Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels ook de beroemde Q DU. Alles weer lekker stil zoals het hoort; ben er blij mee!

Dat moeten ze bij het SeC dan toch ook weten? Waarom ze mij dan weer met een P hebben opgezadeld...

- - - Updated - - -

Inmiddels ook de beroemde Q DU. Alles weer lekker stil zoals het hoort; ben er blij mee!

Dat moeten ze bij het SeC dan toch ook weten? Waarom ze mij dan weer met een P hebben opgezadeld...
 
Dat moeten ze bij het SeC dan toch ook weten? Waarom ze mij dan weer met een P hebben opgezadeld...

Heb 17 december ook een nieuwe P versie gekregen. Vraag me af of er enorme verschillen zijn met de Q versie. Service was weer top. Elke keer doen ze net dat stapje extra wat ze opzich niet hoeven te doen. Je zou bijna hopen dat je weer een nieuwe drivetrain nodig gaat hebben ;-)
 
Dat moeten ze bij het SeC dan toch ook weten? Waarom ze mij dan weer met een P hebben opgezadeld...

Het is mogelijk dat ze meerdere revisies tegelijk testen "in the field". Niemand weet wat de exacte verschillen zijn tussen de revisies. Het verschil tussen P en Q zou een andere oplossing kunnen zijn voor hetzelfde probleem waarvan ze statistisch willen bepalen welke uiteindelijk de beste is. We zijn allemaal proefkonijnen. Niets aan te doen als je met leading edge technologie wil rijden. :rolleyes:
 
Ik heb ook al weer een lijst met klachten en de nodige problemen om een afspraak te maken om het gefixt te krijgen. Krijg sterk het gevoel dat ik steeds met een kluitje in het riet wordt gestuurd.
Wanneer is voor jullie de maat echt vol? Hoe lang gaan we nog doorgaan met drivertrains vervangen ramen vervangen, stoelen vervangen, dakken opnieuw uitlijnen, kraakjes en pieptjes verhelpen?
Kachel die er na een half uur mee ophoudt. Software updates die de teller standen onbetrouwbaar maken. 3G radio die na 1 minuut ermee stopt. Remmen die belaberd remmen.(Ik ben eerlijk gezegd blij dat de Tesla maar 200km/h gaat. Stel je voor dat hij 250 km/h rijd en je moet een noodingreep maken met deze kwaliteit remmen, nou dan weet ik nog niet zo 1,2,3). En ik kan nog wel even doorgaan met mijn lijstje.
Bij mij is de maat echt vol. Mijn gaat nog 1 x naar het service center en dan maar weer afwachten wat ze gefixt hebben....
Anders gaat hij in de verkoop na eerst alle auto vakbladen en testers uitgebreid geinformeerd te hebben.
En dan kan ik de Model X ook afbestellen. Ga ik toch maar voor een hybride Audi. Het is dan gewoon niet anders....
 
't is een beetje off-topic maar Audi Brussel bouwt vandaag zo'n 100.000 wagens, denk ik. 10 jaar geleden was het een VW-fabriek die 200.000 wagens bouwde. Iedereen vindt het schitterend nieuws dat Audi Brussel nu de nieuwe EV mag maken. Het kan ook de zachtste manier zijn om Audi Brussel zonder opspraak morgen te sluiten... "Wat? er is maar een markt voor 10.000 EVs, in plaats van de 100.000 wagens die we oprecht écht wilden maken in Brussel? Dat hadden we nu écht, éérlijk, hélémààl niet verwacht, en dus écht sorry daarvoor. Gelukkig hebben jullie in België subsidies voor economische werkloosheid, zoals nergens anders ter wereld bestaat; dat vinden we echt wel goed, als een van onze producten totààl overwacht niet werkt, en we daarmee een fabriek zachtjes kunnen sluiten via jullie belastinggeld onder het motto dat, sorry nogmaals, we te progressief waren, en de consument het niet begrepen heeft - en nogmaals, we hadden écht éérlijk helemààl niet verwacht dat we geen 100.000 EV's zouden verkopen in 2018".

Ik hoop echt dat ik het NIET bij het juiste eind heb. En dat kan natuurlijk: er is mogelijk een Europese markt voor het aantal EV SUV's dat Audi in Vorst wil bouwen in 2018, en als dat waar is, zal Audi Brussel niet alleen een succesverhaal zijn, maar zelfs een baanbrekend succesverhaal! Het zou trouwens ook goed nieuws zijn voor Tesla: hoe meer de EV aanvaard wordt als standaard, hoe meer Tesla ook wagens zal verkopen.
 
Last edited:
Ik heb een nov 2013 versie, en alhoewel ik een aantal kinderziektes heb gehad, ben ik nu heel tevreden. Het laatste punt wat erg lang duurde wat de drive train, maar dat is nu ook volledig ok. Geen piepjes en geen kraagjes meer, alles naar tevredenheid opgelost.

Doorsturen naar autobladen kun je natuurlijk overwegen als je daar zelf een goed gevoel bij hebt. Ik denk niet dat het wat uitmaakt, ik zou mijn energie inzetten op het oplossen van het probleem en het escaleren waar nodig. Heb je al eens contact gehad me de Nederlandse directie? Escaleren naar het Europese hoofdkantoor in Amsterdam? Advocaat een briefje laten sturen?

Maar inderdaad, wellicht kun je m beter verkopen, sommige relaties worden nooit meer zoal het was tijdens de wittebroodsweken. :)
 
Ik hoop echt dat ik het NIET bij het juiste eind heb. En dat kan natuurlijk: er is mogelijk een Europese markt voor het aantal EV SUV's dat Audi in Vorst wil bouwen in 2018, en als dat waar is, zal Audi Brussel niet alleen een succesverhaal zijn, maar zelfs een baanbrekend succesverhaal! Het zou trouwens ook goed nieuws zijn voor Tesla: hoe meer de EV aanvaard wordt als standaard, hoe meer Tesla ook wagens zal verkopen.

ik hoop ook dat je gelijk hebt. Ik maak me zorgen in hoeverre de bestaande Audi dealers in staat zijn om een auto te verkopen die ze veel minder gehad gaat opleveren. Het business model van dealers is gebaseerd op het onderhoud. Wat kost dat nog bij een EV? De norm is gezet door Tesla, en van 700 euro per jaar kun je geen dealer open houden. Dus welk belang zouden ze hebben bij de verkoop daarvan?
 
Van die 700e kan je geen dealer openhouden? Onderhoud van de amarok eens per 30k km is 400e , caddy lag nog lager en de up is een lachertje. De A4 die ik had zat rond de 350 per 30k km. Tesla is met het onderhoud qua prijs duur!. Anyway ik ben ook van mening dat tesla meer in kwaliteit moet steken anderzijds ik heb nu een vervang BMW 520d en dat rijdt voor geen meter in vergelijking met mijn 85d. Tja er is altijd wel
iets te zeiken ;)
 
Ik heb een nov 2013 versie, en alhoewel ik een aantal kinderziektes heb gehad, ben ik nu heel tevreden. Het laatste punt wat erg lang duurde wat de drive train, maar dat is nu ook volledig ok. Geen piepjes en geen kraagjes meer, alles naar tevredenheid opgelost.

Doorsturen naar autobladen kun je natuurlijk overwegen als je daar zelf een goed gevoel bij hebt. Ik denk niet dat het wat uitmaakt, ik zou mijn energie inzetten op het oplossen van het probleem en het escaleren waar nodig. Heb je al eens contact gehad me de Nederlandse directie? Escaleren naar het Europese hoofdkantoor in Amsterdam? Advocaat een briefje laten sturen?

Ik heb toch het idee dat ik een beerput optrek. Als ik ook de vele slechte reacties zie op de Facebook groepen. Het kan toch niet zo zijn dat we 100k+ betalen voor een auto die vol zit met kinderziektes, waar ook nog niet of nauwelijks wat mee wordt gedaan...
P.S. De servicemensen zijn en blijven aardige mensen maar ze kunnen het gewoon soms niet oplossen.
 
Ik heb toch het idee dat ik een beerput optrek. Als ik ook de vele slechte reacties zie op de Facebook groepen. Het kan toch niet zo zijn dat we 100k+ betalen voor een auto die vol zit met kinderziektes, waar ook nog niet of nauwelijks wat mee wordt gedaan...
P.S. De servicemensen zijn en blijven aardige mensen maar ze kunnen het gewoon soms niet oplossen.
Ik vind het wel jammer dat je via dit forum Tesla tot actie probeert aan te zetten (dan formuleer ik het nog netjes), zoals Rene al schrijft, probeer in dialoog te gaan met het management.

Een aantal van je kritiekpunten zijn ook niet terecht:

- Kachel die er na een half uur mee ophoudt.
Dat is geen bug, maar (serieus) een feature, als die kachel uren door blijft draaien, dan is je batterij zo leeg als je vergeten bent dat je hem aangezet had.

- 3G radio die na 1 minuut ermee stopt
Als je WiFi uitzet dan schakelt hij niet meer over van WiFi naar 3G als je weg rijdt.

- Remmen die belaberd remmen.
Dat is een EV probleem in het algemeen vanwege het vooral remmen via regen.
Zo af en toe goed hard remmen zorgt er voor dat de remmen weer prima zijn.

 
Ik vind het wel jammer dat je via dit forum Tesla tot actie probeert aan te zetten (dan formuleer ik het nog netjes), zoals Rene al schrijft, probeer in dialoog te gaan met het management.

Een aantal van je kritiekpunten zijn ook niet terecht:

- Kachel die er na een half uur mee ophoudt.
Dat is geen bug, maar (serieus) een feature, als die kachel uren door blijft draaien, dan is je batterij zo leeg als je vergeten bent dat je hem aangezet had.

- 3G radio die na 1 minuut ermee stopt
Als je WiFi uitzet dan schakelt hij niet meer over van WiFi naar 3G als je weg rijdt.

- Remmen die belaberd remmen.
Dat is een EV probleem in het algemeen vanwege het vooral remmen via regen.
Zo af en toe goed hard remmen zorgt er voor dat de remmen weer prima zijn.


+1, enkel punt 2 kan ik niet over oordelen omdat ik geen Tesla heb. Punt 1 en 3 zijn zeker waar en gelden ook voor andere merken (PIH's etc).