Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
<jank>

Woensdag mijn 90D opgehaald. Helaas wel paar dingetjes:

- Barstje in kunststof dingetje tussen de plafondlampjes
- Bluetooth connectie werkte niet goed met iPhone
- Tripplanner stuurde me vanuit Heemstede steevast over Aartselaar zodra er een supercharger nodig was. Ook als ik naar bijv. noord duitsland navigeer.
- Regensensor was niet in orde
- Bekleding passagierstoel vertoont meer kreukels dan men zou verwachten

Voor bovenstaande is de auto inmiddels in Amsterdam geweest. Alle punten behalve de kreukels zijn naar tevredenheid opgelost. Wat ik van die bekleding moet vinden weet ik nog niet. Ik vrees dat de kwaliteit hiervan gewoon ondermaats is en dat ik hiermee zal moeten leren leven.

Ik bemerkte nu alleen weer een resonantie in het rechterportier. Hoorbaar indien het volume op 6-7 staat, maar ook als je over een hobbeltje rijdt. Daar gaat men over een week naar kijken. Ik ga er vanuit dat dit ook gewoon opgelost wordt. Service is tot nu toe top.

</jank>


Resonantie in rechtervoordeur had ik ook, dan laten nakijken en sindsdien terug op andere frequentie, nu bij bas en over hobbels rijden maar eerst bij stemgeluid. Ondertussen ook in linkervoordeur, dashboard etc... Ik heb me erbij neergelegd na drie maanden en 15.000 km. Maar ik vraag me af of anderen de resonanties in de voordeuren hebben kunnen oplossen?
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
trekt vanzelf weg, is ontworpen als open structuur en niet afgesloten.

Ik heb ook begrepen dat waterdamp op zich geen probleem is. Je moet je zorgen maken als er druppels aan de binnenkant vormen, dat schijnt slecht te zijn voor de levensduur van de lampen. Dat kwam ik laatste tegen op internet nadat ik heb gezocht naar dit fenomeen. Het komt bij elk merk voor. Het is mij niet duidelijk waarom waterdamp niet slecht zou zijn, maar waterdruppels/ water wel slecht zijn voor de lampen.
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Het fenomeen kan als volgt fysisch verklaard worden. Bij het branden van de lampen warmt de lucht op en daardoor ontstaat een overdruk. Een deel van de lucht wordt uit de lamphouder geperst. En dan koelt het zaakje terug af en ontstaat een onderdruk. Er wordt lucht met vocht binnen getrokken die condenseert in de lamphouder.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Ivo-G and Steven
Het fenomeen kan als volgt fysisch verklaard worden. Bij het branden van de lampen warmt de lucht op en daardoor ontstaat een overdruk. Een deel van de lucht wordt uit de lamphouder geperst. En dan koelt het zaakje terug af en ontstaat een onderdruk. Er wordt lucht met vocht binnen getrokken die condenseert in de lamphouder.
Dan vind ik het wel raar dat mijn oude bakken van meer dan 10 jaar oud dat fenomeen niet hebben. Je zal maar juist naar de keuring gaan op een regenachtige dag afgekeurd is het vervolg.
 
<jank>

Woensdag mijn 90D opgehaald. Helaas wel paar dingetjes:

- Barstje in kunststof dingetje tussen de plafondlampjes
- Bluetooth connectie werkte niet goed met iPhone
- Tripplanner stuurde me vanuit Heemstede steevast over Aartselaar zodra er een supercharger nodig was. Ook als ik naar bijv. noord duitsland navigeer.
- Regensensor was niet in orde
- Bekleding passagierstoel vertoont meer kreukels dan men zou verwachten

Voor bovenstaande is de auto inmiddels in Amsterdam geweest. Alle punten behalve de kreukels zijn naar tevredenheid opgelost. Wat ik van die bekleding moet vinden weet ik nog niet. Ik vrees dat de kwaliteit hiervan gewoon ondermaats is en dat ik hiermee zal moeten leren leven.

Ik bemerkte nu alleen weer een resonantie in het rechterportier. Hoorbaar indien het volume op 6-7 staat, maar ook als je over een hobbeltje rijdt. Daar gaat men over een week naar kijken. Ik ga er vanuit dat dit ook gewoon opgelost wordt. Service is tot nu toe top.

</jank>
@BjörnTM ,

hoe heb jij zo snel een afspraak gekregen?
Het is ondertussen 10 dagen geleden dat ik mijn wagen heb afgehaald.
Aangezien ik onmiddellijk naar de bandencentrale moest wist ik na 3u al dat er een uitlijningsprobleem was en heb dat dezelfde dag gemeld.
Mijn DeS zei dat hij het ging doorgeven maar ik heb van de SeC nog steeds niks gehoord.
Volgende week doen we een trip van 1200km en de week nadien zal het +-4000km zijn. Had toch graag een beetje zekerheid gehad alvorens we vertrokken.

br,
Christian
 
Zien de wangen van de zetels bij iedereen zo hard af?
Na +-6000km ziet die er al niet meer uit. :(
(zwarte next gen stoelen)

Hier net hetzelfde. Ik heb het al gemeld aan het SeC maar geen antwoord mogen ontvangen. Voordat de 80000km op de klok staan mogen ze al het leder vervangen onder garantie. Het is trouwens omwille van gelijkaardige kwaliteitsproblemen dat ze de next gen achterbank niet meer leveren..
 
Ik heb toch ook een leder issue
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    306.5 KB · Views: 73