Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zo reply van de service medewerker

Geachte heer,


Ik ben momenteel bezig met uw dossier. Later deze week mag u van mij antwoord verwachten.

Met vriendelijke groeten, cordialement, kind regards,

Het bewijs gevraagd (logs) wat stuk was aangezien nu de kosten voor mij onduidelijk zijn. Een AC lader (die perfect werkt) vervangen omdat DC laden niet werkt + waarom het al na 2 jaar defect is.
 
Zo reply van de service medewerker



Het bewijs gevraagd (logs) wat stuk was aangezien nu de kosten voor mij onduidelijk zijn. Een AC lader (die perfect werkt) vervangen omdat DC laden niet werkt + waarom het al na 2 jaar defect is.
Beste T.
Kunnen we iets afspreken?

Ik verwacht namelijk dat men wel bij zinne komt m.b.t. jouw reparatie. En dat je dus tot een voor jou acceptabel vergelijk weet te komen. Onderdeel van dat vergelijk zal zijn dat je de inhoud daarvan niet publiekelijk mag communiceren.

Vandaar dat ik de volgende codes voorstel:
- P*******: kosteloos opgelost
- L*******: alleen uren aangerekend
- K*****: forse korting over het gehele bedrag
- V*****: beperkte korting over het gehele bedrag

Uw missie, mocht u deze accepteren, is om deze code in een creatieve post te verwerken.

Prettige Paasdagen!
 
Last edited:
Beste T.
Kunnen we iets afspreken?

Ik verwacht namelijk dat men wel bij zinne komt m.b.t. jouw reparatie. En dat je dus tot een voor jou acceptabel vergelijk weet te komen. Onderdeel van dat vergelijk zal zijn dat je de inhoud daarvan niet publiekelijk mag communiceren.



Uw missie, mocht u deze accepteren, is om deze code in een creatieve post te verwerken.

Prettige Paasdagen!
(Deze boodschap kan nog 12 uur aangepast worden om deze codes te verhullen.)

Ik kan maar 1 rating geven helaas. Dus dan maar zo: like and funny
 
Last edited:
Gisteravond had ik wel een raar geval. De auto begon op de snelweg alle systemen uit te schakelen. Echt alle alarmen gingen af en werkelijk alle lampjes brandde. Resetten werkte niet. Bij een benzinestation even uit de auto gegaan en uitgezet, maar hielp niet echt. Verder rijdend begon ook de stuurbekrachtiging te stoppen en dat is in de binnenstad van Amsterdam echt niet grappig. Ik kreeg hem nog wel geparkeerd maar daar bleef hij in N staan, dus geen parkeerrem. Ik heb maar een steen achter de band gelegd om te voorkomen dat hij achteruit rolde. Vervolgens gooi ik de deur dicht en blijft de auto gewoon aan. Spotify bleef spelen, lampen aan, alles bleef het doen. Maar ik kwam er niet meer in. Dus Tesla maar bellen, maar daar hebben ze het kennelijk te druk want ik werd pas na 30 minuten te woord gestaan door Engelstalig iemand die me eigenlijk niet kon helpen en me vertelde dat ik maar zelf moest uitzoeken hoe ik de auto weggesleept krijg, omdat als ik niet in de auto was ze niets konden doen.
Dan maar lid geworden van de ANWB ter plekke. Die kreeg de auto uiteindelijk wel geopend, dus ik kon weer plaats nemen en ik dacht weer naar huis te kunnen rijden, maar de auto wilde echt niets meer. Alleen het middenscherm bleef gewoon aan. Tesla Road assisitance was daarna gewoon compleet onbereikbaar. Dus toch maar laten slepen. Dat is echt lastig als je niet kunt sturen. Uiteindelijk wel gelukt. vierenhalf uur later was ik weer thuis, zonder vervangend vervoer. Auto staat nog steeds bij de sleper.
Ik voelde me wel behoorlijk in de steek gelaten door Tesla Road assistance.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Oei, dat je door Tesla Road Assistance zo in de steek wordt gelaten is best ernstig (druk me nog vriendelijk zacht uit). Ik zou middels een brief toch wel even aan Tesla NL kenbaar maken dat dit niet een lekke band is, maar echt een levensgevaarlijke situatie is geweest en dat je daar niet afgepoeierd wenst te worden door het zelf maar uit te zoeken. (ik neem aan dat Tesla NL jouw uit nood genomen ANWB lidmaatschap wel eventjes rap gaat vergoeden??). Sterkte met de afhandeling van het probleem.






(Spotify en stoelverwarming, meer heeft de mens toch eigenlijk niet nodig:D)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Just out of curiosity, heb je een volledige power-off geprobeerd? Als de MCU nog wel werkt kan je die selecteren, dan blijven zitten en na 4 minuten de deur openen en de rem intrappen. Na power off hoor je de systemen een voor een uitschakelen (voor het eerst de AP computer horen blazen).

Inderdaad ernstige vastloper, misschien ook eens posten in het Engelstalige deel, daar zitten paar experts en Tesla leest daar mee.
 
Dus Tesla maar bellen, maar daar hebben ze het kennelijk te druk want ik werd pas na 30 minuten te woord gestaan door Engelstalig iemand die me eigenlijk niet kon helpen en me vertelde dat ik maar zelf moest uitzoeken hoe ik de auto weggesleept krijg, omdat als ik niet in de auto was ze niets konden doen.
Dan maar lid geworden van de ANWB ter plekke. Die kreeg de auto uiteindelijk wel geopend, dus ik kon weer plaats nemen en ik dacht weer naar huis te kunnen rijden, maar de auto wilde echt niets meer. Alleen het middenscherm bleef gewoon aan. Tesla Road assisitance was daarna gewoon compleet onbereikbaar. Dus toch maar laten slepen. Dat is echt lastig als je niet kunt sturen. Uiteindelijk wel gelukt. vierenhalf uur later was ik weer thuis, zonder vervangend vervoer. Auto staat nog steeds bij de sleper.

Wat een bizar verhaal Janwillem, dat een auto kapot gaat, balen maar ja het is een rijdende server, het kan kapot gaan. Maar dat je zo hopeloos in de steek wordt gelaten door Tesla is gewoon belachelijk. Ik zou IDD een melding maken via account support richting hoger manaagement. In idd, als Tesla het zo laat afweten moeten ze ook voor de kosten opdraaien. Dit kan echt niet.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Just out of curiosity, heb je een volledige power-off geprobeerd? Als de MCU nog wel werkt kan je die selecteren, dan blijven zitten en na 4 minuten de deur openen en de rem intrappen. Na power off hoor je de systemen een voor een uitschakelen (voor het eerst de AP computer horen blazen).

Inderdaad ernstige vastloper, misschien ook eens posten in het Engelstalige deel, daar zitten paar experts en Tesla leest daar mee.
Om de shutdown te kunnen doen moet hij in de P staan en die deed het niet meer.
 
Gisteravond had ik wel een raar geval. De auto begon op de snelweg alle systemen uit te schakelen. Echt alle alarmen gingen af en werkelijk alle lampjes brandde. Resetten werkte niet. Bij een benzinestation even uit de auto gegaan en uitgezet, maar hielp niet echt. Verder rijdend begon ook de stuurbekrachtiging te stoppen en dat is in de binnenstad van Amsterdam echt niet grappig. Ik kreeg hem nog wel geparkeerd maar daar bleef hij in N staan, dus geen parkeerrem. Ik heb maar een steen achter de band gelegd om te voorkomen dat hij achteruit rolde. Vervolgens gooi ik de deur dicht en blijft de auto gewoon aan. Spotify bleef spelen, lampen aan, alles bleef het doen. Maar ik kwam er niet meer in. Dus Tesla maar bellen, maar daar hebben ze het kennelijk te druk want ik werd pas na 30 minuten te woord gestaan door Engelstalig iemand die me eigenlijk niet kon helpen en me vertelde dat ik maar zelf moest uitzoeken hoe ik de auto weggesleept krijg, omdat als ik niet in de auto was ze niets konden doen.
Dan maar lid geworden van de ANWB ter plekke. Die kreeg de auto uiteindelijk wel geopend, dus ik kon weer plaats nemen en ik dacht weer naar huis te kunnen rijden, maar de auto wilde echt niets meer. Alleen het middenscherm bleef gewoon aan. Tesla Road assisitance was daarna gewoon compleet onbereikbaar. Dus toch maar laten slepen. Dat is echt lastig als je niet kunt sturen. Uiteindelijk wel gelukt. vierenhalf uur later was ik weer thuis, zonder vervangend vervoer. Auto staat nog steeds bij de sleper.
Ik voelde me wel behoorlijk in de steek gelaten door Tesla Road assistance.

Klinkt als mijn eerste 12V accu crash. Heb toen ook Tesla road side gebeld. Dat bood geen oplossing: auto stond in N, wilde niet in andere stand en was niet online uit te schakelen. Slepen zou op eigen kosten moeten. Dus maar de ANWB gebeld (nog altijd lid). Even gewacht tot de auto car off ging. Daarna keyless entry. Monteur koppelde 12V accu los, waarna de auto wel in Park en Drive ging. Daarna gewoon mee naar SeC kunnen rijden. Daar is alles uitgelezen enz, waarna alles het weer deed.
 
  • Informative
Reactions: Duke-U
@michelh Da’s eigenlijk wel belangrijke info. Bekend is wel dat de 12V accu ernstige storingen kan veroorzaken maar een interne kortsluiting in de accu die de spanning naar beneden trekt kan dus kennelijk zelfs - met de interne 12V lader die vanuit de hoofdaccu de 12V bijlaadt - de auto al rijdende volledig laten vastlopen.

Op het engelse deel staat een soortgelijk geval met een model 3. Daar was de consensus dat met een kleine noodstartset je de auto kon laten opstarten. En met een 9V batterijtje de frunk kan openen om bij die 12V accu te komen!