Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Is er ergens een lijst van "known" issues voor de MS ; ik heb de wagen nu bijna 2 maanden en merk toch een hoop kleine prulletjes op, ik ga nu niet voor iedere scheet naar het SeC liggen bellen : (de wagen is van oktober)

* tocht aan deur bestuurderskant
* stuur staat niet helemaal in centerpositie bij 0-positie.
* wagen lijkt licht naar rechts af te wijken
* vocht in achterlicht
* dakbekleding die aan de bestuurderskant komt soms uit de afdichtingsrubber schiet
* enorm ambetant gerammel/getril dat uit de buurt van het handschoenkastje komt & verdwijnt
* piepend geluid/gerammel aan de deur& kofferstijlen (waar de riem naar binnengaat)
* getril/gepiep aan de bestuurderskant
* vanuit stop -> vertrek (bv vertrekken uit parkeerpositie) soms een vreemd geluid aan de voorste ophanging, net of je over iets groot rijdt (dacht eerst dat ik iets geraakt had)
* enorm veel interferentie van GSM op het geluidsysteem
* trilling in stuur bij stilstand (precies dat de airco-compressor trilt tegen de stuurstang)
* koffer die soms weigert naar beneden te komen bij de eerst druk op de knop
* klimaatregeling is soms het noorden kwijt; soms veel te warm in de wagen, en soms veel te koud .. (een constante temperatuur kiezen lost het probleem niet echt op)
* bluetooth gsm verkeer is onverstaanbaar aan de andere kant van de lijn (dropouts tijdens gesprek)
* 3G/GPRS/EDGE verbinding valt soms weg, waardoor de navigatie -net op het moment dat je het nodig hebt- even in "incognito" mode gaat.
* bundel van de ruitensproeiers is bijna niet af te stellen, lijkt of ze goed werken aan snelheid < 60km/h; op de autostrade lijken ze een veel te kleine hoek te sproeien
* ruitenwissers/motor maken soms een vreemd geluid
* de fitting van de passagiersdeur is niet goed, het verspringt tov rest van het interieur
* de fitting van de motorkap is niet goed, staat niet proper tov de rest van neus (hangt precies een beetje over)
* de knopjes aan het stuur hebben nogal veel speling
* de stappenregeling van het volume via het draaiwieltje is niet goed, soms draai ik er 5 keer aan en doet hij niks, en soms doet hij het prima

kommaneuken
* de fitting van het linkse paneel aan touchscreen licht niet achter de alu trim
* vreemde krassen in de chromeachterplaat op de koffer
* kleine krasjes op de achterklep
* vreemd gezoem bij acceleren (hvt1958 verwijst er al naar "Piepen wat je hoort is de drive, fluit licht en gaat soms zoemen.")



de lijst is langer dan dat ik had gedacht ;) maar .. nog altijd een bom van een wagen :)
Een aantal heb ik ook gehad, en je kunt hier gewoon mee terug naar het SeC, ze lossen het (meeste) zonder problemen voor je op.
Van veel van die puntjes weten ze wel waar ze het moeten zoeken en oplossen omdat het vaak genoeg voorkomt.
Het niet rechtuit sturen en het geluid uit de voorste ophanging vind ik zorgelijk (wellicht is er een verband, ook met het uit het midden staan van het stuur - je bent zelf niet ergens overheen gereden of iets geraakt neem ik aan?), daar zou ik zeker mee terug gaan.
Verder lijkt er echt iets mis te zijn met je boordelektronica, die haperingen of trage reactie op knopjes, slechte gsm, klimaatregeling etc. is zeker niet zoals het hoort. Ik heb daar iig geen last van, en gsm interferentie heb ik pas als ik m'n telefoon in het vakje onder het scherm leg.

Een paar dingen zullen ze niets aan doen, zoals de speling van de knopjes in het stuur bijv.

Dus, lang verhaal kort, gewoon teruggaan en alles laten fixen. Zie het ook op deze manier: als je niet teruggaat komt Tesla niet te weten dat je (een van de klanten bent die) deze problemen hebt, en kunnen ze er in hun productieproces ook niets aan doen om het te verbeteren...
 
Vanmiddag stapte ik in mijn MS om naar een klant te rijden.
Center console kwam mooi aan - muziek starte te spelen - maar de instrumentenconsole (met je snelheid etc) bleef donker.
De auto wou ook niet "starten"- het stuur bleef zwaar.

Zelf enkele resets gedaan (2 scrolweeltjes ingehouden en ook de 2 bovenste drukknoppen op het stuur) - die geen verbetering brachten. Enkel kon ik toen de auto wel starten - in drive zetten en rijden. Toch maar even Tesla support gebeld. Die hebben wat meer / andere resets gedaan - zonder resultaat.

Omdat de wagen nog kon rijden - toch maar naar mijn klant vertrokken - Tesla support maakte de case toen over aan engineering.

Onderweg merkte ik dat de ACC nog werkte - maar je had gewoon geen idee hoe hard je aan het rijden was. Heel leuk met een resem flitscamera's op de weg en een trajectcontrole in het turnhoutse... Navigatie geprobeerd - die bleef bij het berekenen van een route hangen op "initialising navigatie" Google maps werkte - het interne systeem blijkbaar niet. De knoppen op het stuur werkten ook niet bij het rijden. De ruitenwisser - pinkers - ACC werkten wel.

2015-04-28 12.45.47 (1280x720).jpg


Lijkt me eerder de computer / electronica te zijn die niet werkt dan puur het scherm dat de geest gegeven heeft.

Vanavond nog eens naar Tesla gebeld - een power off geprobeerd - ook zonder beterschap.

Morgen wordt er een afspraak gemaakt met het SeC St Stevens Woluwe... :crying:
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Hmmm. Gisteren en eergisteren had ik ook n 'hangende' Tesla. Grote scherm erg stroperig met bedienen en liep zelfs vast. Kleine scherm achter stuur liep wat later ook vast. Radio ging stotteren en uit. Nog voordat ik kon resetten deed systeem dat al uit zichzelf. Ik hou t nog even op n incident voordat ik ga bellen met Tesla.
 
Hmmm. Gisteren en eergisteren had ik ook n 'hangende' Tesla. Grote scherm erg stroperig met bedienen en liep zelfs vast. Kleine scherm achter stuur liep wat later ook vast. Radio ging stotteren en uit. Nog voordat ik kon resetten deed systeem dat al uit zichzelf. Ik hou t nog even op n incident voordat ik ga bellen met Tesla.

Dit gebeurt nog wel eens - is makkelijk op te lossen door een reset (2 scroll knoppen ingeduwd houden of de 2 knoppen erboven)
 
* vanuit stop -> vertrek (bv vertrekken uit parkeerpositie) soms een vreemd geluid aan de voorste ophanging, net of je over iets groot rijdt (dacht eerst dat ik iets geraakt had)
* de stappenregeling van het volume via het draaiwieltje is niet goed, soms draai ik er 5 keer aan en doet hij niks, en soms doet hij het prima

De eerste klinkt als beetje vastzittende remmen. Komt voor als hij wat langer heeft gestaan. Maar bijvoorbeeld ook na je auto wassen en hem een nachtje laten staan. Blokken roesten 'vast' aan de remschijf.
Hoor en voel je dan ook een beetje terug bij de eerste keren remmen na wegrijden.

De tweede had ik laatst ook (in ieder geval een variant ervan). Kwam er snel achter wat het was. Ik had (om 6.2 te testen) de navigatie op bestemming Budapest gezet. Daarmee belast je de rekencapaciteit kennelijk dusdanig dat andere interrupts niet meer of maar beperkt doorkomen.
Volume wieltje deed het niet. Vervolgens merkte ik dat de snelheids/vermogenmeter niet meer direct reageerde maar met sprongen werd aangepast.

Navigatie gecancelled en alles was weer normaal.
 
De eerste klinkt als beetje vastzittende remmen. Komt voor als hij wat langer heeft gestaan. Maar bijvoorbeeld ook na je auto wassen en hem een nachtje laten staan. Blokken roesten 'vast' aan de remschijf.
Hoor en voel je dan ook een beetje terug bij de eerste keren remmen na wegrijden.

Ik heb mijn vorige auto (Phaeton) een keer lang 's winters (gewoon in de garage) weggezet, tijdens een reis naar het buitenland.
De auto had tevoren in de sneeuw en pekel gereden. Het gevolg was dat na terugkomst de remblokken ook aan de remschijven vastgeroest waren.
Het was zodanig, dat het losmaken de remschijven heeft vervormd. Duur grapje: ze moesten vervangen worden.:crying:

Het lijkt dat de Tesla dus ook gevoelig is voor het vastroesten, maar ik kan niet inschatten in welke mate.
Misschien goed om het zekere voor het onzekere te nemen: als je hem wast voordat je er langere tijd niet in rijdt: eerst even "droog rijden" voor je hem weg zet.

Aan de andere kant hebben volgens mij de nodige mensen hun auto van de winter langere tijd op Schiphol geparkeerd, misschien ook na rijden in pekel?
Iemand daar ervaringen mee?
 
Vanmiddag stapte ik in mijn MS om naar een klant te rijden.
Center console kwam mooi aan - muziek starte te spelen - maar de instrumentenconsole (met je snelheid etc) bleef donker.
De auto wou ook niet "starten"- het stuur bleef zwaar.

Zelf enkele resets gedaan (2 scrolweeltjes ingehouden en ook de 2 bovenste drukknoppen op het stuur) - die geen verbetering brachten. Enkel kon ik toen de auto wel starten - in drive zetten en rijden. Toch maar even Tesla support gebeld. Die hebben wat meer / andere resets gedaan - zonder resultaat.

Omdat de wagen nog kon rijden - toch maar naar mijn klant vertrokken - Tesla support maakte de case toen over aan engineering.

Onderweg merkte ik dat de ACC nog werkte - maar je had gewoon geen idee hoe hard je aan het rijden was. Heel leuk met een resem flitscamera's op de weg en een trajectcontrole in het turnhoutse... Navigatie geprobeerd - die bleef bij het berekenen van een route hangen op "initialising navigatie" Google maps werkte - het interne systeem blijkbaar niet. De knoppen op het stuur werkten ook niet bij het rijden. De ruitenwisser - pinkers - ACC werkten wel.



Lijkt me eerder de computer / electronica te zijn die niet werkt dan puur het scherm dat de geest gegeven heeft.

Vanavond nog eens naar Tesla gebeld - een power off geprobeerd - ook zonder beterschap.

Morgen wordt er een afspraak gemaakt met het SeC St Stevens Woluwe... :crying:

Even het verhaal afmaken.

Tesla regelde een transport om mijn MS op te halen woensdag avond - dit ondanks het feit dat ze tot in juni volgeplanned waren! Daar er geen vrije vervangwagens waren - reden ze met mij naar Zaventem om er bij Sixth een auto te huren.
Ik kreeg een BMW 3reeks. Gezien alle vorige vervangwagens die ik voor mijn MS ooit kreeg - was dit wreed goed. Toch voelde het aan als een speelgoedauto vergeleken met mijn MS. Not that i am complaining in any way!

De dag (donderdag) erna hield tesla mij op de hoogte van de reparatie - en tegen het midden van de namiddag kreeg ik bericht dat mijn MS klaar was.
Ben hem die avond nog gaan ophalen - maar wegens het verkeer kwam ik pas tegen 18u20 bij het SeC Zaventem. Daar was men mij nog aan het opwachten - wat een service!

Bleek dat de instrumentencluster (electronica) zoals verwacht de schuldige was. Ze hebben die vervangen en probleem opgelost. Gelijk nieuwste software gekregen - en mijn ruitenwisservloeistof aangevuld (gratis).

Ik kan me echt geen enkel ander automerk inbeelden die qua support nog maar in de buurt komt van Tesla!
 
Had ik bij de beurt aangegeven dat het pano dak wel eens een druppeltje lekte, hebben ze keurig er wat aan gedaan:
ImageUploadedByTapatalk1430666289.385494.jpg


Regent het vanmiddag weer eens noemenswaardig, lijkt het probleem alleen maar verergerd te zijn:
ImageUploadedByTapatalk1430666344.277155.jpg




Begin juli moet hij toch weer richting Tilburg (leen accu er uit en mijn remanufactured accu er terug in), hoop dat het niet te veel regent in de tussentijd...
 
Had ik bij de beurt aangegeven dat het pano dak wel eens een druppeltje lekte, hebben ze keurig er wat aan gedaan


Regent het vanmiddag weer eens noemenswaardig, lijkt het probleem alleen maar verergerd te zijn:




Begin juli moet hij toch weer richting Tilburg (leen accu er uit en mijn remanufactured accu er terug in), hoop dat het niet te veel regent in de tussentijd...

Rondom baby pampers monteren helpt !
 
Bij mij hebben ze het kleine ruitje aan de passagierskant opnieuw afgesteld, preventief want ik had er geen last van tocht of wind. Nadat ze dit hebben gedaan is het windgeruis enorm daar helaas, dus hebben ze er weer naar gekeken en opnieuw afgesteld. Het is alleen nog steeds njet verholpen, want het ruist nog steeds enorm. :-(
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Ik rij nu al een tijd met dit schermpje.. Tesla kan geen error op afstand vinden... Intussen kan ik dus niet navigeren of trip planning doen. Binnenkort langs SeC DH denk ik...
10b6f5234799eb926d5a26837fb63ad6.jpg
2d34f4731dfe30985e9e13224db0dfed.jpg


Excuus voor de vlekken, mn iphone camera zit vol met stof