Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook last van een geluid (moeilijk te omschrijven) boven de 80km

Het is een soort geluid alsof er een vliegtuig opstijgt. als je achterin zit hoor je het erg goed. Is dit soms de beruchte brom?

Zou kunnen. De typische brom pas bij 120-130. Maar er kan van alles brommem en zoemen.
Mijn derde motor was stil bij het begin maar werd steeds luidruchtiger. Nu mijn vierder motor en die begint (na een 10.000km) ook weer zacht te brommen/piepen. Zou me niet verbazen als die er over nog een 10k ook weer uit gaat.

Als het wat duidelijker wordt gewoon eens een 'ervaren' MS rijder opzoeken om te laten luisteren/vergelijken.

Als het nu al duidelijk is dat dit een ongewenst geluid is dan direct naar SeC zou ik denken.
 
Zou kunnen. De typische brom pas bij 120-130. Maar er kan van alles brommem en zoemen.
Mijn derde motor was stil bij het begin maar werd steeds luidruchtiger. Nu mijn vierder motor en die begint (na een 10.000km) ook weer zacht te brommen/piepen. Zou me niet verbazen als die er over nog een 10k ook weer uit gaat.

Als het wat duidelijker wordt gewoon eens een 'ervaren' MS rijder opzoeken om te laten luisteren/vergelijken.

Als het nu al duidelijk is dat dit een ongewenst geluid is dan direct naar SeC zou ik denken.

Ik zou echt wel eens willen weten wat er precies met die motoren aan de hand is. Tesla slaagt er in dit discreet te houden. Gezien de snelle wijze waarop ze de drivetrain wisselen, is er ook weinig reden tot klagen maar logistiek en financieel zal dit Tesla geen goed doen.

Heeft er iemand ooit vernomen in welk deel van de drivetrain het probleem zich voordoet? Is het de motor, de (single speed) gearbox of de invertor?
Ik vraag me af of het bvb mogelijk is dat de wikkelingen na verloop van tijd los komen te zitten ten gevolge de snel wisselende krachten en temperatuur.
 
Ik zou echt wel eens willen weten wat er precies met die motoren aan de hand is. Tesla slaagt er in dit discreet te houden. Gezien de snelle wijze waarop ze de drivetrain wisselen, is er ook weinig reden tot klagen maar logistiek en financieel zal dit Tesla geen goed doen.

Heeft er iemand ooit vernomen in welk deel van de drivetrain het probleem zich voordoet? Is het de motor, de (single speed) gearbox of de invertor?
Ik vraag me af of het bvb mogelijk is dat de wikkelingen na verloop van tijd los komen te zitten ten gevolge de snel wisselende krachten en temperatuur.

Volgens Elon is het een kwestie van een tie-wrapje en een klemmetje of een shim ergens geloof ik :-D

Maar de forums volgend heb ik verschillende issues zien langs komen met drive trains, van een afgebroken aandrijfas, kapot diff all the way tot aan een kapotte inverter. Dus het zal vast niet altijd één simpel aan te wijzen oorzaak zijn.

Verder heb ik het idee dat er logistiek soms iets fout is gegaan bij motorwissels waarbij mensen een luidere motor terugkregen dan ze eerst hadden, misschien oude en gereviseerde/nieuwe niet goed gelabeld of omgewisseld of iets.

Ow en wat ik me ook afvraag: komen die motorwissels vooral bij de P voor of ook bij de niet-P? Oftewel zou er een link zijn met het extra vermogen/koppel dat een P drivetrain kan leveren?
 
Ow en wat ik me ook afvraag: komen die motorwissels vooral bij de P voor of ook bij de niet-P? Oftewel zou er een link zijn met het extra vermogen/koppel dat een P drivetrain kan leveren?

Ik ben van mening dat de krachten te groot zijn. De P+ bestaat niet meer, en de opvolger heeft dan wel meer pk, echter verdeeld over de 2 drive trains en de grootste drive train heeft minder vermogen dan die van de p+
 
Ik ben van mening dat de krachten te groot zijn. De P+ bestaat niet meer, en de opvolger heeft dan wel meer pk, echter verdeeld over de 2 drive trains en de grootste drive train heeft minder vermogen dan die van de p+

Ook de P is er niet meer (voorzien van zelfde vermogen als P+), maar als ik me niet vergis is drive train achteraan van de P85D krachtiger (476pk) dan de P/P+?
Vandaag eerste wissel van mijn drive train trouwens (wegens 'clunk') :frown:
 
Ik ben van mening dat de krachten te groot zijn. De P+ bestaat niet meer, en de opvolger heeft dan wel meer pk, echter verdeeld over de 2 drive trains en de grootste drive train heeft minder vermogen dan die van de p+
Volgens mij is het vermogen van de motor (achter) van de P, P+ en P85D altijd hetzelfde gebleven. Er zijn alleen 2 waarden opgegeven. Één van de motor en één aan de as oid.
 
Volgens Elon is het een kwestie van een tie-wrapje en een klemmetje of een shim ergens geloof ik :-D

Maar de forums volgend heb ik verschillende issues zien langs komen met drive trains, van een afgebroken aandrijfas, kapot diff all the way tot aan een kapotte inverter. Dus het zal vast niet altijd één simpel aan te wijzen oorzaak zijn.

Verder heb ik het idee dat er logistiek soms iets fout is gegaan bij motorwissels waarbij mensen een luidere motor terugkregen dan ze eerst hadden, misschien oude en gereviseerde/nieuwe niet goed gelabeld of omgewisseld of iets.

Ow en wat ik me ook afvraag: komen die motorwissels vooral bij de P voor of ook bij de niet-P? Oftewel zou er een link zijn met het extra vermogen/koppel dat een P drivetrain kan leveren?

Ik heb een standaard S85. Na een paar maanden al de brom en bij het vervangen van de drivetrain bleek pas de derde behoorlijk stil.
Ook ik vraag me af waar de oorzaak van het probleem zit. Tesla maakt nu 2,5 jaar de Model S en ik heb de indruk dat ze nog steeds niet goed weten wat de oorzaak van de brom is. Vervelend is dat een stille drivetrain op termijn toch weer begint te brommen.
 
Ik heb een standaard S85. Na een paar maanden al de brom en bij het vervangen van de drivetrain bleek pas de derde behoorlijk stil.
Ook ik vraag me af waar de oorzaak van het probleem zit. Tesla maakt nu 2,5 jaar de Model S en ik heb de indruk dat ze nog steeds niet goed weten wat de oorzaak van de brom is. Vervelend is dat een stille drivetrain op termijn toch weer begint te brommen.

Ik heb ook een standaard S85 en bij mij is de 2de drive unit eind augustus geinstalleerd, sindsdien heb ik geen geluid meer. Wel is er nu speling alsof er kruiskoppeling speling heeftbij het optrekken of aremmen 'voel' je de speling.

Bij mij was het geluid te horen tussen 50 en 60km en vanaf 100 tot 130 en boven de 150 was het echt erg. De monteur dacht toen zelfs dat er een wiellager niet goed was.
 
Ik heb mijn 2de driveunit en na ca 5.000 km weer een kleine brom vanaf 100-130. Mijn eerste driveunit begon ook met een kleine brom daarom Tesla gevraagd om de brom in mijn nieuwe drive unit te beoordelen. De monteur zei dat het een hele kleine brom is en adviseerde er niets aan te doen omdat de kans groot is dat een nieuwe drive unit meer geluid maakt. Hij vertelde dat de brom veroorzaakt wordt door kleine afwijkingen in de lagers. De lagers worden echter al op een dergelijk nauwe specificatie geproduceerd dat dit niet verder te verbeteren is. Tesla weet dus gewoon niet of een nieuwe driveunit volledig stil is en zal blijven. Afgesproken bij luider worden van de brom opnieuw een afspraak bij Tesla te maken voor een geluidsopname. Heb nu 10.000 km met de nieuwe driveunit gereden en de brom is niet erger geworden. Wel jammer om elke keer als je "gas" geeft boven de 100km/uur die kleine brom te horen, je gaat er een beetje op letten. Vraag mij af of er iemand is die werkelijk een volledig stille driveunit heeft.
 
Is ook wel eens fijn om te horen, op internet fora wordt vaak vooral negatief gepost en de mensen die geen last hebben die hoor je niet. Als je er vanuit gaat dat er 3000 Tesla rijders in NL zijn en er hier 10 mensen klagen dan valt het uiteraard weer mee :)

Klopt, misschien eens tijd voor een poll zodat we een genuanceerd beeld krijgen? Lijkt me interessant gezien we dit soort van informatie niet rechtstreeks van Tesla zullen krijgen.