Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
paint.png
kwam deze tegen op Facebook ... hopelijk heeft niemand dat hier voorgehad, ik heb al mijn vorige auto's met hogedruk reiniger gewassen ....
 
Eerst maar weer eens in het boekje kijken. Spuiten op een afstand van meer dan 30cm, dus 40 cm lijkt in orde.
Ik zie ook staan dat je de remmen en rubbers niet met hogedruk moet schoonspuiten, .......... oeps.

View attachment 94868

Ik heb wel meer oeps-momenten als ik deze pagina lees.

Volgens mij is het mijden van de wasstraat het enige dat ik goed doe... :redface:
 
"Was de auto bij voorkeur in een borstelloze wasstraat".
Alle auto-detailers krijgen nu ter plekke een rolberoerte... :wink:

Inderdaad, mijn haar gaat er al van overeind staan. :eek:
Die instructies stellen niets voor maar is ook normaal.
Stel je voor dat ze voor een algemeen publiek detailing instructies zouden geven.
Ze zouden er wel goed aan doen de 2 emmer methode te adviseren.
Dat kan iedereen gemakkelijk toepassen.
 
gebruik nooit spons en zeemvel tenzij je graag swirls ziet:smile:

een spons gaat het vuil niet opnemen waardoor dat bv de zandkorrel gaat schuren tussen de lak en de spons

als je een washandschoen gebruikt gaat deze het vuil in de vezels inkapselen waardoor je minder krassen krijgt
hopelijk maakt onderstaande tekening het iets duidelijker
wassenafb41ue9.jpg



begin elke wasbeurt met een goed laagje foam en het komt goed
 
Toen ik eergisternacht thuiskwam ben ik vergeten het panodak te sluiten (stond nog op de ventilatie stand), gelukkig heeft het niet geregend dus niks aan de hand.

Maar wat ik me bedacht, waarom is er geen koppeling met de regensensor? De auto staat stil (geparkeerd), regensensor registreert regen en sluit het dak. Zou toch erg handig zijn?.
 
Ik snap dat veiligheid belangrijk is maar een elektromotor kan weerstand voelen en dan gewoon stoppen. Dan voorkom je eenvoudig afgehakte vingers en kinderhoofdjes tussen de ramen. Elke automatische deur, en zelfs mijn rolluik thuis, is van deze techniek voorzien.
Ik vind het goed voorstel, en voorkomt een mogelijk nat interieur.
Wie appt even naar Freemont?