Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
In de handleiding staat dat piepende remmen betekend dat ze vervangen moeten worden. Maar dat lijkt me erg snel?

Hoewel de een er meer last van lijkt te hebben dan de ander, begrijp ik dat het een typisch Brembo probleem is dat versterkt wordt doordat we de remmen zo weinig gebruiken door de re-gen. Dus zo nu en dan een flink remmen, of anders regen zo nu en dan op "low" zetten als je geen range issues hebt.

In vond de remmen de eerste 1000 km maar matig, die hebben tijd nodig om een beetje in te lopen.
Bij mij duurde het 3 maanden en >10.000km voordat ik de remmen acceptabel vond (als in: in overeenstemming met de acceleratie).
 
Ik vind de regensensor echt niet goed afgesteld, die gaat inderdaad op standje 2 zo laat aan dat ik niks meer zie. Dus zelf telkens doordraaien, maar ja, dus dan heb ik geen intervalstandje die het goed doet, erg irritant. Ik heb een afspraak gemaakt bij SC Amsterdam. Ben benieuwd of ze iets kunnen afstellen oid...

Je kunt toch even snel het pookje indrukken voor een 'single wipe' zonder dat je hem dan uit de automatische stand hoeft te halen. Misschien is er ook wel een oplossing te vinden als je je voorruit behandeld met rain-X. Kost een kwartiertje maar dan rollen de druppels de komende drie maanden wel van je ruit af en heb je beter zicht. Optie coat op het raam kan trouwens ook voor een nog langer effect.
 
In de handleiding staat dat piepende remmen betekend dat ze vervangen moeten worden. Maar dat lijkt me erg snel?

Dat slaat op de ingebouwde slijtage indicatoren. Als de blokken bijna op zijn, dan gaat er een metalen stripje over de remschijven slepen om aan te geven dat het tijd is om ze te vervangen. Die hier genoemde 'piep' komt waarschijnlijk door het trillen van de remblokken (roestige/vuile remschijven) of een gebrek aan smeermiddel aan de achterkant van het remblok.
 
Je kunt toch even snel het pookje indrukken voor een 'single wipe' zonder dat je hem dan uit de automatische stand hoeft te halen. Misschien is er ook wel een oplossing te vinden als je je voorruit behandeld met rain-X. Kost een kwartiertje maar dan rollen de druppels de komende drie maanden wel van je ruit af en heb je beter zicht. Optie coat op het raam kan trouwens ook voor een nog langer effect.
Goed tip!
Ik dacht dat bij het pookje indrukken de ruitensproeier ook direct aangaat, maar dat gebeurt pas bij verder doordrukken.
 
Had je toevallig ook last van de brom vanaf 100-120 km/uur ? Mogelijk resoneren de loszittende bouten/accu.
Ik heb idd " de brom" die opkomt bij 118 km/h en daarna ook niet meer verdwijnt.
Afgelopen dinsdag heb ik tezamen met een aantal forum leden uitgebreid proef gereden vanuit AC Oosterhout. Ook zij konden (ook zittend op de achterbank )
de brom vanaf de motor duidelijk horen. We hebben qua zitplaatsen in de auto's steeds in dezelfde configuratie gereden ( ik als bestuurder plus een voor -en een achter passagier)
en het viel mij op dat alle 3 de Tesla's anders rijden en een ander rijgeluid maken (los van velgen/winterbanden).
Inmiddels melding gemaakt van een aantal service punten bij Tesla en wacht nu op een service afspraak.
Ik zal jouw opmerking zeker meenemen!
 
Ook mijn auto maakt veel geluid vanaf 115 km/u, en het zijn niet de banden of wind. Vanaf 120 km/u kun je eigenlijk geen muziek meer luisteren, minmaal volume op 6 of meer.. Bij 130 erg zonder meer 'herrie'.
Volgens mij : "de" brom.

Binnenkort een afspraak bij tesla, ik ga ga er vooralsnog zeker van uit dat het allemaal netjes opgelost wordt, zover geen probleem en ben eigenlijk heel tevreden.
Nog wat kleine dingetjes (matige ontvangst radio, sinds kort gaat verlichting soms niet automatisch aan), maar dat zijn echt minimale dingetjes waarmee ik niet naar Tilburg had gegaan, maar gewacht op een servicebeurt.

Maar de brom is toch wel wat anders. Zo op het forum te lezen hebben toch wel heel wat auto's deze brom, iets dat pas na meerdere 100 km rijden begint. Ik heb er al heel wat over gelezen, maar ik ben vooral nieuwsgierig of dat bij iedereen uiteindelijk ook netjes is opgelost..

Ik zal in elk geval na het servicebezoek van 3-4 februari even melden wat het resultaat is.
 
...Maar de brom is toch wel wat anders. Zo op het forum te lezen hebben toch wel heel wat auto's deze brom, iets dat pas na meerdere 100 km rijden begint. Ik heb er al heel wat over gelezen, maar ik ben vooral nieuwsgierig of dat bij iedereen uiteindelijk ook netjes is opgelost.......

Ik heb ook een brom waar ik me aan stoor. Begint bij 116 km/u. Vind het eigenlijk onacceptabel dat ik een auto rijd die op die snelheid mee lawaai maakt dat mijn Audi diesel. Er zijn door Tilburg geluidsopnamen gemaakt, die zijn naar de US gestuurd en het antwoord wat terugkwam was dat het 'binnen de toleranties' lag. Niet binnen mijn tolerantie in ieder geval. Het meest opvallend was dat de loaner minder lawaai maakte (met dezelfde banden). Het kan dus wel.

Overigens scheelde het al wel behoorlijk nadat ze de achterklep goed hadden afgesteld, dat levert ook behoorlijk veel lawaai op. Bij mij is het door Tesla gedaan, maar er staan ook instructies elders op het forum. Kan de moderator van dit forum niet een apart draadje van maken van het afstelproces wat door een van de leden is geschreven?
 
Ik heb ook een brom waar ik me aan stoor. Begint bij 116 km/u. Vind het eigenlijk onacceptabel dat ik een auto rijd die op die snelheid mee lawaai maakt dat mijn Audi diesel. Er zijn door Tilburg geluidsopnamen gemaakt, die zijn naar de US gestuurd en het antwoord wat terugkwam was dat het 'binnen de toleranties' lag. Niet binnen mijn tolerantie in ieder geval. Het meest opvallend was dat de loaner minder lawaai maakte (met dezelfde banden). Het kan dus wel.

Hmm. als ik dat zo lees, en een van de opmerkingen elders op het forum (zie post van Thimo van vandaag in het algemene draadje), dan maak ik mij toch wel een klein beetje zorgen. Lijkt anders dan de aanpak bij de eerste leveringen.
Vooralsnog krijgt Tesla van mij het voordeel van de twijfel, ik zag dat bij anderen eerder zaken waren vervangen en ook in de USA wordt er blijkbaar niet moeilijk gedaan als de auto veel geluid maakt. Ik neem dan ook aan dat bij het servicebezoek e.e.a goed komt.

Het geluid is bij mij toch wel heel wat erger dan mijn Audi-A4, en voor mij onacceptabel. Zeker heel anders dan bij de proefrit destijds en ik geneer me recent een beetje om bekenden 'demo's' te geven en harder dan 114 te rijden.

P.S. Zaterdag a.s. komt er een forummer met een gecalibreerde geluidsmeter naar de SC Oosterhout. Welllicht ook iets voor jou ?
 
... Lijkt anders dan de aanpak bij de eerste leveringen.
Vooralsnog krijgt Tesla van mij het voordeel van de twijfel, ik zag dat bij anderen eerder zaken waren vervangen en ook in de USA wordt er blijkbaar niet moeilijk gedaan als de auto veel geluid maakt. ...
Dit is volgens mij ook een kwestie van op je strepen staan en je niet met een kluitje in het riet laten sturen.
Net zoals met de missende rode adapter bij aflevering; door bij de juiste mensen (hoger in de voedselketen) aan te dringen kreeg ik die ruim een week later, maar nog ruim in november per UPS toegestuurd.

Dat opsturen van geluidsfragmenten naar de USA lijkt me een wassen neus. Er zijn hier in de Service Centers echt wel gekwalificeerde mensen die kunnen beoordelen wat wel en niet acceptabel is. Na a.s. zaterdag kunnen we inderdaad onafhankelijk het 'brom' probleem kwantificeren.
 
Dit is volgens mij ook een kwestie van op je strepen staan en je niet met een kluitje in het riet laten sturen.

Eens, maar er zullen grenzen zitten aan hoe ver Tesla hierin bereid is te gaan. Ik ben erg bang dat ze in mijn geval niets gaan doen. Dan zit ik met een auto van dik 90k waarmee ik niet boven de 115 km/u wil rijden omdat het gebrom me teveel stoort. Het lukt me ook niet om de knop om te zetten en het gebrom te accepteren.

Mijn plan B, mocht Tesla niets kunnen of willen doen, is om in samenwerking met hun te werken aan extra geluidsisolatie aan de achterkant.
 
Iemand al ervaring met, of ideeen over, de haalbaarheid en/of de kosten van het vervangen van de (in mijn ogen) lelijke beige hemelbekleding door een antraciete/zwarte uitvoering?

(Ik heb zwartlederen bekleding en vind die beige hemel 'niet zo mooi passen'.)
 
Dit is volgens mij ook een kwestie van op je strepen staan en je niet met een kluitje in het riet laten sturen.
Net zoals met de missende rode adapter bij aflevering; door bij de juiste mensen (hoger in de voedselketen) aan te dringen kreeg ik die ruim een week later, maar nog ruim in november per UPS toegestuurd.

Dat opsturen van geluidsfragmenten naar de USA lijkt me een wassen neus. Er zijn hier in de Service Centers echt wel gekwalificeerde mensen die kunnen beoordelen wat wel en niet acceptabel is. Na a.s. zaterdag kunnen we inderdaad onafhankelijk het 'brom' probleem kwantificeren.

Mee eens. En ik denk dat Thimo en Redevries meelezen. Ik zal hun verdere ontwikkelingen gop de voet volgen.
Maar moet zeggen dat mijn persoonlijke ervaringen met tesla tot dusver heel goed zijn.. Dus mijn uitgangspunt is dat het begin Februari goed opgepakt gaat worden en ik nog veel leuke 'demo's' voor Tesla ga doen :).

Zaterdag zal zeker interessant zijn.