Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Als classic eigenaar had ik geen elctrisch inklapbare spiegels. Ik heb dat ook nooit nodig gehad behalve 1 keer. Aangezien de spiegels na 1,5 jaar in de zelfde positie blijkbaar "vastgeroest' waren en ze dus niet meer inklapbaar waren heb ik dit gemeld. En ja bij de service beurt hebben ze electrische spiegels geplaatst onder garantie. En dan zou er iemand klagen over de service !
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Werd gebeld door Tesla om in maart de 'power switch' te laten vervangen ' voor een betere werking van de accu'.

Hopelijk daarna verlost van piepen/'whinen' bij het accelereren. (Of had dat met de 'contactors' te maken?)
Ben benieuwd!
 
Werd gebeld door Tesla om in maart de 'power switch' te laten vervangen ' voor een betere werking van de accu'.

Hopelijk daarna verlost van piepen/'whinen' bij het accelereren. (Of had dat met de 'contactors' te maken?)
Ben benieuwd!

De "balloon squeel" wordt idd veroorzaakt door de contactors. Maar wat bedoelen ze met de power switch? Dat zou een synoniem kunnen zijn voor de contactors.

- - - Updated - - -

9 op 10 bedoelen ze idd de contactors. Mogelijk is die term te "technisch" voor dagelijks gebruik en spreken ze daarom van een power switch.
Hier kan je alles lezen over de contactors in de Model S: Contactors | TeslaTap
 
Allereerst hallo iedereen! Met veel plezier dit forum met één oog in de gaten gehouden totdat de Tesla 85D eindelijk werd afgeleverd.

Vorige week donderdag heeft m'n vader de auto in ontvangst mogen nemen (ik ben zelf nog maar een 21-jarige student), maar de auto staat nu al weer enkele dagen bij het service center. De ruitenwissers werken af en toe alleen in de hoogste stand en de beide sensor standen én de lagere constante wis-functie weigeren dan totaal dienst. Bij Tesla lijken ze het probleem niet te kunnen vinden en ze willen de auto uiteraard pas weer meegeven als het 100% is opgelost.

Is iemand van jullie dit probleem wel eens tegengekomen? Erg vervelend om na zo'n korte tijd de auto alweer te moeten missen.
 
Allereerst hallo iedereen! Met veel plezier dit forum met één oog in de gaten gehouden totdat de Tesla 85D eindelijk werd afgeleverd.

Vorige week donderdag heeft m'n vader de auto in ontvangst mogen nemen (ik ben zelf nog maar een 21-jarige student), maar de auto staat nu al weer enkele dagen bij het service center. De ruitenwissers werken af en toe alleen in de hoogste stand en de beide sensor standen én de lagere constante wis-functie weigeren dan totaal dienst. Bij Tesla lijken ze het probleem niet te kunnen vinden en ze willen de auto uiteraard pas weer meegeven als het 100% is opgelost.

Is iemand van jullie dit probleem wel eens tegengekomen? Erg vervelend om na zo'n korte tijd de auto alweer te moeten missen.

Ten eerste feliciteer je vader ten tweede ik heb geen issues met de ruiterwissers gelukkig maar toen mijn 85D was afgeleverd is die in het begin ook een paar keer terug geweest tot grote frustratie maar alles netjes opgelost het is even doorbijten maar de moeite waard.
 
Wat heeft de "wind" te maken met je "rust" in de wagen? Als jij vindt dat je teveel rijwind hoort, dan moet je gewoon minder hard gaan! :rolleyes:

Gisteren was behalve de rijwind, de reguliere wind en regen dusdanig van DB niveau dat de fluisterstille motor niet opviel... [emoji4]
En ik wordt best rustig van lekker "cruisen" [emoji3][emoji56]
 
Iemand al problemen gehad aan het dak?

Met het recente stormweer/sneeuw heb ik gratis en voor niks een douche in mijn auto gehad. Het dak lekt, en verzamelt water in een gootje vermoed ik, en bij vertrek krijg je bij de eerste bocht gelijk alles in je gezicht. Bovendien rammelt het dak als gek, en gaat het niet meer open zonder hulp.

K.
 
Vorige week eindelijk een nieuwe drivetrain gekregen en verlost van de tocht bij het kleine raampje van het bestuurdersportier. Enorm verschil, de nieuwe drivetrain is gewoon weer lekker stil. Mijn panodak gaat ook hortend en stotend open (durf het al niet meer te openen) en dat zou ook gefixt worden. Blijkbaar niet gelukt, onderdelen zijn besteld. Men spreekt qua vervanging nu over "generatie 2.0" van het dak. Hopelijk dan geen problemen meer. Wagen mooi schoon ook bij het ophalen, dat maakte het rijden in een BMW 3 weer goed :smile:
 
Met het recente stormweer/sneeuw heb ik gratis en voor niks een douche in mijn auto gehad. Het dak lekt, en verzamelt water in een gootje vermoed ik, en bij vertrek krijg je bij de eerste bocht gelijk alles in je gezicht. K.

Heb ik ook af en toe. In SEC was gezegd dat dit veroorzaakt werd door troep in het gootje (vb. bladeren die in gootje gevallen zijn als dak lichtjes openstond). Herstelt in SEC en bij naar huis rijden in regen in bocht bijna thuis terug druppels op mijn hoofd. Dus niet echt opgelost, hoewel frequentie verminderd. Kijk voor alle veiligheid toch eens het gootje na.