Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
f7c8bb4492f13c527b3d652ed33c6def.jpg


Eergisteren gaf t kleine scherm geen sjoege, kon ook niet wegrijden. Pas na rebooten ging kleine scherm weer aan. Maar wel met n soort lichtkrans aan de buitenrand. Volgende dag was t weer weg. SeC wil auto graag nakijken, gaan afspraak maken. Kunnen ze direct pano dak voor tweede maal repareren (gaat alleen open als ik m help met n duwtje).
 
Ok, ik heb nu een geheel nieuw probleem;
kachel defect? Sinds vandaag komt er alleen maar koude lucht door de roosters. Ook al zet je de HVAC op 26 gr. Of voorverwarmen via de app. De temp gaat alleen maar naar beneden [emoji24]. Heb net SeC DH gebeld, maar die verwezen me naar SeC Rdam wegens geen tijd. Morgen zelf contact opnemen.
Iemand eerder met deze problematiek?
Ik zat er met volle winteruitrusting binnen. Gelukkig doet stoelverwarming het nog wel...[emoji51]
 
Ok, ik heb nu een geheel nieuw probleem;
kachel defect? Sinds vandaag komt er alleen maar koude lucht door de roosters. Ook al zet je de HVAC op 26 gr. Of voorverwarmen via de app. De temp gaat alleen maar naar beneden [emoji24]. Heb net SeC DH gebeld, maar die verwezen me naar SeC Rdam wegens geen tijd. Morgen zelf contact opnemen.
Iemand eerder met deze problematiek?
Ik zat er met volle winteruitrusting binnen. Gelukkig doet stoelverwarming het nog wel...[emoji51]
De MS van mijn werkgever heeft het sinds 2 weken ook. Directe uitlezing gaf aan dat het om een defecte temperatuursensor gaat. Zou (mits goed toegankelijk) dus een kleinigheidje moeten zijn?
 
Dinsdag ging mijn 70D binnen in het SeC om een dual charger te installeren en tevens een paar tekortkomingen bij te regelen ;
openen charge port
frunk
uitlijning lijsten

Het inbouwen van een dual charger neemt blijkbaar ongeveer 4uur in beslag so far so good dus woensdag rond de middag zou ik hem terug hebben.

Dat was buiten de waard gerekend, na elke hardware wijziging moet er namelijk een nieuwe config worden gepushed naar de model S en daar ging het telkens mis.

Ik ben blijkbaar de enige in België en Nederland die dit al heeft gehad, klopt dit ? iemand hier op het forum met hetzelfde ?

eerst dacht men dat de charger zelf stuk was, ze hebben er in totaal 3 geprobeerd telkens van een andere batch, de field engineer kwam er aan te pas.

de logs worden nu geanalyseerd in de States en vermoedelijk zal er een bugfix komen de komende week.

vandaag na 3,5 dagen ben ik hem komen halen met de hardware geïnstalleerd maar nog niet actief daarvoor moet op de patch worden gewacht.


Al die tijd werd ik keurig op de hoogte gehouden over de status, dikke pluim voor Tesla, ken weinig merken die je zo keurig op de hoogte houden.xc
problemen zijn er altijd de afwikkeling daar zit het verschil. ook de diesel van de vervangwagen moest ik niet betalen, nooit gezien.

ondertussen is de firmware ook naar 2.9.77 geüpgrade echter nog geen spotify
 
Dinsdag ging mijn 70D binnen in het SeC om een dual charger te installeren en tevens een paar tekortkomingen bij te regelen ;
openen charge port
frunk
uitlijning lijsten

Het inbouwen van een dual charger neemt blijkbaar ongeveer 4uur in beslag so far so good dus woensdag rond de middag zou ik hem terug hebben.

Dat was buiten de waard gerekend, na elke hardware wijziging moet er namelijk een nieuwe config worden gepushed naar de model S en daar ging het telkens mis.

Ik ben blijkbaar de enige in België en Nederland die dit al heeft gehad, klopt dit ? iemand hier op het forum met hetzelfde ?

eerst dacht men dat de charger zelf stuk was, ze hebben er in totaal 3 geprobeerd telkens van een andere batch, de field engineer kwam er aan te pas.

de logs worden nu geanalyseerd in de States en vermoedelijk zal er een bugfix komen de komende week.

vandaag na 3,5 dagen ben ik hem komen halen met de hardware geïnstalleerd maar nog niet actief daarvoor moet op de patch worden gewacht.


Al die tijd werd ik keurig op de hoogte gehouden over de status, dikke pluim voor Tesla, ken weinig merken die je zo keurig op de hoogte houden.xc
problemen zijn er altijd de afwikkeling daar zit het verschil. ook de diesel van de vervangwagen moest ik niet betalen, nooit gezien.

ondertussen is de firmware ook naar 2.9.77 geüpgrade echter nog geen spotify

Heb meteen na de binnenkomst de Dualcharger laten installeren.
Nog voor deze op kenteken ging en denk dat het feilloos is gegaan omdat deze er op de dag voor afname is ingezet.
De configuratie klopt ook want er komt echt 32A max in het scherm en hij heeft voluit geladen.

Ik vraag me ook af of buiten Spotify er ook 4G in zit, tot nu toe alleen 3G in het scherm gezien en denk dus dat Tesla nog iets moet doen aan hun contract met KPN.
Ik denk nu KPN Tesla's 3G contract al heeft dat ze onderhandelen over 4G?!
 
Even een update aangaande mijn probleem:

Wederom keurig door Tesla opgelost.
Afgelopen donderdag is de auto door SeC Rotterdam opgehaald en in de avond weer teruggebracht. Via diagnostiek through air bleek dus de heater overleden. Helaas niet de sensor. Deze konden ze bijtijds bestellen, zelfde dag netjes vervangen en een bmw 5GT als leenauto meegekregen. Toch wel netjes zo! Alleen zo'n nieuwe heater riekt erg naar nieuw plastic... Maar we zitten er in ieder geval weer warmpjes bij[emoji16]


De MS van mijn werkgever heeft het sinds 2 weken ook. Directe uitlezing gaf aan dat het om een defecte temperatuursensor gaat. Zou (mits goed toegankelijk) dus een kleinigheidje moeten zijn?