Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist ritje Rotterdam Amsterdam arena (laadplein nog steeds gratis, op 20kW staan laden met de App, zou per 1 januari niet meer gratis moeten zijn, maar dus toch) en daarna naar de Bijenkorf Amsterdam. Veel auto's op de weg hadden duidelijk last van de wind. Ik had nergens last van, dan alleen de herrie van mijn dak (morgen hiervoor naar SeC DH) en wel een enorme koude lucht bij mijn zijspiegel. Lijkt wel of er een gat zit zoveel koude lucht wat naar binnen komt. Heb er zelfs een handschoen tussen gepropt.
 
Zojuist ritje Rotterdam Amsterdam arena (laadplein nog steeds gratis, op 20kW staan laden met de App, zou per 1 januari niet meer gratis moeten zijn, maar dus toch) en daarna naar de Bijenkorf Amsterdam. Veel auto's op de weg hadden duidelijk last van de wind. Ik had nergens last van, dan alleen de herrie van mijn dak (morgen hiervoor naar SeC DH) en wel een enorme koude lucht bij mijn zijspiegel. Lijkt wel of er een gat zit zoveel koude lucht wat naar binnen komt. Heb er zelfs een handschoen tussen gepropt.
Die koude lucht had ik ook met de kerst, vooral aan de bestuurderskant. Heb hier ook een dunne sjaal in gepropt, scheelde aanzienlijk.
 
Veel auto's op de weg hadden duidelijk last van de wind. Ik had nergens last van, dan alleen de herrie van mijn dak (morgen hiervoor naar SeC DH) en wel een enorme koude lucht bij mijn zijspiegel. Lijkt wel of er een gat zit zoveel koude lucht wat naar binnen komt. Heb er zelfs een handschoen tussen gepropt.

Ik zwabber alle kanten op met deze wind, maar binnen totaal geen last van koude lucht bij dat driehoekje. Causaal verband? :crying::biggrin: Verder hoor je het dak inderdaad behoorlijk. Volgens mij is dat inherent aan het panoramadak. Mochten ze er toch iets aan kunnen doen in het SeC, dan hoor ik dat graag...
 
Ik heb ook bijzonder weinig last van wind. Merk het vooral bij het inhalen van vrachtwagens bij veel zijwind; bij veel andere auto's wordt je dan echt even aan de kant 'gesmeten', de Tesla heeft dat vrijwel niet.

Afgelopen vrijdagochtend voelde ik de wind voor het eerst pas echt een beetje in het stuur, maar nog steeds minimaal. En het waaide ook wel extreem hard toen.
 
Geen enkel geruis van het dak, nooit gehad, de bestuurderskant wel vaak wind en kou maar na 3 keer terug te zijn geweest is dit nu "helemaal" weg

Bestuurderskant erg veel kou en wind, bijrijderskant via dak veel herrie. Vandaag bij wind op de voorkant, en 100km erg hard. 130km normaal zo hard, en in DE bij 200 moet je gewoon schreeuwen. (heb er filmpjes van, mail die morgen nog even aan het SeC DH door.
 
Bestuurderskant erg veel kou en wind, bijrijderskant via dak veel herrie. Vandaag bij wind op de voorkant, en 100km erg hard. 130km normaal zo hard, en in DE bij 200 moet je gewoon schreeuwen. (heb er filmpjes van, mail die morgen nog even aan het SeC DH door.

Hmm. Waarneming van geluid is subjectief. Heb je wel eens met een Decibel meter (of een app daarvoor) metingen gedaan? Ik ben wel eens benieuwd naar het volume wat je waarneemt. Ik zou dat wel eens willen vergelijken met datgeen wat ik hoor.
 
Hmm. Waarneming van geluid is subjectief. Heb je wel eens met een Decibel meter (of een app daarvoor) metingen gedaan? Ik ben wel eens benieuwd naar het volume wat je waarneemt. Ik zou dat wel eens willen vergelijken met datgeen wat ik hoor.

Ik heb zo een meter toevallig (zelfs 3), en niet als App ;) Zal eens checken, maar word morgen om 10.00 opgehaald. Kan ik weer 1-2 dagen fijn in de Zoë rijden.....
Maar geloof me, het geluid is onaangenaam en hard. Als ik tegen mijn panodak aanduw van binnenuit, word het harder.
 
Ik zwabber alle kanten op met deze wind, maar binnen totaal geen last van koude lucht bij dat driehoekje. Causaal verband? :crying::biggrin: Verder hoor je het dak inderdaad behoorlijk. Volgens mij is dat inherent aan het panoramadak. Mochten ze er toch iets aan kunnen doen in het SeC, dan hoor ik dat graag...
Om het lipje van het pano dak heb ik zelf vilt gedaan (bij de Gamma gekocht), en daarmee is het dak opeens een enorm stuk stiller geworden! Mijn bezoeken aan Tesla brachten qua dak nooit een oplossing, het vilt dus wel.