Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Overigens vind ik het aantal kleine bugs dat ik tegenkom best wel talrijk. Schermen die soms niet aangaan, auto in slaapstand terwijl ik die functie UIT heb staan, muziek die niet meer werkt (pas ná reset weer), Bluetooth die soms hapert, chargeport die niet wil unlocken via de sleutel. Met mijn Lexus heb ik in 5 jaar nooit zoiets gehad. Nou kan ik er wel mee leven, maar het is wel wonderlijk dat deze auto zoveel prijzen in de wacht sleept. Er is duidelijk vooral beoordeeld op het game changing element.

Ps: mijn Lexus had dan ook geen 17" iPad, geen chargeport en geen goede audio-koppeling.
 
Mijne gaat 24 januari naar Tilburg vanwege de brom.

geen zin om even langs Oosterhout te rijden op 14.01 ?
Dan hebben we al zeker èèn iemand die de brom heeft als "brom-referentiepunt".
En kunnen we meteen vergelijken met is3.

Als compensatie mag je gratis vol laden. :wink:

- - - Updated - - -

Ik wil de i3 wel eens zien!

Oplossing : Seth komt met de S, de vrouw met de I. :smile:

Of omgekeerd. We zijn flexibel.
 
Dirk wil wel even met mijn kinderen naar de McD denk ik? ;)

Ik wil gerust even babysitten. Maurice zal wel mee naar MacDo komen. (toch?).. maar we hebben nog werk ook.... Het zal snel mei zijn.

- - - Updated - - -

Wat is er precies los de 14e trouwens? Ik heb weer iets gemist blijkbaar.

E-Rally voorbereiding.

Overigens : @allen die op 14.01 na 19u willen laden en geen plaats vinden : we zitten in het AC.
 
Hier een paar kleine punten: zoals gezegd "de brom", beide voorportieren sluiten bij zacht dichtgooien niet goed, moeten dus afgesteld worden, af en toe geen radio en DAB+ (wel internet radio en muziek via Iphone), bekleding achter onder stoel laat los en af en toe condens in rechter achterlicht.
Ik wacht met het openen van Forepark voor het maken van een afspraak.
 
Bij mij begint de chrome strip aan de bestuurdersdeur een beetje los te komen. Niet echt dramatisch, maar moet wel een keertje naar gekeken worden.

Verder heb ik afgezien van de rampzalige DAB en FM ontvangst helemaal niets te klagen! Bluetooth en WiFi werken altijd en hoef nooit te rebooten.

11.000km and counting :)
 
Een collega van mij heeft een frequentie analyse gemaakt van een opname van de brom die ik met mijn iPhone heb gemaakt.
Snelheid was ca. 130 km/uur. Omdat de opname met een iPhone van slechte kwaliteit is en erg gecomprimeerd is moest hij een paar trucs uithalen.
De brom blijkt bij deze opname tussen de 165 en 170 Herz te liggen.

Dit is een frequentie die vrijwel overeenkomt met de omwentelingssnelheid van de elektromotor bij 130 km/uur.

Immers:
Diameter van de 245/45R19 banden is 70cm.
Banden zijn iets ingedrukt, dus de diameter is iets kleiner, ik denk 1 cm minder.


De omtrek van de band is 3,14 x 0,69 = 2,17 meter
De snelheid is 36,11 m/s ( 130 km/uur)
Het toerental van de band is 36,11 / 2,17 = 16,64 Herz.
Het toerental van motor is 16,64 x 9,73 = 162 Herz. (9,73 is de overbrenging verhouding)

Een mogelijke conclusie is nu dat de brom wordt veroorzaakt door een onbalans van de elektromotor (resonantie).

Tesla Brom.png
 
We kunnen in dit topic wel janken, maar had vandaag mijn afspraak om 2 isues van tijdens de levering (naast de ontbrekende adapter dan) op te lossen. En de eenvoudige conclusie is dat het is opgelost! De lijmresten op de kleine driehoekige ruitjes zijn met een soort van thinner er afgehaald, en de piepende dakhemel is met een extra schuimpje ook opgelost.
Als extraatje hebben ze hem nog eens gestofzuigd (was eigenlijk al langer nodig :wink:)