Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het probleem van de update failure is gevonden. Wederom sensoren die de geest hebben gegeven. Deze keer zijn het de sensoren die onderin de falcon wing doors zitten. Schijnbaar door vocht is hebben de sensoren er de brui aan gegeven. Toevallig ook aan de falcon wing deur waarbij de afwateringsafdichting niet (goed) aanwezig was (waardoor na een regenbui, bij het openen van de deur, een bak water de cabine in kwam).. zag laatst wel dat de kunstoffen strip aan de onderzijde van de deur een raar plekje had. Dat mysterie ook weer opgelost.
 
Na 2 jaar en 110 000 km geen DC laden meer.
IMG_20180323_173124.jpg
AC laden gaat nog, 2700 euro kostprijs , niets garantie ...

Had toch anders verwacht.
 
Heel de lader vervangen.
AC ging nog maar lieten weten dat die mogelijk ook snel gaat opgeven

Ik moet hem straks halen, weet nog niet wat ik ga doen, heb wel gezegd dat ik originele parts moet hebben zodat ik ze kan laten open vijzen om te kijken wat of hoe.


Iemand suggesties ? Had al aangegeven dat na slecgsl 2jaar wat vroeg is.
Ze zeiden iets dat zo een lader stuk kon gaan door problemen met stroomnet. Maar ik laad 90% van de tijd aan de SuC's omdat thuis laden niet (meer) kan.

Hadden part in stock, vond ik toch wat vreemd :) Mogelijk vaker dan gedacht?
 
Dat kan en moet uiteraard (veel) schappelijker geregeld worden.

Kom er maar in, @Wim S.
Vind ik ook, 2700 is inclusief werkuren. Nog geen invoice gehad, maar eigenlijk geen zin om te betalen. Maarja waar sta ik, nergens.

Moet wel zeggen, vrijdag om 17u30 binnen gedaan, direct na melding naar Tesla Gent gereden, loaner gehad door die van de sales. Vandaag fix, ging wel vlot, maar had in mijn opinie niet mogen gebeuren of anders opgelost worden.

Ondertussen kosten mijn km's mij meer als een luxe brandstof wagen, slechte reclame voor Tesla. Ook al heel de voormotor replaced en al zeker 5+ keer binnen geweest voor andere problemen (garantie)
 
Last edited:
Vind ik ook, 2700 is inclusief werkuren. Nog geen invoice gehad, maar eigenlijk geen zin om te betalen. Maarja waar sta ik, nergens.

Moet wel zeggen, vrijdag om 17u30 binnen gedaan, direct na melding naar Tesla Gent gereden, loaner gehad door die van de sales. Vandaag fix, ging wel vlot, maar had in mijn opinie niet mogen gebeuren of anders opgelost worden.
Achteraf sta je niet zo sterk in het weigeren van de kosten, dat is jammer.

Maar je mag van een twee jaar oude auto toch gerust verwachten dat een cruciaal onderdeel mbt het snelladen het niet begeeft na 110K km. Je hebt (om Wim te parafraseren) blijkbaar een non-conform product gekocht en beroept je het best daarop om alsnog tot een vergelijk te komen. In Europa werkt dat nu eenmaal zo; alle Amerikaanse bedrijven hebben daar nog wel eens moeite mee, van tijd tot tijd.
 
Het probleem is dat ik niet anders kon dan aanvaarden, lader was er al uit bij diagnose. Wagen zonder lader is niet echt bruikbaar, ging zelfs niet thuis geraken met huidige SoC


Net even gebeld, straks meer uitleg als ik hem ga ophalen wat juist vervangen is.

De service medewerker wist wel de vertellen dat er niet enkel naar de leeftijd moet gekeken worden maar ook naar het aantal km's.

Ze zei ook dat ze zich niet wou uitspreken over het supercharger gebruik en verhouding met gewoon laden. Superchargen is niet goed en slijt alles meer (voegde ze er ook aan toe)
 
Last edited:
Na 2 jaar en 110 000 km geen DC laden meer.
View attachment 289269
AC laden gaat nog, 2700 euro kostprijs , niets garantie ...
Had toch anders verwacht.
Na twee jaar mag een dergelijk onderdeel van de auto niet kapot gaan. Als dit zo was zou je op een levensduur van 10 jaar 5x zo'n vervanging nodig hebben. Duidt op een slecht ontworpen onderdeel waarvoor jij als consument, ook een professionele, niet hoeft op te draaien.

De beste werkwijze is Tesla te vragen een offerte te sturen. Zodra deze binnen is de discussie aangaan en zeggen dat een onderdeel niet aan een redelijk te verwachten levensduur voldoet. Het zogenaamde non-confirmiteitsbeginsel.

Tesla vragen de reparatie voor rekening van Tesla te laten komen. Maximaal zou ik 33% mee willen betalen.

Zou Tesla hier niet mee akkoord gaan, dan de zaak voorleggen aan de rechter. En niet alleen dreigen, maar echt doen.
Zou Tesla niet akkoord gaan met 1/3 van de reparatiekosten voor jou, dan de rechter een uitspraak vragen over het hele bedrag.

Als je de auto niet meekrijgt zonder het hele bedrag te betalen, dan op de rekening een aantekening plaatsen dat je onder protest betaalt.
Op een kopie daarvan Tesla laten tekenen dat zij kennis hebben genomen van je protest.
Als je onder protest betaalt behoud je alle rechten.

Thuisgekomen, Tesla een aangetekende brief sturen waarin je je eisen vastlegt. Geef Tesla twee weken om hierover een beslissing te nemen.

Laat tenslotte een advocaat een brief schrijven. Blijft Tesla weigeren, dan rest je alleen nog de weg naar de rechter.
Ik geef je een goede kans.
 
Last edited:
Rechtsbijstand bij de autoverzekering is enkel in geval van schade berokkend aan derden (of derden die jou schade hebben berokkend).
En een stand-alone rechtsbijstandverzekering dekt geen contractuele geschillen (hetgeen dit is).
Als je professioneel hebt gekocht (met de BVBA bijvoorbeeld), gelden de regels m.b.t. consumentenrecht niet (bvb verplichte twee jaar garantie).
Dan kan je enkel verborgen gebreken inroepen, maar de termijn waarbinnen je die kan inroepen, kan contractueel beperkt zijn (uiteraard heb ik, als jurist, de kleine lettertjes van Tesla niet gelezen toen het voor mezelf ging :) We'll sue the bastards als het nodig is :)
 
Wim S. Bedankt.

Net gebeld, dit kan enkel als de reparatie niet goed gebeurd is volgens mijn makelaar, dus als je weg rijdt en het probleem (of ander probleem) blijft voorkomen

Dan heb je een globale rechtsbijstandverzekering, die niks te maken heeft met de auto (B.A.) verzekering vermoed ik?
Als je dat hebt, én ze dekken uitzonderlijk toch contractuele geschillen (omdat je daarvoor hebt bijbetaald), is in jouw geval het probleem dat je 1) het schadegeval misschien niet hebt aangegeven vooraleer het hersteld werd(?) en 2) je de factuur betaald hebt en dus je "eigen" aansprakelijkheid hebt "aanvaard".

Als je het volgende keer helemaal volgens het boekje wil doen, moet je - vooraleer je laat herstellen - de discussie aangaan (hen aangetekend in gebreke stellen), als ze niet akkoord gaan om de herstelling zelf ten laste te nemen => naar de rechtbank gaan, gerechtsdeskundige vragen, onderzoek laten doen, nadien debat voor de rechtbank of dit een garantiegeval is of niet, etc... Nadeel: tijdens de ganse expertise (niet de ganse procedure) zal de auto bij Tesla blijven staan...
 
Dan heb je een globale rechtsbijstandverzekering, die niks te maken heeft met de auto (B.A.) verzekering vermoed ik?
Als je dat hebt, én ze dekken uitzonderlijk toch contractuele geschillen (omdat je daarvoor hebt bijbetaald), is in jouw geval het probleem dat je 1) het schadegeval misschien niet hebt aangegeven vooraleer het hersteld werd(?) en 2) je de factuur betaald hebt en dus je "eigen" aansprakelijkheid hebt "aanvaard".

Als je het volgende keer helemaal volgens het boekje wil doen, moet je - vooraleer je laat herstellen - de discussie aangaan (hen aangetekend in gebreke stellen), als ze niet akkoord gaan om de herstelling zelf ten laste te nemen => naar de rechtbank gaan, gerechtsdeskundige vragen, onderzoek laten doen, nadien debat voor de rechtbank of dit een garantiegeval is of niet, etc... Nadeel: tijdens de ganse expertise (niet de ganse procedure) zal de auto bij Tesla blijven staan...
In Nederland kun je onder protest betalen. Je krijgt de auto dan mee maar je rechten om verhaal te halen blijven bestaan.