Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Helaas heb ik een erg snerpend geluid onder de 50. Was al bij Tesla langs geweest, en die zeiden dat het niks is. Zit inmiddels in Boedapest en helaas is het veel erger nu. Het is echt een schande om aan te horen, ik schaam me om erin te rijden... Als ik terug kom maar weer eens langs, helaas!
Sounds like you've got the milling sound. Bij mij afgelopen week verholpen na aantal maanden rondgereden te hebben met hetzelfde geluid als jou denk ik. Bij lage snelheden to 50/60 bij gas geven hoor je het geluid, bij gas los is het weg. ik schaamde me voor het geluid maar nu is de mijne weer stil. Ik zou gewoon tesla bezoeken en weer laten luisteren. Moet. Goed komen.
 
Helaas heb ik een erg snerpend geluid onder de 50. Was al bij Tesla langs geweest, en die zeiden dat het niks is. Zit inmiddels in Boedapest en helaas is het veel erger nu. Het is echt een schande om aan te horen, ik schaam me om erin te rijden... Als ik terug kom maar weer eens langs, helaas!
idem ditto hier. Vorige week langs geweest bij het SeC A'dam. in Oktober krijg ik een nieuwe drivetrain.........
 
Dat is het hem net... voor een auto met zo veel vermogen rijd hij oh zo heerlijk rustig en "at ease"- tot je even de pik-orde terug moet stellen en even op zijn staart gaat staan...

Welkom in de club en ik wens je veel probleemloze Teslakilometers!

Mijn ervaring is zo divers; denk aan, mocht je een Pano dak hebben; lekker rustig in de natuur, dakje open, rustig rijdend de vogeltjes horen fluiten, je zit midden in de natuur.
Dan weer een regeneratief remmend op rood in te rijden en op groen de explosie van kracht te voelen, of doortrappen naar de volgende SuC in Duitsland.

Ook door een te moeilijke bocht te hebben door "gekart" zoals een snelweg afrit om te beseffen dat het te hard was gedaan en me weer voorgenomen "dat" niet meer te doen.
Elke andere auto had niet door die bocht gekomen dus kwam goed weg en dacht daar weer aan terug toen ik in de schadetopic die Tesla in de berm zag met de opmerking "iemand van hier?"


Het is ontzettend leren en afleren, en heb dan ook al wat leergeld betaald doordat ik meer gesnapt ben bij de radarcontroles.

Heb van sommige momenten echt wel spijt maar de T is een geweldige auto.

Voor mij wordt het wordt tijd wat legale electronica aan te schaffen en flits Meister niet vergeten te checken.
Vind het allen zo jammer dat de T qua TM zo traag ververst.
Hoop mijn nieuwe ook snel te krijgen want die komt met 4G, sneller internet.

Nogmaals veel plezier,

Harry
 
Ik heb sinds het weekend deze Mifi in de auto zitten. 4G simkaartje erin..werkt perfect. Kinderen zijn er ook erg blij mee.
Tzt gewoon de upgrade doen denk ik, maar misschien bevalt dit wel zo goed dat ik het er bij laat.

1339229_RB_00_FB.EPS_400.jpg
 
Afgelopen donderdag m'n gloednieuwe 85D op mogen halen! Aflevering was helemaal perfect en auto compleet en precies zoals het hoorde, zelfs de middenconsole was gemonteerd! Wel een (positieve!) verrassing want niet alleen Next Gen seats maar ook een Next Gen achterbank - toch net iets mooier vind ik. Inmiddels bijna duizend kilometer verder kan ik alleen maar positief zijn over de Tesla, wat een auto! Kom uit een 5 serie en heb ook Audi en Mercedes gereden maar (und entschuldigung Freunde :redface:) die kunnen niet tippen aan de Tesla. Ik kijk uit naar de komende 120K kilometers :smile:

Ik heb op dezelfde dag mijn 85D mogen in ontvangst nemen in Aartselaar. Aflevering zoals het hoort (door Pieter-Jan) al werd dit wel wat bemoeilijkt doordat men aan de andere kant van de ruimte een wagen met hogedruk aan het reinigen was :smile: Middenconsole bij mij nog niet geïnstalleerd, nochtans ook 3 maanden geleden besteld. Type II kabel en blauwe adapter voor UMC (230V - 32 A) waren er wel.

Ik ben mijn S nu wel 2 dagen kwijt voor het aanbrengen van een coating. Daarbij kwam ook het onaangename nieuws dat men tijdens grondige reiniging een klein deukje ontdekt heeft vooraan links op de motorkap. Foto is al doorgestuurd naar Tesla. Ik ga ervan uit dat dit onder waarborg hersteld wordt.

Voorts niets dan positieve ervaringen. Cruisen of sportief rijden, je krijgt er niet genoeg van.
Als ik toch iets moet aanhalen dat me minder bevalt dan bij mijn 5 serie, is het de radio-ontvangst. Zowel DAB als 3G ontvangst valt regelmatig weg. Ik kijk dan ook vol verwachting uit naar de 4G update !
Ben ook al eens gaan superchargen in Aartselaar. Leuk babbeltje gehad met de chauffeur van minister Turtelboom. Wist niet dat zij in een S rondgereden werd.
 
Ja - heb niets gemeten.. maar ervaar duidelijk een sneller verversen en opbouw van het scherm.. met name bij navigatie. Investeringen vinden uiteraard alleen nog plaats in 4G.. dus denk dat je een betere dekking hebt en met name daardoor onderweg op nu zwakke 3G gebieden het verschil gaat merken..
zit ook netjes tussen de twee stoelen.. kwestie van een knop 2 seconden indrukken om'm aan te zetten.. en ook voor m'n dochters met hun telefoons en ipad is het een uitkomst..(ze kunnen vooralsnog alleen wifi-internetten).

Ik zat ook aan mifi te denken voor de vakantie, maar 2017 zijn er geen roamingkosten meer in de EU. Maar voor de snelheid in de auto werkt dit dus wel?
 
Vandaag mijn MS gedemonstreerd aan enkele collega's uit china en signapore.

Ging allemaal goed - hun grote koffers in de trunk en mijn laptop in de frunk (because i can)...

Iets verder stoppen we om te eten en wil ik mijn laptoptas nemen - dus open ik de frunk met de fob. De frunk sprong open uit slot maar ik kon hem niet verder openen. Zat blijkbaar nog gelocked....

Diskreet de frunk terug gesloten en weer geopened - same problem.
Toen de vraag : what is the problem with the frunk - dus kon niet anders dan zeggen dat er een probleem was...

Alles wat ik probeerde lukte niet - kreeg de frunk niet volledig open.

We lieten dan mijn laptop maar veilig opgeborgen en gaan eten. Na het eten vertrokken mijn collega's met een taxi naar hun volgende meeting en vertrek ik naar huis. Voor ik vertrok toch nog eens geprobeerd de frunk te openen met de fob en toen werkte alles terug normaal :cursing:

Wel een afgang...
 
Vandaag mijn MS gedemonstreerd aan enkele collega's uit china en signapore.

Ging allemaal goed - hun grote koffers in de trunk en mijn laptop in de frunk (because i can)...

Iets verder stoppen we om te eten en wil ik mijn laptoptas nemen - dus open ik de frunk met de fob. De frunk sprong open uit slot maar ik kon hem niet verder openen. Zat blijkbaar nog gelocked....

Diskreet de frunk terug gesloten en weer geopened - same problem.
Toen de vraag : what is the problem with the frunk - dus kon niet anders dan zeggen dat er een probleem was...

Alles wat ik probeerde lukte niet - kreeg de frunk niet volledig open.

We lieten dan mijn laptop maar veilig opgeborgen en gaan eten. Na het eten vertrokken mijn collega's met een taxi naar hun volgende meeting en vertrek ik naar huis. Voor ik vertrok toch nog eens geprobeerd de frunk te openen met de fob en toen werkte alles terug normaal :cursing:

Wel een afgang...

gelukkig dat je als demo er geen chinees in gestop had.:smile:
 
Vandaag mijn MS gedemonstreerd aan enkele collega's uit china en signapore.

Ging allemaal goed - hun grote koffers in de trunk en mijn laptop in de frunk (because i can)...

Iets verder stoppen we om te eten en wil ik mijn laptoptas nemen - dus open ik de frunk met de fob. De frunk sprong open uit slot maar ik kon hem niet verder openen. Zat blijkbaar nog gelocked....

Diskreet de frunk terug gesloten en weer geopened - same problem.
Toen de vraag : what is the problem with the frunk - dus kon niet anders dan zeggen dat er een probleem was...

Alles wat ik probeerde lukte niet - kreeg de frunk niet volledig open.

We lieten dan mijn laptop maar veilig opgeborgen en gaan eten. Na het eten vertrokken mijn collega's met een taxi naar hun volgende meeting en vertrek ik naar huis. Voor ik vertrok toch nog eens geprobeerd de frunk te openen met de fob en toen werkte alles terug normaal :cursing:

Wel een afgang...

Heb ik ook gehad. De Frunk ging pas na tig keer open.
Is de 2e vergrendeling.
Moest door Tesla worden opgelost.
 
Heb ik ook gehad. De Frunk ging pas na tig keer open.
Is de 2e vergrendeling.
Moest door Tesla worden opgelost.
Mijn frunk heeft dat ook vaak.

Ik heb er een trucje voor die niet erg opvalt.

Ik loop naar de voorkant en pak de te openen klep vast en duw hem een cm naar beneden. Dan commando geven met de keyfob. Zodra je het slot hoort geef je een rukje omhoog en voila, de frunk is open!
 
Last edited:
Heb Je geprobeerd om het van binnenuit te openen? Rechts voorin zit een ouderwets hendeltje waar je aan kan trekken.

Ook handig als je batterij(en) het niet meer doen, en je moet de nosecone demonteren :)

Moet ik volgende keer aan proberen te denken - thanks!

- - - Updated - - -

Mijn frunk heeft dat ook vaak.

Ik heb er een trucje voor die niet erg opvalt.

Ik loop naar de voorkant en pak de te openen klep vast en duw hem een cm naar beneden. Dan commando geven met de keyfob. Zodra je het slot hoort geef je een rukje omhoog en voila, de frunk is open!


En dit ga ik volgende keer ook eens proberen. Had geprobeerd de klep bij het openen omhoog te trekken - maar niet hem eerst even naar beneden te duwen... Thanks!
 
Moet ik volgende keer aan proberen te denken - thanks!

En dit ga ik volgende keer ook eens proberen. Had geprobeerd de klep bij het openen omhoog te trekken - maar niet hem eerst even naar beneden te duwen... Thanks!
Ik heb het hendeltje onder het dashboardkastje even geprobeerd maar dan moet je met z'n tweeën zijn. De echte oorzaak lijkt nl. te zijn dat de klep niet ver genoeg naar boven wordt geduwd door de aanwezige veren...
Het trucje met de keyfob heb ik al tientallen malen gebruikt, zal bij andere MS-en ook functioneren denk ik.