Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
3FM via 3G netwerk lukt (de laatste tijd) niet meer.
Ik krijg de melding "High bandwidth required - connect to Wi-Fi to play"; wat voor een auto natuurlijk een beetje rare melding is.

Maak ik van mijn iPhone 4s een hotspot, dan werkt 3FM dus weer wel.
Andere stations geven geen problemen en hebben een super geluid. Nav werkt ook uitstekend.
Weet iemand of de 3G audio stream van Tesla is afgeknepen in Nederland?

(iPhone 4s is 3G over Vodefone netwerk en ik heb een vol 3G signaal in de Tesla)
 
Vandaag te horen gekregen dat er Spaanse, Duitse en Nederlandse SIM kaartjes in gebruik zijn.
Mijn Tesla doet het redelijk goed behalve in Duitsland maar de helft van de tijd.
3FM via 3G netwerk lukt (de laatste tijd) niet meer.
Ik krijg de melding "High bandwidth required - connect to Wi-Fi to play"; wat voor een auto natuurlijk een beetje rare melding is.

Maak ik van mijn iPhone 4s een hotspot, dan werkt 3FM dus weer wel.
Andere stations geven geen problemen en hebben een super geluid. Nav werkt ook uitstekend.
Weet iemand of de 3G audio stream van Tesla is afgeknepen in Nederland?

(iPhone 4s is 3G over Vodefone netwerk en ik heb een vol 3G signaal in de Tesla)
 
Gisteren na een forse regenbui. Rubber van het pano dak laat bij passagiersgedeelte water door en lijkt wel of het dan waar een kabeltje naar binnengaat zijn weg vervolgt. Had al met hard rijden in Duitsland last van geluid aan die kant.



5f72fa55daa1b2900a5e9f8c29f37720.jpg


Waarschijnlijk is de afvoer van de goot verstopt.
Als je het dak openzet zie je aan de voorzijde een goot.
Aan de linker en rechter voorzijde van deze goot zit een gat, dit is de afvoer. Als deze is verstopt dan blijft er water in de goot staan.
Mogelijk loopt de goot dan over en krijg je dit probleem in het interieur. Niet fijn.

- - - Updated - - -

Bij mij is de afvoer aan de linkerzijde verstopt en dus blijft er water staan.
Door te rijden loopt het gelukkig aan de andere weg.
Het lijkt er ook op dat de goot met een beetje tape aan elkaar hangt. Ze hebben bij mij al een keer de kitspuit gebruikt.

Afbeelding 467.jpg
 
Beetje triest dit

Het is allemaal een beetje zwaar aangezet, dat verhaal. Niettemin vind ik wel dat Tesla met een goed (officieel) verhaal zou moeten komen over het al dan niet retrofitten, en het niet in lucht laten hangen. Ik heb in het begin ook het verhaal gehoord dat er een upgrade zou komen voor dode-hoek detect, en automatic cruise control. Sommigen in die petitie verlangen de montage van een extra motor, of terugname van een net geleverde auto. Niet heel erg realistisch.

Persoonlijk zou ik al heel blij zijn met een Tesla-approved dode-hoek detectie. ACC zit ik helemaal niet op te wachten, die autopilot is leuk als gadget, maar ik ben niet het type chauffeur wat dat ooit zou gebruiken, anders dan om het aan anderen te laten zien. De bestaande aftermarkt kits zijn niet al te best en dat zou al een mooie tegemoetkoming zijn als Tesla iets zou leveren voor de oude garde.

Zelfde verhaal over de stoelen. Waarom melden ze niet gewoon dat ze daar in januari meer over gaan vertellen (of zo iets?). Het hele verhaal nu wel heel erg Amerikaans ingestoken en ik wacht dan ook tot de eerste rechtzaak begint. En dat doet het merk geen goed. Ook op Twitter zijn een aantal usual suspects al weer aan het trollen. Gemiste (communicatie) kans dus, wellicht dat zo'n petitie dan toch iets helpt. Op een andere manier is er niets meer uit Tesla te krijgen. 'Vroeger'hadden we Lester :) Nu moeten we het doen met de 'soon' verhalen van Elon die (nog) niet worden waargemaakt.

Ik heb 'm ondertekend, met vermelding van bovenstaande bedenkingen.
 
It's all about managing expectations. Daar is nog een wereld te winnen bij Tesla. Maar klop eens aan bij BMW, Audi of welk ander merk dan ook na een jaar met ik eis die nieuwe stoelen, ACC nieuwe kaarten of whatever voor m'n auto... Ze zien je aankomen:scared::scared::scared:. We krijgen al zoveel meer GRATIS!!! van Tesla dan bij welk ander merk ook. Het begon met de Amerikaanse klanten die de "creep" functie van hun automaat miste, we horen allemaal een brommetje, geen probleem meneer we vervangen m wel even voor u. Als we dan even een ICE-leenauto mee krijgen weten we weer hoe het "vroeger" was.

Begrijp me niet verkeerd, er kan nog van alles verbeterd worden aan de Tesla's. Koop gewoon over een paar jaar een nieuwe zoals je gewend was vroeger en geniet dan weer van de nieuwe ontwikkelingen die er zijn gedaan.:rolleyes:
 
Ik zou m gelijk inruilen:rolleyes:. Mijn volgende wordt er een zonder pano dak, vind ik mooier, en zonder 3e zitrij om de opgeofferde ruimte in de frunk te compenseren.
Let wel: je kunt dan geen dakdragers meer monteren. Volgens mij las ik zojuist elders op dit forum jouw verzoek om die te lenen :confused:

Ik heb geen panodak omdat ik er de meerprijs niet voor over had en gewoon nooit het risico op daklekkage wil lopen zoals pvh laat zien. Maar als ik geweten had dat ik mijzelf daarmee de mogelijkheid ontnam om onze eigen dakkoffer mee te nemen, had ik het allicht toch wel gekozen :rolleyes:
 
Let wel: je kunt dan geen dakdragers meer monteren. Volgens mij las ik zojuist elders op dit forum jouw verzoek om die te lenen :confused:

Ik heb geen panodak omdat ik er de meerprijs niet voor over had en gewoon nooit het risico op daklekkage wil lopen zoals pvh laat zien. Maar als ik geweten had dat ik mijzelf daarmee de mogelijkheid ontnam om onze eigen dakkoffer mee te nemen, had ik het allicht toch wel gekozen :rolleyes:
Klopt, dat was ook de belangrijkste reden waarom ik dat panodak heb genomen. Vind hem nu veel mooier zonder. Maar omdat ik m nu toch heb wil ik m een keer testen. Ook daarom heb ik zelf geen dakdragers gekocht. Heb die van m'n X5 ook nog liggen en die zijn 1x gebruikt.
 
Klopt, dat was ook de belangrijkste reden waarom ik dat panodak heb genomen. Vind hem nu veel mooier zonder. Maar omdat ik m nu toch heb wil ik m een keer testen. Ook daarom heb ik zelf geen dakdragers gekocht. Heb die van m'n X5 ook nog liggen en die zijn 1x gebruikt.

Ik heb het panodak uiteindelijk genomen omdat het iets meer hoofdruimte biedt en een wagen met pano waarschijnlijk beter in de markt ligt bij verkoop. Had nochtans tegen mijn vrouw gezegd dat ik het niet zou doen omdat de rubber dichtingen vroeg of laat voor problemen kunnen zorgen.
 
It's all about managing expectations. Daar is nog een wereld te winnen bij Tesla. Maar klop eens aan bij BMW, Audi of welk ander merk dan ook na een jaar met ik eis die nieuwe stoelen, ACC nieuwe kaarten of whatever voor m'n auto... Ze zien je aankomen:scared::scared::scared:. We krijgen al zoveel meer GRATIS!!! van Tesla dan bij welk ander merk ook. Het begon met de Amerikaanse klanten die de "creep" functie van hun automaat miste, we horen allemaal een brommetje, geen probleem meneer we vervangen m wel even voor u. Als we dan even een ICE-leenauto mee krijgen weten we weer hoe het "vroeger" was.

Begrijp me niet verkeerd, er kan nog van alles verbeterd worden aan de Tesla's. Koop gewoon over een paar jaar een nieuwe zoals je gewend was vroeger en geniet dan weer van de nieuwe ontwikkelingen die er zijn gedaan.:rolleyes:

+1!
 
Waarschijnlijk is de afvoer van de goot verstopt.
Als je het dak openzet zie je aan de voorzijde een goot.
Aan de linker en rechter voorzijde van deze goot zit een gat, dit is de afvoer. Als deze is verstopt dan blijft er water in de goot staan.
Mogelijk loopt de goot dan over en krijg je dit probleem in het interieur. Niet fijn.

- - - Updated - - -

Bij mij is de afvoer aan de linkerzijde verstopt en dus blijft er water staan.
Door te rijden loopt het gelukkig aan de andere weg.
Het lijkt er ook op dat de goot met een beetje tape aan elkaar hangt. Ze hebben bij mij al een keer de kitspuit gebruikt.

Die gaatjes zitten niet verstopt, het lijkt wel of het water door een gaatje waar een draadje door naar binnen gaat en met zwarte tape vastzit, links van het rechter gat waar je het over hebt... Hoor aan de passagierskant veel wind. Denk dat rubber daar niet goed is en bij een zware bui dan kan niet alles via het gat waar het door zou moeten. Feit is wel dat het vervelend is en ik zie dat mijn achterlichten ook vol vocht komen na zo een bui...
 


ik heb een IPad-1. Héél duur ding toen...
naar verluid kan die niet geretrofit worden. Schande !!!:crying:




sorry jongens (en meisjes), dit vind ik allemaal flauwe kul.:cursing:
wat verwacht men nu ? dat alle toekomstige verbeteringen en uitbreidingen ook op de GEN-1 auto's kunnen nagerust worden ?
dan zou meteen ook een enorme rem betekenen op de ontwikkeling van de auto.

wil je het nieuwste ? verkoop dan het oude én koop het nieuwste.
wil je vermijden dat je met 'oude' rommel zit ? stel uw aankoop dan uit; want volgende maand zal er wel iets nieuwer zijn.

voila, het is eraf :wink:
 
ik heb een IPad-1. Héél duur ding toen...
naar verluid kan die niet geretrofit worden. Schande !!!:crying:




sorry jongens (en meisjes), dit vind ik allemaal flauwe kul.:cursing:
wat verwacht men nu ? dat alle toekomstige verbeteringen en uitbreidingen ook op de GEN-1 auto's kunnen nagerust worden ?
dan zou meteen ook een enorme rem betekenen op de ontwikkeling van de auto.

wil je het nieuwste ? verkoop dan het oude én koop het nieuwste.
wil je vermijden dat je met 'oude' rommel zit ? stel uw aankoop dan uit; want volgende maand zal er wel iets nieuwer zijn.

voila, het is eraf :wink:

+ 1 (en we weten niet eens wat er ooit toch nog mogelijk wordt)