Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wat zijn tegenwoordig de meest belangrijke dingen waar je op moet letten bij de aflevering?
Ik neem aan dat veel van de tekortkomingen intussen wel weggewerkt zijn?

Bij een wagen in deze prijsklasse mag je veeleisend zijn dus neem vooral je tijd. Ik heb 2 uur de tijd genomen voor mijn inspectie. Gewoon elke mm2 controleren op afwerkingsfouten, tolleranties tussen deuren / trunk / frunk, alle bewegende delen uitproberen (zeker het laadklepje en panodak niet vergeten), velgen controleren op schade, nette plaatsing chrome sierlijsten, leder en stiksels zetels, etc, etc...
 
Bij een wagen in deze prijsklasse mag je veeleisend zijn dus neem vooral je tijd. Ik heb 2 uur de tijd genomen voor mijn inspectie. Gewoon elke mm2 controleren op afwerkingsfouten, tolleranties tussen deuren / trunk / frunk, alle bewegende delen uitproberen (zeker het laadklepje en panodak niet vergeten), velgen controleren op schade, nette plaatsing chrome sierlijsten, leder en stiksels zetels, etc, etc...

En, veel ontdekt?
 
Wat zijn tegenwoordig de meest belangrijke dingen waar je op moet letten bij de aflevering?
Ik neem aan dat veel van de tekortkomingen intussen wel weggewerkt zijn?

Je ontdekt de meeste dingen pas na een paar dagen/weken als je er daadwerkelijk mee rijdt. Dat is geen probleem uit mijn ervaring.
Dus een uitgebreide inspectie bij aflevering zou ik niet doen. Gewoon klein rondje voor schade. Veel zal je toch niet ontdekken als je zo verliefd bent en snel wilt rijden...
 
Dus een uitgebreide inspectie bij aflevering zou ik niet doen. Gewoon klein rondje voor schade. Veel zal je toch niet ontdekken als je zo verliefd bent en snel wilt rijden...
+1
Je moet al heel koelbloedig zijn om op dat moment tijd te nemen voor een grondige inspectie. Ik had het mezelf ook voorgenomen, maar er is totaal niks van in huis gekomen.

Het is alsof je voor het eerst in lange tijd een naakte... (nee, ik ga het niet doen:redface:)
 
En, veel ontdekt?

Dat viel eigenlijk best goed mee. Ik heb een paar krassen weg laten polieren aan het stuk tussen de voorruit en het panodak. Wat lijmresten laten verwijderen op een deur. Er zat ook nog een kras op een van de handgrepen. De chromelijst onderaan het raam aan de passagiersdeur langs de kant van de bestuurder zit niet helemaal op de juiste plaats. Dit is een algemeen probleem dat zichtbaar is bij de meeste wagens op die specifieke plaats. Ik denk dat een van de robots niet helemaal perfect is afgesteld. Men heeft het proberen verbeteren maar perfect kan je het niet krijgen omdat het sierstuk dan te veel naar buiten komt en dat ook niet mooi is. De chromelijsten moeten in principe perfect in mekaar overgaan tussen de deuren. Dit is typisch wel goed aan de kant van de passagier, niet aan de kant van de bestuurder.

Zoals Pim zegt ontdek je de meeste zaken pas na een paar dagen. Zo zit er bij mij een van de plastic zijstukken los aan de onderkant van de bestuurderszetel (vijs onder de zetel gevonden dus montagefoutje). En het driehoekje aan de A stijl is niet perfect winddicht gemonteerd.

Allemaal kleine puntjes, niets om je druk over te maken. Ik ga er pas naar laten kijken bij zijn eerste onderhoudsbeurt (na de winter).

Er zijn echter mensen die tijdens de inspectie beschadigingen hebben opgemerkt aan de lak dus het is echt wel belangrijk dit te rapporteren alvorens je de wagen in ontvangst neemt.
 
+1
Je moet al heel koelbloedig zijn om op dat moment tijd te nemen voor een grondige inspectie. Ik had het mezelf ook voorgenomen, maar er is totaal niks van in huis gekomen.

Het is alsof je voor het eerst in lange tijd een naakte... (nee, ik ga het niet doen:redface:)

Daar heb ik dus geen last van als ik meer dan 100K neertel. Ze mogen zelfs een bus naakte ... in de showroom droppen. :tongue:
Heb op mijn tanden gebeten en mijn wagen zelfs een week langer laten staan zodat ik de inspectie niet moest doen tijdens de rush van het einde van het kwartaal.
 
Ik wou direct vertrekken, moest de uitleg van de DS niet horen. Rijen !

Die uitleg had ik ook niet nodig. Mijn controlefreak alterego moest zijn ding kunnen doen. Toen ze de P85D hebben beginnen leveren waren er allerlei zaken die heel goed moesten nagekeken worden. Ik wilde de staggered setup maar er zijn er veel die die niet hebben gekregen. De next gen seats waren soms niet in orde. In noorwegen is er iemand die pas vorige maand eindelijk zijn next gen achterbank heeft gekregen. Tegenwoordig krijgt trouwens niemand nog een next gen achterbank.
 
Waarom toch?

698e8ba58790bf253adba6a6e23ef4b7.jpg
 
Die uitleg had ik ook niet nodig. Mijn controlefreak alterego moest zijn ding kunnen doen. Toen ze de P85D hebben beginnen leveren waren er allerlei zaken die heel goed moesten nagekeken worden. Ik wilde de staggered setup maar er zijn er veel die die niet hebben gekregen. De next gen seats waren soms niet in orde. In noorwegen is er iemand die pas vorige maand eindelijk zijn next gen achterbank heeft gekregen. Tegenwoordig krijgt trouwens niemand nog een next gen achterbank.

Jan,

Mocht dat mij overkomen dan voel ik me bekocht want bij het bestellen staat er nu stoelen, men had kunnen schrijven voorstoelen!
Dus ik heb net een mail gestuurd en wacht af wat mijn "delivery experience specialist" Jaap gaat antwoorden.

Ik laat het hier weten!
 
Mocht dat mij overkomen dan voel ik me bekocht want bij het bestellen staat er nu stoelen, men had kunnen schrijven voorstoelen!
Dus ik heb net een mail gestuurd en wacht af wat mijn "delivery experience specialist" Jaap gaat antwoorden.

Kijk in de configurator maar eens naar de foto wanneer je van standaard lederen zetels wijzigt naar next gen. De achterbank verandert niet. Je krijgt dus achteraan geen next gen seats. Tesla is hier vele maanden geleden mee gestopt en heeft daar, zoals gewoonlijk, geen uitleg bij gegeven. Toen ik mijn P85D heb besteld stonden de next gen seats wel op de foto en no way dat ik met iets anders tevreden zou geweest zijn. Het design is immers verschillend.
 
om indruk te maken op de Chinezen had minstens de wielbasis ook verlengd moeten worden. Met de optionele achtermiddenconsole is het niet veel beter: het monteren/verwijderen kost zoveel moeite dat de mijne sinds de pendeldienst voor de Urgenda Climatemiles nog in de de trunk ligt.

Volgens mij waren die om de verkoopcijfers een boost te geven in de Chinese markt maar het heeft dus blijkbaar niet gewerkt. Waarschijnlijk terug afgevoerd wegens te weinig bestellingen. En je verloor de mogelijkheid om de achterbank neer te klappen.