Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat viel eigenlijk best goed mee. Ik heb een paar krassen weg laten polieren aan het stuk tussen de voorruit en het panodak. Wat lijmresten laten verwijderen op een deur. Er zat ook nog een kras op een van de handgrepen. De chromelijst onderaan het raam aan de passagiersdeur langs de kant van de bestuurder zit niet helemaal op de juiste plaats. Dit is een algemeen probleem dat zichtbaar is bij de meeste wagens op die specifieke plaats. Ik denk dat een van de robots niet helemaal perfect is afgesteld. Men heeft het proberen verbeteren maar perfect kan je het niet krijgen omdat het sierstuk dan te veel naar buiten komt en dat ook niet mooi is. De chromelijsten moeten in principe perfect in mekaar overgaan tussen de deuren. Dit is typisch wel goed aan de kant van de passagier, niet aan de kant van de bestuurder.

Zoals Pim zegt ontdek je de meeste zaken pas na een paar dagen. Zo zit er bij mij een van de plastic zijstukken los aan de onderkant van de bestuurderszetel (vijs onder de zetel gevonden dus montagefoutje). En het driehoekje aan de A stijl is niet perfect winddicht gemonteerd.

Allemaal kleine puntjes, niets om je druk over te maken. Ik ga er pas naar laten kijken bij zijn eerste onderhoudsbeurt (na de winter).

Er zijn echter mensen die tijdens de inspectie beschadigingen hebben opgemerkt aan de lak dus het is echt wel belangrijk dit te rapporteren alvorens je de wagen in ontvangst neemt.

Ik vrees dat er altijd wel iets zal zijn dat niet 100% in orde is, het is een Amerikaanse wagen en geen Duitser. Ik heb 15 jaar ervaring met meerdere Amerikanen ( zowel GM als Mopar ) en geloof me, het is soms bedroevend hoe onnauwkeurig alles ineen zit.
Als je de Premium Duitsers er naast zet zijn die veel netter afgewerkt, zal wellicht bij Tesla ook opvallen. Enfin, ik ga vrijdag toch ook de auto kritisch bekijken of er geen ernstige mankementen zijn.
Eigenlijk zou dit niet aan de orde mogen zijn als we de assemblage filmpjes op Youtube erbij nemen, daar blijkt iedere auto een complete inspectie te ondergaan… . Zullen wellicht in de werkelijkheid steekproeven zijn zeker?
 
Ik vrees dat er altijd wel iets zal zijn dat niet 100% in orde is, het is een Amerikaanse wagen en geen Duitser. Ik heb 15 jaar ervaring met meerdere Amerikanen ( zowel GM als Mopar ) en geloof me, het is soms bedroevend hoe onnauwkeurig alles ineen zit.
Als je de Premium Duitsers er naast zet zijn die veel netter afgewerkt, zal wellicht bij Tesla ook opvallen. Enfin, ik ga vrijdag toch ook de auto kritisch bekijken of er geen ernstige mankementen zijn.
Eigenlijk zou dit niet aan de orde mogen zijn als we de assemblage filmpjes op Youtube erbij nemen, daar blijkt iedere auto een complete inspectie te ondergaan… . Zullen wellicht in de werkelijkheid steekproeven zijn zeker?

Oei, ga je Tesla nu vergelijken met andere Amerikanen ?
 
Waarom toch?

698e8ba58790bf253adba6a6e23ef4b7.jpg

Omdat het kan! [emoji6]
 
Oei, ga je Tesla nu vergelijken met andere Amerikanen ?

Inderdaad, ik vind dat we ze aan een hogere standaard moeten houden en de mensen die bij ons in het SeC werken vinden dat ook dus no problem.
Een wagen in deze prijsklasse moet gewoon perfect in orde zijn. Vooral op het niveau van het beleid in Fremont mag er al eens door een andere bril gekeken worden. Een achterbank in een ander design leveren omdat het logistiek gemakkelijker is, kan voor mij niet door de beugel. En dit is het janken draadje dus ik jank dan ook graag nog even over de geweldige verlichting in de trunk. What where they thinking! Maar de rest van de wagen is zo fantastisch dat ze er weg mee kunnen komen.
 
Inderdaad, ik vind dat we ze aan een hogere standaard moeten houden en de mensen die bij ons in het SeC werken vinden dat ook dus no problem.
Een wagen in deze prijsklasse moet gewoon perfect in orde zijn. Vooral op het niveau van het beleid in Fremont mag er al eens door een andere bril gekeken worden. Een achterbank in een ander design leveren omdat het logistiek gemakkelijker is, kan voor mij niet door de beugel. En dit is het janken draadje dus ik jank dan ook graag nog even over de geweldige verlichting in de trunk. What where they thinking! Maar de rest van de wagen is zo fantastisch dat ze er weg mee kunnen komen.
Ik vind t ook erg jammer dat die next gen achterbank is geschrapt. Echter de prijs is daarbij wel verlaagd. Ik meen met ca. € 1000,-. Dit in tegenstelling tot de + ophanging. Dit was oorspronkelijk een optie van €6600,- die even in de prijs van de P85D heeft gezeten. Op enig moment is de + ophanging stilletjes vervallen maar de prijs is volgens mij nooit verlaagd:frown:.
 
even meejanken: het is gewoon erg zonnig in Californië. een klein LEDje voor de sier is genoeg kofferbakverlichting. Net als een kledinghaakje, het is gewoon te warm voor een jasje wat je dus ook niet hoeft op te hangen.

Inderdaad, ik vind dat we ze aan een hogere standaard moeten houden en de mensen die bij ons in het SeC werken vinden dat ook dus no problem.
Een wagen in deze prijsklasse moet gewoon perfect in orde zijn. Vooral op het niveau van het beleid in Fremont mag er al eens door een andere bril gekeken worden. Een achterbank in een ander design leveren omdat het logistiek gemakkelijker is, kan voor mij niet door de beugel. En dit is het janken draadje dus ik jank dan ook graag nog even over de geweldige verlichting in de trunk. What where they thinking! Maar de rest van de wagen is zo fantastisch dat ze er weg mee kunnen komen.
 
Inderdaad, ik vind dat we ze aan een hogere standaard moeten houden en de mensen die bij ons in het SeC werken vinden dat ook dus no problem.
Een wagen in deze prijsklasse moet gewoon perfect in orde zijn. Vooral op het niveau van het beleid in Fremont mag er al eens door een andere bril gekeken worden. Een achterbank in een ander design leveren omdat het logistiek gemakkelijker is, kan voor mij niet door de beugel. En dit is het janken draadje dus ik jank dan ook graag nog even over de geweldige verlichting in de trunk. What where they thinking! Maar de rest van de wagen is zo fantastisch dat ze er weg mee kunnen komen.
Jan Jan Jan,
Dat heb je toch in een half uurtje zelf opgelost:
Projectvoorstel: improve trunk lighting
 
Sinds de laatste update heb ik met beide auto's problemen met het koppelen via Bluetooth van de telefoon. Is mij iets te toevallig. Anderen ook dit probleem?

Misschien al geprobeerd, maar ik heb het ook eens gehad en toen heb ik de telefoon in de auto verwijderd en opnieuw op laten zoeken en gekoppeld. En sindsdien geen problemen meer. Maar dat zullen jullie al wel geprobeerd hebben.