Na 2 jaar en 110 000 km geen DC laden meer.
View attachment 289269
AC laden gaat nog, 2700 euro kostprijs , niets garantie ...
Had toch anders verwacht.
Na twee jaar mag een dergelijk onderdeel van de auto niet kapot gaan. Als dit zo was zou je op een levensduur van 10 jaar 5x zo'n vervanging nodig hebben. Duidt op een slecht ontworpen onderdeel waarvoor jij als consument, ook een professionele, niet hoeft op te draaien.
De beste werkwijze is Tesla te vragen een offerte te sturen. Zodra deze binnen is de discussie aangaan en zeggen dat een onderdeel niet aan een redelijk te verwachten levensduur voldoet. Het zogenaamde non-confirmiteitsbeginsel.
Tesla vragen de reparatie voor rekening van Tesla te laten komen. Maximaal zou ik 33% mee willen betalen.
Zou Tesla hier niet mee akkoord gaan, dan de zaak voorleggen aan de rechter. En niet alleen dreigen, maar echt doen.
Zou Tesla niet akkoord gaan met 1/3 van de reparatiekosten voor jou, dan de rechter een uitspraak vragen over het hele bedrag.
Als je de auto niet meekrijgt zonder het hele bedrag te betalen, dan op de rekening een aantekening plaatsen dat je onder protest betaalt.
Op een kopie daarvan Tesla laten tekenen dat zij kennis hebben genomen van je protest.
Als je onder protest betaalt behoud je alle rechten.
Thuisgekomen, Tesla een aangetekende brief sturen waarin je je eisen vastlegt. Geef Tesla twee weken om hierover een beslissing te nemen.
Laat tenslotte een advocaat een brief schrijven. Blijft Tesla weigeren, dan rest je alleen nog de weg naar de rechter.
Ik geef je een goede kans.