Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Jij bent inderdaad niet gedupeerd, A.
Maar hier wordt toch echt gesjoemeld. Als jouw referralcode wordt gebruikt bij aanschaf door iemand die je helemaal niet eens kent, is er echt wel iets mis. Het lijkt een ‘victimless crime’, maar er wordt bewust over de grenzen van het systeem heen gegaan. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Hier lijkt me niet zo veel mis mee. Als een nieuwe koper niet op de hoogte is van het referral programma of hij kent echt geen andere Tesla rijder dan is het toch prima dat verkoop de nieuwe eigenaar aan gratis Superchargen helpt ? En een vorige koper wordt enkele maanden later blij verrast met kado.
 
Dank je Paul. Zoek je nog een referral ? Ik heb een speciale aanbieding ;)
Nee, dank je. Er is maar één universeel toepasbare Nederlandse referralcode. Maar ook die geldt vast niet als ik een gebruikte Model S koop van mijn eigen BV.
Knipsel 012.PNG
 
PaulusdB Tenzij ...
- je eigenaar bent van Tesla Nederland B.V en die S de status van CPO heeft of...
- die S al onbeperkt superchargen heeft (en dat heeft-ie, gezien jouw tag). Als ie maar niet van Tesla account wisselt (en waarom zou je dat doen, zo lang de rekeningen betaald worden doet niemand daar moeilijk over. Het is niet verboden om de rekeningen die op naam van de BV binnenkomen privé te betalen en zelfs dat is op te lossen.)

Het kenteken staat hier echt helemaal los van! Als je dat overschrijft krijgt Tesla geen melding, sterker nog dat zou een inbreuk op de AVG zijn.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Als ze dit willen voorkomen moeten ze de referral voordelen alleen geven aan de code-eigenaar (de reeds Tesla bezitter), niet aan de code-gebruiker (de koper van de nieuwe auto)

Helemaal eens, zeker ook principieel. Weten jullie nog dat Musk zei dat er geen kortingen gegeven werden om iedere klant gelijk te behandelen? Dan moet dit ook snel verdwijnen. Wel mag je mi een klant die een klant voor je werft een beloning geven, exact zoals @Tozz aangeeft.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Hier lijkt me niet zo veel mis mee. Als een nieuwe koper niet op de hoogte is van het referral programma of hij kent echt geen andere Tesla rijder dan is het toch prima dat verkoop de nieuwe eigenaar aan gratis Superchargen helpt ? En een vorige koper wordt enkele maanden later blij verrast met kado.

Je moet wel echt een fan zijn om dit soort gedrag goed te keuren. Kun je als je een code gebruikt hebt zien van wie die code was?
 
View attachment 333360

Hij is nu plots weer tot leven gekomen, wel met de melding “batterij oplaadniveau zal beperkt zijn”. Het bereik is ook plots van 230km teruggelopen naar 144.

Klinkt als wat is gebeurd met de auto van @gelden niet?

Ik heb dit ook voorgehad. Was toen de BMS die niet meer goed werkte. Ik heb toen en refurbished 85 batterij gekregen. Was op 2 dagen opgelost. Veel succes!
 
Er werd navraag gedaan en de verkoper gaf aan dat hij al de referralcode van een ander had gebruikt, en dat ze de mijne nog later wel eens zouden gaan gebruiken. Dat is toch heel vreemd?
Ja, niet enkel vreemd, maar gewoon niet accepteerbaar. Als je kennis echt jouw code heeft vermeld moet men deze gebruiken. Ik kan wel zeggen dat het voorkomt dat mensen spontaan komen kopen, zonder code dus en dat ze dan wel als geste de code van iemand gebruiken. Zo doe je twee mensen plezier. Maar idd. moeten ze dan nu maar meteen jouw code gebruiken bij de eerstvolgende wagen (indien deze geen code had). Dezer dagen heb je veel kans hierop, gezien na 16 september het gratis superchargen wordt ingeperkt en dus mensen nog graag tijdig kopen. Succes!
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Switchen werkt niet tot 2 maal toe alleen statische tikken uit speakers en eenmaal vandaag alleen maar midden en hoog uit de speakers, lijkt mij geen buffer probleem.
Statisch tikken vanuit de speakers was bij mij al enkele maken de voorbode van een audio storing; geen geluid(signalen) en even later beide displays ‘vast’. Probleem deed zich in augustus voor tijdens 2 roadtrips naar Italie.
 
Dat zijn de lamellen van de koeling. Niet fataal, het SuC kan ze met de beurt stiller maken. Zit naast de mistlampen, ze gaan open bijv. als je supercharged.

Vandaag spontaan (had een afspraak in Arnhem) bij de SEC langsgegaan. Ondanks geen afspraak en lunchtijd toch meteen geholpen. Het bleek de compressor van de AC te zijn die aanliep. Deze moet worden vervangen. Het leveren zal twee tot drie weken duren. Tot die tijd “het liefst zo min mogelijk airco”. Met een blik op de weersverwachting weet je dan dat het spannend wordt.

Ook de achteruitrijcamera die kuren heeft wordt dan gelijktijdig vervangen.

Enerzijds verbaasd dat een onderdeel, dat volgens Arnhem wel vaker kuren vertoond, zo lang nodig heeft om te leveren. Anderzijds snel, duidelijk en vriendelijk geholpen, ondanks geen afspraak.
 
twee weken? Da’s supersnel in Teslaland. Ik heb maanden gewacht op een DC DC converter. Die schijnt per flessenpost te komen. Bijna alle onderdelen moeten op VIN worden besteld. En dan moet je geluk hebben dat niet iemand in Noorwegen t zelfde onderdeel nodig heeft, want dan gaat ie meteen door.
Enerzijds verbaasd dat een onderdeel, dat volgens Arnhem wel vaker kuren vertoond, zo lang nodig heeft om te leveren. Anderzijds snel, duidelijk en vriendelijk geholpen, ondanks geen afspraak.
 
twee weken? Da’s supersnel in Teslaland. Ik heb maanden gewacht op een DC DC converter. Die schijnt per flessenpost te komen. Bijna alle onderdelen moeten op VIN worden besteld. En dan moet je geluk hebben dat niet iemand in Noorwegen t zelfde onderdeel nodig heeft, want dan gaat ie meteen door.

Dat vergelijk is niet eerlijk, Eddy. Jij hebt veel meer ervaring met je Tesla uit 2013, ik sta nog maar aan het begin van mijn “onderdelen-lijdensweg”. Juist in dit draadje (Janken...) moet ik die maagdelijke verbazing toch kwijt kunnen?

Over maximaal 5 jaar zal ik dan vermoedelijk net zo’n berustende geduldenaar zijn als jij...
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Vandaag spontaan (had een afspraak in Arnhem) bij de SEC langsgegaan. Ondanks geen afspraak en lunchtijd toch meteen geholpen. Het bleek de compressor van de AC te zijn die aanliep. Deze moet worden vervangen. Het leveren zal twee tot drie weken duren. Tot die tijd “het liefst zo min mogelijk airco”. Met een blik op de weersverwachting weet je dan dat het spannend wordt.

Ook de achteruitrijcamera die kuren heeft wordt dan gelijktijdig vervangen.

Enerzijds verbaasd dat een onderdeel, dat volgens Arnhem wel vaker kuren vertoond, zo lang nodig heeft om te leveren. Anderzijds snel, duidelijk en vriendelijk geholpen, ondanks geen afspraak.
Vroeger Karel, heel vroeger, toen hadden we geen AC. Toen reden we in de zomer met de ramen open. En we hebben het overleefd!!
 
  • Like
Reactions: Karel and PaulusdB