Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
740 euro voor een beurtje. Toch best apart...

Zitten er nieuwe banden en remblokken bij?

EV zou toch goedkoop in onderhoud moeten zijn?
Als ze alles zouden doen wat in de beurt is omschreven dan is het minder dramatisch. Maar, per saldo nog steeds veel te duur.
De ruitenwissers, evenals de APK, heb ik bij Kwikfit laten doen. Tesla heeft me aangeboden de rekening daarvan te betalen.
 
Als ze alles zouden doen wat in de beurt is omschreven dan is het minder dramatisch. Maar, per saldo nog steeds veel te duur.
De ruitenwissers, evenals de APK, heb ik bij Kwikfit laten doen. Tesla heeft me aangeboden de rekening daarvan te betalen.
Doet Tesla geen APK? Verbaasde me sowieso dat ook een Tesla gekeurd moet worden maar zal dan wel met banden en remmen te maken hebben.
 
Doet Tesla geen APK? Verbaasde me sowieso dat ook een Tesla gekeurd moet worden maar zal dan wel met banden en remmen te maken hebben.
Tesla A'dam deed dit wel tot de brand in september vorig jaar. Na een grote calamiteit, een brand die een APK locatie verwoest is er zo een, wordt de licentie - al dan niet tijdelijk - ingetrokken. Tesla A'dam is bezig dit weer te regelen.
Een 40.000 km beurt bevat alle controles die ook voor een APK worden gedaan. Nu wordt de klant met extra kosten opgezadeld omdat alle controles die bij Tesla gebeurd zijn, opnieuw bij een APK garage gebeuren.

Een APK bij Kwikfit kost, als ANWB lid, maar 10 euro.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Die zullen ongetwijfeld ook hun dingen hebben hoor, maar de kwaliteit, service en het rijbereik is zowieso beter dan de MX75D welke goedkoper is....

ps: ik ben enkel gefrustreerd door mijn machteloosheid....... Mijn excuses
Ik begrijp je frustratie en ga er van uit dat je al tot op het hoogst bereikbare niveau geëscaleerd hebt bij Tesla.
Wat ik denk als ik zo een tirade tegen tesla lees, is dat het doel ervan in eerste instantie is de meelezende Tesla medewerkers te chanteren om zo in beweging te komen. Er zijn in het verleden al eens personen geweest die daarvoor speciaal een account geopend hebben en na het gal spuwen weer verdwenen. Ik hoop overigens oprecht dat de issues met je X opgelost worden.
 
Ik begrijp je frustratie en ga er van uit dat je al tot op het hoogst bereikbare niveau geëscaleerd hebt bij Tesla.
Wat ik denk als ik zo een tirade tegen tesla lees, is dat het doel ervan in eerste instantie is de meelezende Tesla medewerkers te chanteren om zo in beweging te komen. Er zijn in het verleden al eens personen geweest die daarvoor speciaal een account geopend hebben en na het gal spuwen weer verdwenen. Ik hoop overigens oprecht dat de issues met je X opgelost worden.
Dit is toch echt geen chantage. Deep inside moet je met hem mee voelen. Ik wel in elk geval.
 
Ik ben netjes, begripvol etc geweest, maar na maanden lang genegeerd te worden moet je aso en bijdehand blijkbaar worden.
Heel jammer eigenlijk. Maar uiteindelijk moet je jezelf er aan overgeven want dan ook krijg je weinig service. Ze hebben gewoon het lak aan je. (dezelfde kwaliteit lak als mij X)

ps: Hier leest Tesla ook gewoon mee. Mijn Eigen onderwerpen staan niet meer in mijn profielpagina. Ook apart.

Ps: is er iemand die weet hoe ik mijn Beta versie kan vervangen door Versie 9.0 op mijn X? (engelstalig)
Ik krijg geen updates oid via mijn beeldscherm of app.

Ik begrijp je frustratie. En die moet je hier gewoon kunnen uiten. Tesla heeft geen enkele invloed op wat je hier schrijft, dit forum is volledig onafhankelijk. En een ander zit er ook niet aan. We laten niet zomaar onderwerpen verdwijnen!

Jammer dat de service bij Tesla tegenwoordig te wensen overlaat (al heb ik er zelf nog geen slechte ervaringen mee, maar ik heb dan ook nauwelijks issues).

Ik vrees wel dat je niet in de schoenen van de I-Pace eigenaren wilt staan. Want die hebben niet alleen te kampen met een tegenvallend bereik en slechte laadervaringen, maar zullen vast ook nu of spoedig met service-wachttijden worden geconfronteerd. Ik kan me althans niet voorstellen dat de Jaguar-dealers voorbereid zijn op de perikelen na uitlevering van liefst 3,500 auto's in korte tijd.
 
Vanmorgen was het een begin van een winter, maar de tesla slaagde niet echt voor dit “winterzuchtje”. Eerst moest ik de deuren “losrukken” en toen dat gelukt was, kreeg ik ze niet meer dicht. Na wat duwwerk, dacht ik dat ik er was, maar toen klapte de buitenspiegels niet uit. Uiteindelijk ben ik maar met dichtgeklapte spiegels gaan rijden (dit hadden meer mensen gedaan, begreep ik) Ik had de wagen redelijk lang van te voren opgewarmd.
 
maar toen klapte de buitenspiegels niet uit. Uiteindelijk ben ik maar met dichtgeklapte spiegels gaan rijden (dit hadden meer mensen gedaan, begreep ik) Ik had de wagen redelijk lang van te voren opgewarmd.

Dit had ik een paar weken geleden toen het 2 nachten op rij vroor: bleek dus alleen verwarming binnen aangesprongen te zijn, niet de verwarming extern (die gekoppeld is aan de achterruit, als ik het goed begrepen heb). Dus spiegels waren niet ijsvrij Na een reboot van de auto, heb ik de nacht er op geen problemen meer gehad met de spiegels (waren netjes ijsvrij en klapten prima in en weer uit. Eens kijken hoe het de komende week uitpakt, anders blijven de spiegels gewoon uitgeklapt in de winter (met de parkeervakken hier kan dat prima). Volgens mij draaide ik toen nog 46.2 of zelfs 42.x , dat weet ik niet meer zeker.
 
Vanmorgen was het een begin van een winter, maar de tesla slaagde niet echt voor dit “winterzuchtje”. Eerst moest ik de deuren “losrukken” en toen dat gelukt was, kreeg ik ze niet meer dicht. Na wat duwwerk, dacht ik dat ik er was, maar toen klapte de buitenspiegels niet uit. Uiteindelijk ben ik maar met dichtgeklapte spiegels gaan rijden (dit hadden meer mensen gedaan, begreep ik) Ik had de wagen redelijk lang van te voren opgewarmd.

Ik had vanmorgen ook dat de spiegels vastgevroren zaten.
Er lag een paar mm vastgevroren hagel en natte sneeuw op de auto.
Eigenlijk niet heel raar dat er wat vast zat.

Een klein beetje het ijs verwijderen en met de hand even geholpen en de spiegels stond weer netjes uit.
Met dicht geklapt spiegels gaan rijden zo ik i.i.g. nooit doen.
 
Hoi lieve @svbladel
Gezien je opmerkingen en overduidelijk frustratie wat jij er deze ochtend hebt uitgegooid (10+ posts ik deze ochtend met alleen maar rants is echt niet nodig lijkt me...)

Kan je mij vertellen wat er dan mis is? Enigszins objectief en logissche volgend. Linkje of opsomming (mischien heb ik het gemist wat nu het issue is in je communicatie???)

Als je al iets wil bereiken lukt je dat niet zo als je nu je profileert.

Het helpt echt niet kinderachtige opmerkingen cq vergelijkingen te maken die volslagen idioot zijn. Serieus je opmerkingen gaan echt nergens over dus laat dat aub. We zitten hier allemaal met gezond stel hersens.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Mijn linkerspiegel bleef ook hangen maar wat ook apart is dat sinds vandaag als ik na de R weer de D aanzet de camera aanblijft. Die moet ik dan ook wegklikken. Bekend euvel?
Ook Spotify heeft ineens kuren.

Dat van die camera had ik inderdaad ook vandaag...
Ik zou graag een firmware hebben waarin alles werkt, hierna de mogelijkheid om er voor te kunnen kiezen om deze te behouden.
 
Last edited:
Vanmorgen bij mij ook beide spiegels vastgevroren en de parkeerhulp deed het ook niet: "parkeerhulp niet beschikbaar" omdat de sensoren helemaal onder het ijs zaten.

Ik zag op T&T Tesla van Ove Kröger dat je de spiegels aan de onderzijde bij het scharnierpunt kunt inspuiten met WD40 en dat ze dan niet meer zouden vastvriezen. Dat heb ik zojuist maar even gedaan en de S toch in de garage gezet.

Die WD40 zou best wel eens kunnen helpen. Ik heb een foto van een gedemonteerde spiegel gezien en inderdaad zat daar nogal wat zout en pekel op het scharnierpunt. Daar kan dus heel wat water bij en dat bevriest bij dit weer natuurlijk.
 
Last edited: