Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Rowan,
Mag ik je uitnodigen om eens met mn model S te rijden en daarna je mening wederom te geven. Kan natuurlijk zijn dat je nog steeds liever schakelt, maar dan is dat onderbouwd. Een elektrische auto is niet te vergelijken met een automatische versnellinsgbak. Direct mail maar als je een keer wilt rijden.
Dat is prima, graag zelfs, voorlopig heb ik wel ietsje minder de tijd, maar over een paar weken dolgraag!
 
Een automaat schakelt toch zelf terug als je afremt voor een bocht of voor de auto die van rechts op jouw baan komt? Dan hoef je toch niks te doen? Staat ie meteen in de juiste versnelling.

En hoezo wil je die auto nog snel rechts even inhalen, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling in Nederland, woon je in Amerika? Dat je het keep your lange principe wil toepassen?

Ik adviseer je even te lezen voor je reageert, jij en ik maakten het vergelijk tussen een handbak en een automaat, niet tussen een EV en een automaat. Nogal logisch dat een Tesla sneller reageert dan dan een automaat. Een Tesla is toch ook sneller dan jouw handbak?
Het is ook niet alleen bij gas geven, als je je remmen niet kapot wil maken in de bergen wil je ook terug kunnen schakelen e.d.
Je begrijpt mijn tekst schijnbaar wederom verkeerd, of doet alsof, als iemand rechts rijd wil ik die soms graag nog even inhalen, hiermee bedoel ik natuurlijk niet via de vluchtstrook nóg rechtser inhalen of wat je nu dan ook weer verzonnen hebt.
 
Het is ook niet alleen bij gas geven, als je je remmen niet kapot wil maken in de bergen wil je ook terug kunnen schakelen e.d.
Je begrijpt mijn tekst schijnbaar wederom verkeerd, of doet alsof, als iemand rechts rijd wil ik die soms graag nog even inhalen, hiermee bedoel ik natuurlijk niet via de vluchtstrook nóg rechtser inhalen of wat je nu dan ook weer verzonnen hebt.
Zoals ik zei een automaat schakelt ook terug als je gas los laat (weer niet goed gelezen). In de bergen dus ook, je veronderstelling dat bij een automaat je je remmen kapot maakt is nergens op gebaseerd. Er rijden in Zwitserland ook automaten rond, hebben die allemaal kapotte remmen?

Je schrijft letterlijk nog even die auto snel rechts inhalen, hoe moet ik dat anders lezen dan dat je van plan bent iemand rechts in te halen, wat in NL niet toegestaan is. Over de vluchtstrook zou ik je persoonlijk ook niet aanraden, waarom je die er bij haalt is me niet duidelijk, maar voor de zekerheid: dat is genoeg voor een artikel 5. Ik heb de vluchtstrook in ieder geval er niet bij “verzonnen”
 
Zoals ik zei een automaat schakelt ook terug als je gas los laat (weer niet goed gelezen). In de bergen dus ook, je veronderstelling dat bij een automaat je je remmen kapot maakt is nergens op gebaseerd. Er rijden in Zwitserland ook automaten rond, hebben die allemaal kapotte remmen?

Je schrijft letterlijk nog even die auto snel rechts inhalen, hoe moet ik dat anders lezen dan dat je van plan bent iemand rechts in te halen, wat in NL niet toegestaan is. Over de vluchtstrook zou ik je persoonlijk ook niet aanraden, waarom je die er bij haalt is me niet duidelijk, maar voor de zekerheid: dat is genoeg voor een artikel 5. Ik heb de vluchtstrook in ieder geval er niet bij “verzonnen”
Je weet neem ik aan heus wel wat op de motor remmen is of niet soms?
Ik schreef letterlijk "iemand rechts nog even snel in wil halen", hetgeen natuurlijk iets totaal anders is dan "die auto snel rechts inhalen" ook dat snap jij heus wel, of niet soms?
Over de vluchtstrook schreef ik omdat, wanneer er iemand op de rechter baan rijdt en je hem rechts in wilt halen je over de vluchtstrook gaat, ook dit snap jij heus wel, of niet soms?

Maar ik heb het voorlopig wel gehad met je, iemand die zo doelbewust alles verdraait, niet begrijpt of wat dan ook is eigenlijk geen discussie waard. Gefeliciteerd met de tijd die je me gekost hebt, veel plezier er mee.
 
Je weet neem ik aan heus wel wat op de motor remmen is of niet soms?
Ik schreef letterlijk "iemand rechts nog even snel in wil halen", hetgeen natuurlijk iets totaal anders is dan "die auto snel rechts inhalen" ook dat snap jij heus wel, of niet soms?
Over de vluchtstrook schreef ik omdat, wanneer er iemand op de rechter baan rijdt en je hem rechts in wilt halen je over de vluchtstrook gaat, ook dit snap jij heus wel, of niet soms?

Maar ik heb het voorlopig wel gehad met je, iemand die zo doelbewust alles verdraait, niet begrijpt of wat dan ook is eigenlijk geen discussie waard. Gefeliciteerd met de tijd die je me gekost hebt, veel plezier er mee.
Ow sorry had ik je moeten uitleggen dat als een automaat terug schakelt dat hij zorgt dat de auto afremt op de motor? Sorry dacht dat je dat wel begreep met zoveel kennis.

Iemand snel nog even rechts inhalen kan ook zonder over de vluchtstrook te rijden, je woont in Amsterdam dus je weet dat de snelwegen meer dan 2 banen hebben. Iemand die links rijdt of op het midden bij bijvoorbeeld een 6 baans snelweg (3 voor elke rijrichting, voor de duidelijkheid), kan je dus theoretisch rechts inhalen.
Dit is alleen niet toegestaan in Nederland.
Iemand rechts nog even snel in wil halen, is toch precies dat?

Jammer dat je het gevoel hebt dat ik je eigen posts verdraai, misschien moet je de hele discussie nog even terug lezen, dan zal je zien dat ik alleen reageer op wat je zelf schrijft.

Ik vond het een fijne discussie, misschien denk je nu de volgende keer wat langer na en doe je wat meer research voordat je hier onwaarheden en ongefundeerde meningen plaatst. Schiet niemand iets mee op.
 
Zullen we het weer over Janken over tekortkomingen hebben? Alstublieft?
Sorry.
Mijn X75D laat ik laden naar 90% maar vaak heb ik de volgende dag nog maar 86%. Als ik dan het laden opnieuw start door hem even naar 92 of 93% te zetten en dan weer op 90% dan gaat hij weer naar 90.
Ik dacht altijd dat als de lading teveel zakt hij weer begint met laden, maar hoe lang moet je dan wachten? Ik vind 4% verschil al best veel.
 
Jongens, gewoon even niet reageren op mensen die van geen ophouden weten, dan houden ze op, zo leert de ervaring.

Even On-topic dan. Jullie hebben nog tegoed de afloop van mijn in maart (ja u leest het goed) aangemelde en sindsdien aangevulde lijst van storingen. In juni (gelukkig net voor de hittegolf) kwam daar het uitvallen van de heater bij en dat wil je s' winters niet meemaken.
Die heater had 11 juli gerepareerd kunnen worden maar vanwege het weer leek mij "alles in 1 keer" op 15 augustus handiger. 15 augustus naar SeC Duiven. Ondanks aandringen vooraf (ik voorzag een langdurige reparatie) kreeg ik in eerste instantie toch een ICE mee, die gelukkig 4 werkdagen later (met 1000 km op de dagteller) kon worden omgeruild voor een bijna identieke Model S.
Die heater wordt gevoed vanuit een DC-DC converter waar een zekering van kapot was. Maar die converter mag niet worden geopend dus moet in zijn geheel worden vervangen (ruim 1900 euro excl btw!!!) door een refurbished converter (achteraf had ik dus statiegeld moeten vragen voor mijn converter...). Auto is nu bijna klaar want voor een tevens in de lijst opgenomen rammeltje moet de stabilisatorstang (sway-bar) nog worden vervangen... hopelijk op 15 oktober. Los van deze (vermoedelijke) record-termijn tussen melden en oplossen van alle storingen werd ik alsof het nog niet erg genoeg was geconfronteerd met een enorme halsstarrigheid om de factuur te splitsen of dan maar in zijn geheel op mijn garantie-nakomende leverancier om te zetten. Pas toen ik via mail om een onderhoud met de hoogste baas van Duiven vroeg kon het ineens wel worden opgelost. Ik heb echt mijn twijfels over mijn 2 M3 reserveringen, mede omdat één ervan in jaar 3 al over de 80.000 km heen gaat. De reparaties zijn erg duur (totale factuur was bijna 4000 euro, inclusief een jaar-onderhoud van 640 excl BTW, grotendeels Bovag Garantie gelukkig) voor een particulier zoals ik, zeker gezien de toch ook al hoge afschrijving. Bizarre reparatietermijnen maken mij erg huiverig.
 
Hier ook al een tijdje. Net of de stoelen te breed zijn en tegen het middenconsole zit. Even @Wim S. zijn olie gebruiken ;)

Ik heb dan denk ik een ander issue. Bij mij kraakt de middenconsole als ik daar tegenaan duw. Tijdens het rijden heb ik vaak mijn knie daar tegen aan zitten, waardoor het eigenlijk continue kraakt.

Het is ook eenvoudig te reproduceren. Drukken bij 't rode pijltje en kraaaaaak

centerconsolesqueek.jpg