Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het klopt wel wat er gezegd wordt ze zijn te makkelijk. Toen ik hier ooit zei dat als ik zou zeggen dat een auto 115K kosten of 170K en dat meerdere jaar salarissen waren van een tesla medewerker dan was ik een aso of had ik het hoog in mijn bol. Ik heb zelf een X van 169K en daar zijn gelukkig weinig zaken mee mis wel het vervelende geluid bij het optrekken de assen deze worden nu vervangen na 6 maanden en 14000KM. Tja niet echt een oplossing daar de nieuwe assen ook weer hetzelfde probleem gaan doen. Dit wordt nog wel een dingetje met de advocaat als dit euvel niet permanent kan worden opgelost maar dat komt met de tijd wel. Zelf heb ik ook last van het kraken van de schokbrekers voor als ik over een heuvel ga dit moet ook opgelost worden. De wachttijden bij de SEC lopen inderdaad op en Tesla moet hier actie op ondernemen net als onderdelen die niet voldoende op voorraad zijn.

Zelf heb ik nog geen hele nare ervaringen gehad en is het tot dusver netjes maar de realiteit is bij sommige tesla medewerkers wel ver te zoeken. Ik zal mijn X in iedergeval voor de komende 4,5 jaar nog rijden en zal daarna kijken wat er dan beschikbaar is.
 
Het klopt wel wat er gezegd wordt ze zijn te makkelijk. Toen ik hier ooit zei dat als ik zou zeggen dat een auto 115K kosten of 170K en dat meerdere jaar salarissen waren van een tesla medewerker dan was ik een aso of had ik het hoog in mijn bol. Ik heb zelf een X van 169K en daar zijn gelukkig weinig zaken mee mis wel het vervelende geluid bij het optrekken de assen deze worden nu vervangen na 6 maanden en 14000KM. Tja niet echt een oplossing daar de nieuwe assen ook weer hetzelfde probleem gaan doen. Dit wordt nog wel een dingetje met de advocaat als dit euvel niet permanent kan worden opgelost maar dat komt met de tijd wel. Zelf heb ik ook last van het kraken van de schokbrekers voor als ik over een heuvel ga dit moet ook opgelost worden. De wachttijden bij de SEC lopen inderdaad op en Tesla moet hier actie op ondernemen net als onderdelen die niet voldoende op voorraad zijn.

Zelf heb ik nog geen hele nare ervaringen gehad en is het tot dusver netjes maar de realiteit is bij sommige tesla medewerkers wel ver te zoeken. Ik zal mijn X in iedergeval voor de komende 4,5 jaar nog rijden en zal daarna kijken wat er dan beschikbaar is.
Vraag je SeC bij het vervangen van je assen de auto " iets lager te laten zetten" dan ben je van je "shudder" af. Werkte ook bij mijn 180K MX.......
 
  • Like
Reactions: Glitch
Het leek me duidelijk dat mijn verzoek sloeg op het gebekvecht tussen twee forumleden. Schijnbaar niet. Het ging uiteraard niet over het 'janken over tekortkomingen', dat mag iedereen naar hartelust doen en daar heeft een moderator verder ook niets over te zeggen.
Volgens mij is er sprake van een fittie tussen svbladel en Tesla (volgens mij nog terecht ook), alleen ventileert hij dat op nogal nadrukkelijke wijze op dit liefhebbersforum. Kennelijk in de hoop dat er iemand van Tesla meeleest. Ik denk dat hij met een wat andere toon steun en hulp vanuit deze community kan verwachten. Dus inderdaad, laten we hier lekker verder janken over tekortkomingen, dan kan deze discussie verder in knorrigheden, afnemend serviceniveau of, beter, beëindigt worden op een bureau/werkplaats van Tesla...
 
  • Like
Reactions: job-lek and ebullio
Ik begrijp wel wat je bedoeld.

Mijn S100D uit September 2018 zit nog vol met schoonheidsfoutjes. Hij doet het goed, maar:

- Raar geluid bij voor as met hard optrekken
- Bonk geluid voorin als ik over drempel ga
- Uitlijning van panelen klopt niet
- Deurhendels uitlijning klopt niet


Mijn MS75 van eind september '18 had precies dezelfde mankementen. Maar die mocht ik halverwege november al brengen naar SEC Tilburg om in orde te laten maken. Raar dat er zo veel maanden over heen moeten gaan bij jou?
 
Het klopt wel wat er gezegd wordt ze zijn te makkelijk. Toen ik hier ooit zei dat als ik zou zeggen dat een auto 115K kosten of 170K en dat meerdere jaar salarissen waren van een tesla medewerker dan was ik een aso of had ik het hoog in mijn bol. Ik heb zelf een X van 169K en daar zijn gelukkig weinig zaken mee mis wel het vervelende geluid bij het optrekken de assen deze worden nu vervangen na 6 maanden en 14000KM. Tja niet echt een oplossing daar de nieuwe assen ook weer hetzelfde probleem gaan doen. Dit wordt nog wel een dingetje met de advocaat als dit euvel niet permanent kan worden opgelost maar dat komt met de tijd wel. Zelf heb ik ook last van het kraken van de schokbrekers voor als ik over een heuvel ga dit moet ook opgelost worden. De wachttijden bij de SEC lopen inderdaad op en Tesla moet hier actie op ondernemen net als onderdelen die niet voldoende op voorraad zijn.

Zelf heb ik nog geen hele nare ervaringen gehad en is het tot dusver netjes maar de realiteit is bij sommige tesla medewerkers wel ver te zoeken. Ik zal mijn X in iedergeval voor de komende 4,5 jaar nog rijden en zal daarna kijken wat er dan beschikbaar is.

Ja, die levering van onderdelen moeten ze snel wat aan doen. Mijn voorruit moet worden vervangen (steen erop, niet gemerkt dat die een flinke put had geslagen en bij de omslag naar koud weer is er nu ineens een barst in getrokken, die nu al een meter lang is en dagelijks nog wat groeit. Autototaalglas zegt dat er pas op 7 februari een nieuwe ruit kan worden geleverd door Tesla, dus ik moet nog een paar weekjes zo doorrijden. Het kan geen kwaad, zegt de specialist, maar toch.

Ik heb goede hoop dat de mysterieuze enorme hal die Tesla in Lathrop aan het bouwen is, en de nieuwe distributiehal die Tesla in Tilburg in gebruik neemt, gebruikt gaan worden als centrale onderdelendepots voor Noord-Amerika en Europa, waar alle denkbare onderdelen in voldoende aantallen worden opgeslagen, die ze van daaruit binnen 1-2 dagen naar elk servicecentrum of schadeherstelbedrijf kunnen sturen.
 
Mijn MS75 van eind september '18 had precies dezelfde mankementen. Maar die mocht ik halverwege november al brengen naar SEC Tilburg om in orde te laten maken. Raar dat er zo veel maanden over heen moeten gaan bij jou?
Het is meer dat ik het zo veel tijd vind kosten om naar SeC te gaan, weer terug en later weer terug. Kost toch weer 1,5 dag die ik er niet graag aan besteed.

Groningen ben ik dan toch voor enkele dagen en heb de auto niet nodig.
 
Klein jankje van mijn HPWC.

Volgens mij heeft ie het te koud...

xjObYSup8TzmYGvR2UE6ndfB6Z6YnWoKzTSRCzejlbUh4seQDIK9mLTObiQHDCt6SM2AVp4qptIPkUos439VbvTgX059T2ikOPyN8s02THaQwqUVFyq35cXLstfyAkseaEgcvHRmehX8szTMIaLQH5tArc1z


Nog nooit eerder gezien.
Overigens wordt gewoon met normale snelheid geladen.

Ik heb het idee dat het misschien te maken heeft met ‘het knopje’ dat bevroren is.
Moest vannochtend vanuit de auto een unlock van de laadkabel doen.

EDIT: Toch maar even de kou getrotseerd. :oops: Auto had gewoon gelijk. Ik had de kabel slecht ingestoken. Oranje laadpoort.

Niets meer te janken. Hoewel, deze foutmelding was eigenlijk wel een push alert waardig geweest.
 
Last edited:
Ja, die levering van onderdelen moeten ze snel wat aan doen. Mijn voorruit moet worden vervangen (steen erop, niet gemerkt dat die een flinke put had geslagen en bij de omslag naar koud weer is er nu ineens een barst in getrokken, die nu al een meter lang is en dagelijks nog wat groeit. Autototaalglas zegt dat er pas op 7 februari een nieuwe ruit kan worden geleverd door Tesla, dus ik moet nog een paar weekjes zo doorrijden. Het kan geen kwaad, zegt de specialist, maar toch.

Ik heb goede hoop dat de mysterieuze enorme hal die Tesla in Lathrop aan het bouwen is, en de nieuwe distributiehal die Tesla in Tilburg in gebruik neemt, gebruikt gaan worden als centrale onderdelendepots voor Noord-Amerika en Europa, waar alle denkbare onderdelen in voldoende aantallen worden opgeslagen, die ze van daaruit binnen 1-2 dagen naar elk servicecentrum of schadeherstelbedrijf kunnen sturen.

Een van de problemen die tesla heeft met onderdelen is dat er bv. 700 deurhendels nederland binnen komen echter heeft SEC Amsterdam er al 500 in bestelling staan dus dan blijft er weinig over als voorraad. De leveranciers van Tesla schijnen tegen het max aan te lopen en dat alles direct voor nieuwe autos gebruikt wordt deze info enkel van een Sec medewerker. Issue is bv. wel dat ik schade heb aan mijn X de zwarte trim is kapot (auto tegenaan gereden en doorgereden) echter kan de schade herstel geen datum geven wanneer het binnenkomt. Ik rij nu dus met een auto van 170K met schade en herstellen tja misschien volgende week of misschien over 3 maanden te kansloos eigenlijk.
 
Even janken over tekortkomingen... van de BMW i3 van mijn vrouw. Ze moppert over een auto die met geen mogelijkheid warm wil worden, zelfs niet op stand 28 graden. Het ontwasemen duurt een kwartier. En dan natuurlijk nog het ruiten krabben, want er is geen app met voorverwarm-functie. Ze kijkt jaloers hoe ik elke ochtend in een warme auto zonder ijs op de ramen stap.
 
Een tekortkoming is een groot woord maar het kan beter.
In de oude app kon je je verwarming aan zetten en met de oude app ging hij vanaf ca. 5C ook defrosten en ging ook de achterruitverwarming en dus ook de spiegelverwarming aan.
Prima zou je zeggen maar in nieuwe app is het maar afwachten...

Zelfs met -4C in het interieur ging alleen de verwarming aan en niet de defrost en de achterruitverwarming.
Na >15min voorverwarmen was het heerlijk warm in de auto en waren de ruiten en spiegels nog steeds bevroren.
Kon mijn vrouw wel alvast warm zitten maar mocht ik alsnog naar buiten met een ijsschrapper.

Een andere keer met maar -2C in de auto ging wel de defrost vanzelf aan maar niet de achterruitverwarming.

Beide keren stond hij aangesloten op de TWC.

Handiger zou het dan ook zijn als je het ook feitelijk zelf kunt instellen.
 
Een tekortkoming is een groot woord maar het kan beter.
In de oude app kon je je verwarming aan zetten en met de oude app ging hij vanaf ca. 5C ook defrosten en ging ook de achterruitverwarming en dus ook de spiegelverwarming aan.
Prima zou je zeggen maar in nieuwe app is het maar afwachten...

Zelfs met -4C in het interieur ging alleen de verwarming aan en niet de defrost en de achterruitverwarming.
Na >15min voorverwarmen was het heerlijk warm in de auto en waren de ruiten en spiegels nog steeds bevroren.
Kon mijn vrouw wel alvast warm zitten maar mocht ik alsnog naar buiten met een ijsschrapper.

Een andere keer met maar -2C in de auto ging wel de defrost vanzelf aan maar niet de achterruitverwarming.

Beide keren stond hij aangesloten op de TWC.

Handiger zou het dan ook zijn als je het ook feitelijk zelf kunt instellen.
Mischien ben ik daar wat te makkelijk in, ik stel voorverwarming in op maximaal verwarmen (doordrukken tot voorbij 27graden, dan staat er HI of HOOG). En vlak voor vertrek weer op +-21 graden.
 
Een andere keer met maar -2C in de auto ging wel de defrost vanzelf aan maar niet de achterruitverwarming.

Beide keren stond hij aangesloten op de TWC.

Handiger zou het dan ook zijn als je het ook feitelijk zelf kunt instellen.

Begrijp ik het goed dat de software zelfstandig besluit om de achterruit (en spiegel)verwarming aan te zetten als je voorverwarmt, afhankelijk van de buitentemperatuur? Hoe koud moet het dan worden?
Ik heb een paar weken geleden rechtsboven in de app wel een tekentje van de achterruitverwarming gezien en kon dat toen (dacht ik) aan en uit zetten. Maar de laatste dagen nu ik het echt nodig heb is dat icoontje nergens meer te bekennen.