Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen week auto 3 dagen naar SC Amsterdam geweest. Reset van lader?? Motor is vervangen (21.000km), maakte te veel geluid bij regen. Geluid fragment moest wel naar Amerika voor toestemming. Ramen nagekeken op aanlopen linkerportierraam is vervangen i.v.m. kras die ik zelf niet eens geconstateerd had. TANK Mode On geïnstalleerd. Jammer genoeg was 32A aanpassing nog niet binnen. Alles perfect afgehandeld.
 
Donderdag bij Tesla in Tilburg geweest voor een ratelend geluid uit de motor bij constante snelheid (niet bij versnellen of afremmen). Precieze oorzaak was niet te vinden, dus ze gaan over een paar weken de hele drive unit vervangen. Dat is de tweede keer, de eerste was al vrij snel vanwege de brom. Sindsdien 20.000 km bromvrij gereden, dus ik baal wel dat ik vanwege die ratel nu mijn bromvrije motor kwijt ga raken. Het is maar afwachten wat er voor terug komt. Misschien wel de gereviseerde motor van een van jullie (en een ander heeft waarschijnlijk mijn eerste motor).

Ik bewonder Tesla voor de grondig aanpak; geen pappen en nathouden. Maar ik begin me wel lichtelijk zorgen te maken over de garantie. Die vervalt na 80.000 km, oftewel twee jaar rijden voor mij. Als er daarna weer sprake is van vervanging van de drive unit, wordt het een dure grap.
 
Donderdag was mijn Tesla voor de eerste beurt in Den Haag. Gelukkig was erg duidelijk dat ik de brom had, dus de motor wordt vervangen. Daarnaast is nog de tank modus geïnstalleerd en het fluitende dak nagekeken. Volgens mij was de beurt alleen het vervangen van de ruiterwisserbladen ;-). Vandaag klaagde mijn vrouw dat de veiligheidsgordel toch wel heel strak zat (hadden daar nu meer mensen last van gehad). Laat ik ze nog wel naar kijken bij het vervangen van de motor. Zilveren 85p+ mee maar helaas moest ik niet zover. Keurige service.
 
Mijn charge port blijft af en toe hangen - ontgrendeling blijft dan een klikgeluid maken en soms moet ik 4 keer opnieuw proberen voordat hij uiteindelijk openspringt. Ik wacht met angst en beven op het moment dat hij helemaal niet meer open gaat, dus maar een afspraak gemaakt. 5 juni gaat hij langs het service center, en dan krijg ik meteen een nieuwe headunit (display achter het stuur) - er zou een verbeterde versie zijn. Geen idee wat er anders is, zal het nog wel navragen.

Een ander probleem (krakende bestuurdersstoel) is inmiddels uit zichzelf weer verdwenen.
 
Afgelopen week auto 3 dagen naar SC Amsterdam geweest. Reset van lader?? Motor is vervangen (21.000km), maakte te veel geluid bij regen. Geluid fragment moest wel naar Amerika voor toestemming. Ramen nagekeken op aanlopen linkerportierraam is vervangen i.v.m. kras die ik zelf niet eens geconstateerd had. TANK Mode On geïnstalleerd. Jammer genoeg was 32A aanpassing nog niet binnen. Alles perfect afgehandeld.
Wat bedoel je met TANK mode? de armour plate? is ie daardoor zuiniger?
 
Ombouwkit van Tesla naar zo'n ding:
220px-Sherman_Tank_WW2.jpg


(Dus ja, de titanium toevoeging aan bodembescherming)
 
zo, de eerste 3 dagen zitten erop.
Raar hoe snel je went aan dingen, maar ik probeer nog steeds de auto uit te zetten en de sleutel uit het contact te halen als ik uitstap...(zucht)
Weinig puntjes om over te "janken" tijdens de aflevering. Gewoon goed geholpen en alles rustig doorgelopen. Tevens nog wat "krasjes" (iets van polish/was overblijfsel) weggehaald.
Positief punt: de elektrische inklapbare spiegels zijn dus standaard geworden!! erg handig en werkt ook super.

Puntje dat me wel opvalt is dat de auto soms bromt links voor. Lijkt wel iets van de airco die begint te resoneren. Is niet erg, mogen ze later eens naar kijken.

Tevens is de navigatie matig. Ik was gewent om Google Maps op de iPhone te gebruiken, die houdt rekening met files. MSje laat allen rode lijntjes zien, maar neemt het niet mee in tijdberekening.
Ook handig was geweest als je kon zoeken in je contacten naar een adres of in je agenda kon kijken. (nu zijn adressen via contacten te benaderen, en via dat scherm is navigatie ook te starten)
En tot slot, over contacten gesproken. Klopt het dat je geen foto's ziet bij de contacten, maar alleen schaduw-portrettekeningen? Andere mensen ook last van?

Edit: laat maar. RTFF (read the f. forum). Is (nog) niet ondersteund. Waarom dan wel zo'n lelijke mock up, zou je denken...
 
Last edited: