :)
 
Eén of twee keer per week krijg ik een push bericht dat een van de ramen van de M3 open staat. En idd, dat is dan ook het geval. Ze staan dan een heel klein stukje open, dus niet op de 'vent' stand. En niet altijd hetzelfde raam, maar wel soms twee ramen tegelijk met enige regelmaat. Ik zou denken: user error bij het uitstappen, maar de eerste 12 maanden van onze relatie zag ik dat nooit.

Eigenlijk zien we het pas gebeuren sinds we pak 'm beet twee maanden geleden een probleem hadden waarbij het LA raam niet naar beneden ging terwijl iemand het LA portier open en weer dicht deed. Ojee, snel weer open. Resultaat: plaatselijke chrome delete in de sierstrip. Omdat bij het openen van het portier natuurlijk nu wél het raam eerst naar beneden ging. Geen echt probleem, die krassen, maar probleem wel gemeld aan het SEC. Die zouden er remote eens naar kijken. Diezelfde week bleken er meerdere keren zomaar opeens een of meerdere ramen open te staan. En dat is sindsdien het geval.

Ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen aan een service rep dus ik laat het er voorlopig maar bij, maar apart is het wel. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ergens in de krochten van het Tesla concern een veel geplaagde software techneut af en toe met haar muis klikt op een van onze ramen. Gewoon omdat het kan :)

dit herken ik wel. Bij mij was t telkens rechtsachter.
Toch maar n keer n melding van gemaakt en op locatie een afspraak gemaakt.
Daar bij is de hele bedieningsunit bijneem bestuurder vervangen waarna t probleem was opgelost
18 februari was dat al weer, dus gaat al n tijdje goed
 
Alé...daar gaan we weer...mijn jaarlijkse tesla afsluiter van 't jaar

2020 - AP is kaduuk / Kapot / Broken / Foetsie
2019 - Stuurhuis
2018 - MCU
2017 - Wifi (spiegel) - draagarmen

Soft reset, Hard reset, 4 uur stilstaan, 100km ritje en nog steeds :(
Zal maar afspraak maken met SeC...

Moet nog mijn lichten vervangen (xenon) sinds hoogte-regelaar ook kapot
Naamloos-5.jpg
 
Last edited:
Deze week in een plotse mistbank gereden. Dan door een menu moeten lopen om je mistlampen op te zetten is allesbehalve veilig. Zou liever zien dat je dat meteen vanaf het homescreen kon doen, bvb. door een Greyed-out button op dezelfde plaats waar je ook kan zien dat ze aangezet zijn. Of via stemcommando, maar dan gaat waarschijnlijk mijn laadpoort open...