Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij begint de auto nu te zeuren dat ik nu toch echt de nieuwe firmware moet gaan installeren. “Lief autootje, ik zou wel willen, maar wacht nog op onderdelen zodat ze die kapotte sensor in de achterdeur kunnen fixen (bekend vocht probleem, komt bij meer Model X’en voor).”
Kunnen ze bij Tesla niet een grotere warehouse bouwen, bijvb in de Flevopolder. Ik wacht nu langer op zo’n kleine k#% sensor dan dat ik op de aflevering van mijn auto heb moeten doen.

Maar autootje draait nog steeds steady op 2017.50.3, met af en toe een paniekerig piepje van iets wat de auto ziet maar er niet is.
 
Bij mij begint de auto nu te zeuren dat ik nu toch echt de nieuwe firmware moet gaan installeren. “Lief autootje, ik zou wel willen, maar wacht nog op onderdelen zodat ze die kapotte sensor in de achterdeur kunnen fixen (bekend vocht probleem, komt bij meer Model X’en voor).”
Kunnen ze bij Tesla niet een grotere warehouse bouwen, bijvb in de Flevopolder. Ik wacht nu langer op zo’n kleine k#% sensor dan dat ik op de aflevering van mijn auto heb moeten doen.

Maar autootje draait nog steeds steady op 2017.50.3, met af en toe een paniekerig piepje van iets wat de auto ziet maar er niet is.
Helemaal in hetzelfde scenario. En inderdaad veranderen de meldingen in de wagen van intonatie :D

2018.6 hier. Vervanging sensor gepland eind deze maand, aangevraagd een tweetal weken terug.
 
@Petje1977 welke sensor is bij u defect? Bij mij de “clearing” sensor onderin de falconwing door. Schijnbaar wordt de sensor en de kunstofstrip los van elkaar geleverd. Ben benieuwd of er kleurverschil is tussen de nieuwe mat kunstoffenstrip en de andere strips.
 
Bij mij schuurt de zijkant van de NextGen bestuurderszetel tijdens het rijden tegen het leer van de armsteun. Vermits ik geen 150kg weeg en het fenomeen zich niet voordoet als ik op de passagierszetel ga zitten mag ik veronderstellen dat dit niet normaal is? Kan ook geen vergelijkbare "issues" vinden op het forum...iets om aan te kaarten bij het SeC?

Het openen én sluiten van m'n panodak gebeurt nogal schokkerig...ook een issuetje?
 
Bij mij schuurt de zijkant van de NextGen bestuurderszetel tijdens het rijden tegen het leer van de armsteun. Vermits ik geen 150kg weeg en het fenomeen zich niet voordoet als ik op de passagierszetel ga zitten mag ik veronderstellen dat dit niet normaal is? Kan ook geen vergelijkbare "issues" vinden op het forum...iets om aan te kaarten bij het SeC?

De zijkant van de nextgen stoel is bekend issue, zoals altijd het wordt pas irritant als het je opvalt ;) bij SeC kunnen ze de zijkant insmeren, of zelf met een conditioner(geen idee hoe dit heet of welk product ze gebruiken).
 
  • Helpful
Reactions: PasVol
Bij mij schuurt de zijkant van de NextGen bestuurderszetel tijdens het rijden tegen het leer van de armsteun. Vermits ik geen 150kg weeg en het fenomeen zich niet voordoet als ik op de passagierszetel ga zitten mag ik veronderstellen dat dit niet normaal is? Kan ook geen vergelijkbare "issues" vinden op het forum...iets om aan te kaarten bij het SeC?

Het openen én sluiten van m'n panodak gebeurt nogal schokkerig...ook een issuetje?

Beide zijn bekende problemen (heb ze ook gehad...) die ze bij het SeC op kunnen lossen. Snel een afspraak maken!
 
  • Helpful
Reactions: PasVol
Het betreft de "cladding sensor", deze word als set geleverd zover ik weet.
Ahhhh suffe autocorrect op de ipad :( het is zijn inderdaad de cladding sensoren. Thanks!
Bedoel je dat de sensor en de kunstoffen strip 1 set is? Is dat sindskort? Bij de SeC Amsterdam hebben ze blijkbaar een halve set binnen gekregen. Zal nog eens nabellen.......
 
In mijn dashboard screen heb ik nu een zwarte streep. Blijft na reboot en ook na firmware upgrade. Dinsdag moet ik toch naar het SEC en dan kan dit op de waslijst denk ik...
 

Attachments

  • 20180511_153036.jpg
    20180511_153036.jpg
    355.1 KB · Views: 90
Het is niet echt een tekortkoming, maar wilde er geen extra draadje voor aanmaken.

Is het volgende herkenbaar? Ik had de grote klep van de middenconsolse dicht en een laadpas erop gelegd. Bij het remmen, wat niet eens hard was, schoof de laadpas naar voren. Er zit een ruimte tussen het schuifklepje en de deksel waar deze ‘in verdwijnt’. Ik kan de pas wel voelen via de onderkant vd klep, maar krijg deze er met geen mogelijkheid uit.
Kon ook zo gauw geen instructie video vinden hoe het middencolsole te demonteren. Iemand tips? Zonder meteen naar een Sec te hoeven?

En ja dit klinkt een beetje achterlijk. Ik weet het ;)
 
Het is niet echt een tekortkoming, maar wilde er geen extra draadje voor aanmaken.

Is het volgende herkenbaar? Ik had de grote klep van de middenconsolse dicht en een laadpas erop gelegd. Bij het remmen, wat niet eens hard was, schoof de laadpas naar voren. Er zit een ruimte tussen het schuifklepje en de deksel waar deze ‘in verdwijnt’. Ik kan de pas wel voelen via de onderkant vd klep, maar krijg deze er met geen mogelijkheid uit.
Kon ook zo gauw geen instructie video vinden hoe het middencolsole te demonteren. Iemand tips? Zonder meteen naar een Sec te hoeven?

En ja dit klinkt een beetje achterlijk. Ik weet het ;)

Kun je erbij met een pincet?
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: CO2CLEAN
De zijkant van de nextgen stoel is bekend issue, zoals altijd het wordt pas irritant als het je opvalt ;) bij SeC kunnen ze de zijkant insmeren, of zelf met een conditioner(geen idee hoe dit heet of welk product ze gebruiken).
Ik hoop dat ze het anders oplossen. Insmeren is 1 tijdelijk en 2 de stoel zal nog steeds onnodig slijten daar deze aan blijft lopen.

Ik heb wel eens een loaner gehad die hetzelfde issue had, dat is trouwens wel een tekortkoming loaners of proefrit auto’s met dergelijke issues. Ga je een proefrit maken heb je dat soort onzin straalt niet echt kwaliteit uit. Heb ze dat al meermaals verteld.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Even een update mbt tot de cladding sensor waar ik op aan het wachten ben. Schijnt dat het om losse onderdelen gaat en naar verwachting komt het laatste onderdeel pas over 2 weken binnen. Waarschijnlijk ga ik het record voor de wachttijden niet verbreken, wel mijn personal best (3 maanden gewacht voor een stuk plastic) ;)
SeC is nu nog even aan het uitvogelen of ze deze reparatie nog voor onze vakantie (voor half juni) kunnen inplannen, kalender stond al tot half juli vol. Mag ik concluderen dat het voorraadsysteem voor onderdelen misschien een opfrisbeurtje mag krijgen en dat er rap geïnvesteerd mag gaan worden in het SeC netwerk om de overbelasting binnen het huidige netwerk op te vangen?
 
Ik rij al drie weken rond met een melding dat de 12V batterij moet worden vervangen.
Dat is wat vervelend, zeker omdat er feitelijk met de accu niks mis is.
Vervelender is dat er ook geen updates worden geïnstalleerd. Ik krijg elke dag een melding in de auto dat er een update klaar staat.
Die laat ik direct uitvoeren of agendeer hem voor s'nachts. Maar elke ochtend krijg ik een melding dat er een nieuwe update voor mij klaar staat. De oude wordt domweg niet vervangen.
 
Ik rij al drie weken rond met een melding dat de 12V batterij moet worden vervangen.
Dat is wat vervelend, zeker omdat er feitelijk met de accu niks mis is.
Vervelender is dat er ook geen updates worden geïnstalleerd. Ik krijg elke dag een melding in de auto dat er een update klaar staat.
Die laat ik direct uitvoeren of agendeer hem voor s'nachts. Maar elke ochtend krijg ik een melding dat er een nieuwe update voor mij klaar staat. De oude wordt domweg niet vervangen.
Same here. Maar bij mij is de accu blijkbaar echt aan vervanging toe. Ik heb SeC Den Haag aan de lijn gehad en nieuwe accu's komen deze week binnen.
 
Zou mooi zijn als je deze foutmelding er zelfs zou kunnen uithalen ivm softwareUpdates.
Zou inderdaad een mooie oplossing zijn als de software updates per onderdeel geïnstalleerd zouden kunnen worden. Nu blokkeert een klein defectje de update van de hele auto, zoals ik ook heb gemerkt. Zou graag de nieuwe navi software willen hebben, maar de cladding door sensor houdt dit tegen. Niemand die mij de relatie tussen zo’n sensor en het functioneren van de navigatie heeft uit kunnen leggen. Dus loskoppelen bij de firmware update en de onderdelen die storingen veroorzaken opslaan in een Error Log in je mytesla account (zodat je zelf niet het exacte tijdstip hoeft bij te houden van de storingen)